خرید از سراسر دنیا


» دستور صبحانه های کامل ، ساده و خوشمزه

 دستور صبحانه های کامل ، ساده و خوشمزه

یک صبحانه کامل و سالم به افراد در تمام سنین کمک می کند تا در طول روز انرژی کامل را در یافت و کارشان را درست انجام دهند. کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله رشد هستند به مصرف مواد غذایی سالم بطور منظم بیشتر نیاز دارند.

اگر شما فقط به دلیل نداشتن وقت و یا بیشتر خوابیدن صبحانه نخورید، در واقع بدن خود را در حالت ناشتایی طولانی مدت قرار می دهید که این موضوع منجر به مشکلات متعدد جسمانی و رفتاری شما می شود.


1.صبحانه کالباس و پنیر

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز شده و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده ، یک قاشق پنیر پیتزا ، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده را با نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید روی آن بریزید و ورق دیگر کالباس را روی آن بگذارید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد.

صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست آماده سرو می باشد.


2. املت قارچ و مارچوبه

5 عدد تخم مرغ را با 10 قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ ها بریزید.200 گرم قارچ را به صورت لایه ای خرد کنید و در تابه ای آن را کمی تفت دهید.حالا تابه ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید.یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ ها اضافه کنید.بعد از سه دقیقه املت شما آماده است.صبحانه شما آماده سرو است.


3. نان تخم مرغی

5 نان تست را بردارید و از میان آنها یک دایره جدا کنید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و کف آن را کمی با کره چرب کنید، نان را در تابه بگذارید و سه تخم‌مرغ را با مقدار دلخواه نمک و فلفل هم بزنید و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود.

وقتی تخم‌مرغ در اثر حرارت خودش را کاملا گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر نان هم طلایی شود. حالا قسمت دایره ای را که از نان جدا کرده اید کنار تست ها بگذارید.


4 .تخم مرغ با سس گوجه

فر را با دمای 175 درجه روشن کنید تا گرم شود. یک پیمانه سس گوجه‌فرنگی را داخل چهار عدد کاسه یک نفره مناسب فر تقسیم کنید. سپس با دقت داخل هر یک از این کاسه‌ها یک تخم مرغ بشکنید طوری که زرده آنها درسته بماند.بعد روی هر کدام یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز بپاشید.

کاسه‌ها را به مدت 8 دقیقه داخل فر داغ بگذارید تا سفیده آنها سفت شود ولی زرده نرم بماند. حال برش‌های نان را داخل فر داغ بگذارید تا دو طرف آنها برشته شود. 1حبه سیر را بر سر یک چنگال بزنید و آن را روی سطح نان‌ها بمالید. سپس کمی روغن‌زیتون رویسطح نان‌ها بریزید و به همراه تخم مرغ‌ها سرو کنید.


5. املت تنوری

200 گرم کالباس را خرد کرده و با سه عدد گوجه فرنگی و به میزان دلخواه نمک و فلفل در کره به مدت سه دقیقه تفت دهید. داخل ظرف های تعیین شده را با مقداری روغن چرب کرده و مواد را به سه قسمت تقسیم کرده و داخل ظرف ها بریزید.

روی هرکدام از آنها یک عدد تخم مرغ بشکنید و برای تزئین روی آنها از چند برگ ریحان تازه استفاده کنید. فر را با درجه حرارت 180 سانتی گراد روشن کرده و بعد از گذشت 5 دقیقه ظرف ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید.به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو می باشد.


7. املت هندی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را خلالی کنید و آن را در یک قاشق غذاخوری روغن به مدت 3دقیقه تفت دهید. یک شاخه کوچک تره فرنگی را باریک برش بزنید و همراه زردچوبه و فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست سرخ شود.

یک عددکدو سبز را خلالی ریز برش دهید و به تابه بیفزایید. بعد از 5 دقیقه تخم مرغ ها را در یک پیاله کوچک تک تک بشکنید و با فاصله روی مواد بریزید تا موقع سرو تخم مرغ ها به هم نریزند. مقداری فلفل سیاه و قرمز هم روی تخم مرغ ها بپاشید. در نهایت درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ ها بپزند.


8. املت پنیری

5 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک ، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید.تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود.

حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید.دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید.صبحانه شما آماده سرو است.


9. تخم مرغ تند

 5 عدد تخم مرغ را آبپز کنید.بعد از پوست کندن تخم مرغ ها آنها به صورت عمودی برش دهید و زرده را به آرامی از داخل آن خارج کنید. زرده را نرم و خمیری کنید و با مایونزو مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.

برای مزه دار کردن به آن مقداری خامه ترش اضافه کنید. حالا زرده طعم دار شده را داخل سفیده ها بریزید .یک عدد فلفل سبز تند و یک عدد فلفل قرمز تند را به صورت حلقه ای برش دهید و روی زرده ها را با فلفل ها تزئین کنید.صبحانه شما به همراه 5 عدد نان تست آماده است.


10.کاسرول فرانسوی

ابتدا پنج فنجان خمیر نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن کنید. در یک ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری وانیل ، یک چهارم فنجان شکر ، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک و نیم فنجان شیر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

بعد یک قاشق چایخوری کره مارگارین را ذوب کنید و روی مخلوط تخم مرغ بریزید سپس دو قاشق غذا خوری گردوی پودر شده و دو قاشق غذاخوری کشمش را روی مخلوط خوب پخش کنید سپس آن را به مدت 15 دقیقه در فر 170درجه قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شود.


11. گوجه فرنگی با تن ماهی

مواد لازم :

1 عدد پیاز بزرگ رنده شده

1 قوطی تن ماهی بدون روغن

1عدد سیر له شده

1 قاشق سوپخوری جعفری خردشده

کمی نمک و ادویه

تمام مواد را با هم خوب ترکیب کنید و بعد توی چند گوجه فرنگی را با قاشق خالی کرده و با ترکیب تن ماهی پر کنید.

روی آن 1 عدد تخم مرغ شکسته توی سینی مخصوص فر را با 1 قاشق غذاخوری کره چرب کنید و گوجه ها را توی سینی چیده و در فر به مدت 10 دقیقه با حرارت 160 درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا زمانی که سطح تخم مرغ ها پخته شود. صبحانه شما با مقداری نان آماده سرو می باشد.


12. املت اسفناج صبحانه ای کامل و مقوی

1/2 پیمانه آرد را الک کرده ، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.500 گرم اسفناج پخته و را همراه نوک قاشق جوز هندی رنده شده به این مواد بیفزایید.

به این ترتیب مایه املت آماده می شود. روغن را درتابه نچسبی بریزید و سه عدد پیازچه را در آن کمی تفت دهید. 1 پیمانه خامه به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید.

مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.


6. املت گوشت و تخم مرغ غذایی سالم و بی نظیر

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود.

نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنیدو سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با گوشت مخلوط کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ ها سفت شوند به هم زدن ادامه دهید.املت را در ظرفی ریخته و سرو کنید.


13. املت با فلفل دلمه رنگی


4 عدد فلفل دلمه رنگی زرد، قرمز، نارنجی، سبزنگینی ریز خرد شده

1 عدد پیاز را هم به صورت خلالی خرد

توی تابه 1 قاشق روغن مایع اضافه کنید و مواد خرد شده را داخل آن بریزید همراه نمک و فلفل- به میزان دلخواه- به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

حالا مواد سرخ شده را 3قسمت کرده و داخل بشقاب به صورت دایره ای قرار دهید و روی هر کدام یک تخم مرغ شکسته و روی تخم مرغ مقداری پودر سیر بپاشید. حالا بشقاب ها را داخل مایکروویو به مدت هفت دقیقه قرارداده، به همراه نان سرو کنید.


14. املت فلفل سبز و سیب زمینی

3 عدد سیب زمینی را نگینی و فلفل سبز دلمه ای و پیاز را ریز خرد کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن مایع بریزید و سیب زمینی را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید. به میزان دلخواه نمک و فلفل و مقداری پودر سیر اضافه کنید و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهید.

فلفل دلمه ای را هم اضافه و همه مواد را با 100 گرم پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید و در ظرف هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید. روی تخم مرغ ها مقداری پودر فلفل سیاه بپاشید و برای طعم دار کردن می توانید ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده کنید. املت برای سرو کردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.


15. املت گوجه و ریحان

3 عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه حلقه ببرید و 200 گرم ریحان را برگ برگ کنید. یک حبه سیر را رنده کنید و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. سه کاسه کوچک را بردارید و داخل هر کدام یک قاشق روغن زیتون بریزید و تکان دهید تا تمام ظرف به روغن آغشته شود.

3 عدد تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و همراه نمک و فلفل خوب هم بزنید. داخل کاسه ها یک لایه گوجه حلقه شده چند برگ ریحان مقداری سیر رنده شده و مقداری تخم مرغ بریزید و این کار را تکرار کنید تا کاسه ها پر شوند.

فر را با دمای200 درجه سانتی گراد روشن کنید و کاسه ها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.


نکاتی در باره خوردن صبحانه

 صبحانه را از وعده غذایی خود حذف نکنید با احتمال بیشتری از افزایش وزن و اسیدیته شدن رنج می برند.

اما اگر بخواهیم این عادت را برای همیشه عملی کنیم، چه مواد غذایی می توانند سفره ما را رنگین تر کنند؟

یک صبحانه سالم به بزرگسالان و همچنین به کودکان کمک می کند تا در طول روز بهترین کار را انجام دهند. کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله رشد هستند به مصرف مواد غذایی سالم بطور منظم بیشتر نیاز دارند.

اگر شما فقط به دلیل صرفه جویی در زمان و یا بیشتر خوابیدن صبحانه نخورید، در واقع بدن خود را در حالت ناشتایی طولانی مدت قرار می دهید که این موضوع منجر به مشکلات متعدد جسمانی و رفتاری شما می شود.

انواع نان

البته از نوع سبوس دار مثل نان سنگک و نان های تیره فانتزی. این ماده غذایی جزو اصلی صبحانه است که با تأمین کربوهیدرات روزانه، تا حدودی انرژی مورد نیازتان را تأمین خواهد کرد، 

شیر

یکی از مهم ترین نوشیدنی های مغذی (منبع کلسیم) برای صبحانه، شیر است که مصرف پرچرب آن بیشتر توصیه میشود.

 پنیر

یکی از اجزای پُر پروتئین صبحانه، پنیر است که البته نوع کم نمک و کم چرب آن به شما توصیه می شود.بهتر است آن را با ماده غذایی دیگری مانند کنجد، گردو و حتی سبزیجات معطر طعم دار کنید.

گردو

یکی از اجزای چرب صبحانه گردو است. این مغز که سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است، خوردن اش حتی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند نیز نجات بخش است، پس حداقل دو عدد گردو را در صبحانه بخورید.

یادتان باشد که در پنیر ماده ای به نام تیرامین وجود دارد که اگر در مغز جمع شود، باعث کند ذهنی می شود. البته این ماده توسط یک نوع آنزیم موجود در بدن انسان می تواند تجزیه شود، ولی این آنزیم تا حد مشخصی فعال است. برای فعالیت بیشتر این آنزیم باید میزان مس را در بدن زیاد کرد و این کار با خوردن گردو که حاوی مقداری مس است، انجام می شو د. به همین دلیل در متون دینی، خوردن گردو به همراه پنیر توصیه شده است.

مربا

مربا مملو از قند ساده است که هر قاشق مرباخوری اش یک واحد قند محاسبه می شود. در کل، بهتر است که قندهای ساده را برای صبحانه انتخاب نکنید، زیرا به دنبال افزایش قند خون، افت آن و بروز گرسنگی حتمی خواهد بود.

خامه

خامه نیز مانند کره، دارای کالری زیاد و چربی اشباع است. لذا افراد دارای چربی و کلسترول خون بالا بهتر است آن را نخورند.

تخم مرغ

یکی دیگر از مواد پروتئینی صبحانه تخم مرغ است که آن را به صورت آب پز، عسلی، نیمرو و املت میل می کنند. نوع آب پز آن برای کسانی که محدودیت دریافت انرژی دارند، توصیه می شود. بهتر است از نوع عسلی آن صرف نظر شود، زیرا امکان آلودگی به میکروب سالمونلا در آن بالاست. نوع نیمروی آن به دلیل سرخ شدن در روغن برای افرادی که کمبود وزن دارند، بهتر است و املت نیز به دلیل مخلوط شدن با سبزیجات گزینه دیگری برای کم وزن ها به حساب می آید.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده