خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه رولت اسفناج

طرز تهیه رولت اسفناج

این رولت سبزیجات واقعا خوشمزه و طعم خوبی دارد و شما میتوانید انواع کوکوها را بصورت رولت آماده کنید واین روش علاوه بر شکل زیبا و اشتها آور میتواند به زیبایی سفره شما بیافزاید.شما میتوانید با ماست کیسه ایی و یا انواع سبزیجات بخار پز شده هم روی رولت را و اطراف ان را به زیبایی تزیین کنید.


 آماده‌ سازی: 20 دقیقه + زمان استراحت در یخچال: 2 ساعت | زمان پخت: 45 دقیقه


مواد لازم: مایه داخل رولت

 

250 گرم پنیر خامه ای

   1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمزکبابی و نگینی خرد شده

   2 قاشق سوپ‌خوری تره ریز خرد‌شده

       پاپریکا به مقدار لازم

 

روش تهیه:

فلفل دلمه‌ای را دو نیم کرده و کاملا توی فلفل را خالی کرده و روی آتش گذاشته تا کباب شود،سپس آن را کبابی کنید. براینکه پوست آن بسادگی جدا شود، چند دقیقه درکیسه فریزر گذاشته و درب آن را ببندید تا عرق کند، تا پوست آن‌ براحتی گرفته شود،

فلفل دلمه‌ای، پنیر، تره و پاپریکا را با هم مخلوط  کرده تا صاف و یکدست شود.

 

مواد لازم : برای 4 نفر

 500 گرم اسفناج پاک و شسته‌شده

 180 میلی‌لیترشیر

  1/4 قاشق چای‌خوری جوزهندی

   50 گرم آرد گندم الک شده

     3 عدد تخم‌مرغ هم ‌زده شده

     1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمزنگینی خردشده

         کره به مقدار لازم

        مایه داخل رولت– طبق دستور داده‌شده

فررا روی حرارت 190 درجه سانتی‌گراد و یا 375 درجه فارنهایت از 15 دقیقه قبل تنظیم گرم کنید. درکف قالب یک کاغذ روغنی پهن کنید.

 

روش تهیه:

اسفناج را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش چند دقیقه قرار داده و بلافاصله آبکش کرده و زیر آب سرد بگیرید، بگذارید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود، بعد اسفناج را به در غذا ساز بریزید تا کاملا خرد شود و یا با یک کارد آن را ساطوری کرده و بین دو دست فشار داده تا کاملا آب اضافه آن گرفته شود. دراین‌صورت باید حدود 3 پیمانه اسفناج پخته داشته باشید.

 

کره را توی یک ظرف بر روی حرارت ملایم ذوب کرده، سپس آرد را به آن اضافه و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و شیر را کم کم به آن اضافه و هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط و یکدست شوند.

 

سپس دوباره ظرف را روی حرارت قرارداده وهم بزنید تا نسبتاً سس سفیدغلیظ شود، ازروی حرارت برداشته و در یک کاسه بریزید، گذاشته تا کمی سرد شود.

 

تخم‌مرغ، اسفناج و جوزهندی ، سس سفید سرد شده را با هم در یک ظرف خوب ترکیب کنید وغلظت مواد باید به اندازه غلظت مواد کوکو‌سبزی باشد ،در صورت نیاز یک عدد تخم‌مرغ هم‌زده ‌شده مازاد بر دستور اضافه کنید.

 

کف تابه‌ای مستطیل شکل را با مقداری کره چرب کرده ، مایه به‌دست آمده را در تابه بریزید وبا پشت قاشق سطح آن را صاف کنید ،تابه را در فر به‌ مدت 30 دقیقه در طبقه وسط قرار دهید وقتیکه یک طرفِ آن کاملاً پخت و طلایی‌رنگ شد (در صورت نیاز زمان را بیشتر کنید)،

سینی را از فر خارج کرده، اجازه دهید رولت کمی خنک شود، سپس روی پارچه‌ای تمیز و مرطوب و یا کاغذ روغنی برگردانده و روی آن را با پارچه مرطوب دیگری بپوشانید و با احتیاط رولت را برگردانید به نحوی که طرف سرخ‌شده آن در زیر قرار بگیرد؛

رولت را با همان پارچه به ‌آرامی رول  کرده و به‌ مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید؛

پس از این مدت، رولت را از یخچال خارج کرده و باز کنید. سطح رولت را با مواد داخل رولت  را بپوشانید ولی ‌طوری‌که از لبه‌ها یک سانتی‌متر فاصله داشته باشد. مجدداً رولت را رول کرده و روی آن را بپوشانید و به ‌مدت یک ساعت دیگر در یخچال قرار دهید؛

رولت را از یخچال خارج کرده و به قطعات یک یا دو سانتی‌متری برش زده و با مقداری فلفل دلمه‌ای قرمز تزیین و سرو کنید.

 

 پیشنهاد:

 می‌توانید این رولت را به‌راحتی در سینی‌های گریل برقی خانگی نیز تهیه و آماده کنید.

 برای مایه داخل رولت، ترکیب گردوی خرد شده، زرشک، پنیر خامه‌ای، نمک و فلفل‌سیاه نیز مناسب است.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده