ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تهیه خورش پیاز با گوشت

تهیه خورش پیاز با گوشت

شاید تعجب کنید با گوشت و پیاز خورش تهیه کنید ولی این خورش دارای طعم و رنگ و مزه فوق العاده ایی است ، خورش پیاز بسیار ساده وخوشمزه و لذیذ است و یک وعده غذای عالی برای افراد خانواده هست.در تهیه خورش پیاز نسبت به سلیقه خودتان می توانید تغییراتی ایجاد کنید و ممکن است بیشتر روی شعله قرار دهید تا خوب غلیظ شود و یا آب بیشتری به آن اضافه کنید. این خورش در کنار چلو و یا با نان ، سبزی ، سالاد و چاشنی های دلخواه میتوانید آن را سرو کنید. شما میتوانید بجای گوشت قرمز از انواع گوشت های سفید استفاده کنید و یا در کنار رب از رب انار یا آلوچه هم بکارببرید.


زمان آماده سازی 5 دقیقه زمان پخت و پز 40-45 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


مواد لازم : برای 6-8 نفر

100 گرم مارگارین

450 گرم پیاز سفید خرد شده

   1 کیلوگرم گوشت گوسفند

   1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

   3 فنجان آب

   2 عدد زرده تخم مرغ

1/2 فنجان ماست

      نمک و فلفل به میزان لازم

فلفل دلمه رنگی ، نخود ، ذرت ، گوجه فرنگی خرد شده اختیاری

جعفری برای تزیین اختیاری

مراحل آماده سازی :

توی قابلمه پیاز و مارگارین را به مدت 2-3 دقیقه روی حرارت تفت داده تا پیاز نرم و سبک شود.

گوشت را هم اضافه و تفت داده تا آب آن تبخیرو با پیاز سرخ شود تا صورتی رنگ شود.

رب گوجه فرنگی و نعناع را هم اضافه کرده و 2-3 دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ رب باز شود.

بعد از اضافه کردن آب و نمک ، روی حرارت کم بپزید و، وقتیکه گوشت پخته شده نمک و فلفل را اضافه و از روی حرارت برداشته و گذاشته تا کمی خنک شود،شما میتوانید در تهیه این خورش سبزیجات در دستور داده شده را هم بدلخواه اضافه و گذاشته تا با گوشت پخته شود.

 در یک کاسه جدا زرده تخم مرغ و ماست را با هم خوب ترکیب کنید. بعد به آرامی ترکیب تخم مرغ را اضافه و مرتب هم زده تا تا کاملا با هم ترکیب شود و بعد داغ سرو کنید.


کالری 543.58 کیلو کالری

کربوهیدرات 10،45 گرم

پروتئین 57.04 گرم

30.88 گرم چربی

فیبر 1.17 گرم


خواص گوشت

گوشت گوسفند یکی از محبوب ترین و رایج ترین انواع گوشت قرمز در سرتاسر جهان است که میزان آهن آن نسب به گوشت مرغ و ماهی بسیار بالاتر است. گوشت گوسفند سرشار از پروتئین و مواد مغذی مانند آهن، روی و ویتامین B12 است و در صورت استفاده به اندازه کافی، می توان کمک شایانی به سلامتی انسان بکند.

به عنوان یک منبع غنی از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت، گوشت گوسفند می تواند بخش بسیار مناسبی برای یک رژیم غذایی سالم باشد. گوشت یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت پروتئین با کیفیت است. در واقع، گوشت گوسفند حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری برای بدن انسان است و از همین جهت به آن «پروتئین کامل» می گویند.

پروتئین کامل اهمیت بسیار زیادی برای حفظ و نگهداری از توده عضلانی مخصوصلا در افراد مسن دارد.دریافت ناکافی پروتئین می توانید علائم مربوط به تحلیل رفتن عضلات در اثر بالا رفتن سن را تشدید کند و مشکلات بسیاری را در اثر کم بودن حجم عضله به وجود بیاورد.

کم خونی بیماری رایجی است که به کاهش تعداد گلبول های قرمز خون و کاهش قابلیت خون برای حمل اکسیژن می شود. علائم آن خستگی و احساس ضعف می باشد.کم خونی بیشتر به دلیل کمبود آهن به وجود می آید که خوشبختانه می توان با اصلاح تغذیه از آن جلوگیری کرد.

درباره پیاز

خواص پیاز برای سلامتی درست مانند ساختار ظاهری این سبزی، چند لایه و پیچیده است. تقریبا در تمامی انواع پیازهایی که در بازار به فروش می‌رسند، فارغ از نوع و رنگ‌شان، فوایدی بی‌نظیر نهفته است. بعضی از این فواید برای‌تان جالب خواهند بود، برخی دیگر فورا شگفت‌زده‌تان خواهند کرد، و قطعا بیش‌تر آنها شما را به مصرف بیش‌تر پیاز ترغیب خواهند نمود.

پیاز سرشار از ویتامین C است، ولی نکته‌ی مهم‌تر این است که فرآیند فعال شدن ویتامین C و عملکرد آن را در بدن تسهیل و بهبود می‌دهد. این خاصیت نه تنها باعث بهبود عملکرد ویتامین C موجود در خود پیاز می‌شود، بلکه عملکرد ویتامین C دریافتی از خوراکی‌های دیگر را نیز در بدن بهبود می‌بخشد. این مسئله باعث بهبود وضعیت دستگاه ایمنی، پوست، قابلیت ارتجاعی بافت‌ها، سطح انرژی بدن و شادابی‌تان می‌شود. پژوهش‌هایی که در زمینه‌ی خواص پیاز برای سلامتی به‌عمل آمده‌اند، این مسئله را ثابت کرده‌اند که ویتامین C دریافتی از پیاز نسبت به ویتامین C موجود در دیگر منابع غذایی ( مانند مرکبات) که از لحاظ نظری غنی‌تر هستند، مهم‌تر و کارآمدتر است.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده