دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه کیک ورقه ای رنگین کمانی

طرز تهیه کیک ورقه ای رنگین کمانی

پایه این کیک ورقه ای رنگین کمانی یک کیک وانیلی فوق العاده ساده است که روی آن را با پنیر خامه ای تزیین می کنیم. می‌توانید از هر دستور کیک وانیلی استفاده کنید (یا حتی از پودرهای آماده شده برای پخت کیک هم میتوانید استفاده کنید) - فقط مطمئن شوید که خمیر خیلی روان نباشد یا ممکن است رنگ‌ها به یکدیگر نفوذ کنند. با خیال راحت پالت رنگ را به دلخواه خود تنظیم کنید! ایده آل برای جشن تولد و یا پذیرایی از مهمانیهای کوچک، نوش جان بهترین و مهمترین دستورات غذایی را در سایت ارم بلاگ ببینید.


زمان آماده سازی: 45 دقیقه

زمان پخت:30 دقیقه

زمان اضافی:1 ساعت 15 دقیقه

زمان کل:2 ساعت 30 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


مواد لازم: برای 1 کیک 10 برشی

کیک:

1_ ½ فنجان شکر سفید

½ قاشق چایخوری نمک کوشر

1 فنجان کره بدون نمک، نرم شده

3 عدد تخم مرغ بزرگ، در اتاق اتاق

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

3 فنجان آرد کیک سفید شده غنی شده

1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

1 فنجان شیر کامل، در اتاق اتاق

رنگ خوراکی ژل: قرمز یا صورتی، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش


فراستینگ:

1بسته یا 226 گرم پنیر خامه ای، نرم شده

½ فنجان کره بدون نمک، نرم شده

⅛ قاشق چایخوری نمک کوشر

3 پیمانه پودر قند الک شده

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

رنگ خوراکی ژل: قرمز یا صورتی، نارنجی و سبز


طرز تهیه:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب فر 9x13 اینچی را با روغن چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید و روی کاغذ را هم کمی چرب کنید.


آماده کردن کیک: کره را در یک همزن ایستاده مجهز به ضمیمه پدال با سرعت متوسط حدود 30 ثانیه هم بزنید تا کرم رنگ شود. شکر سفید را به تدریج اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه بزنید تا سبک و پف کند.

تخم‌مرغ‌ها را هر بار 1 عدد اضافه و بعد از هر بار اضافه کردن حدود 1 دقیقه با همزن بزنید. وانیل را اضافه کنید و حدود 15 ثانیه هم بزنید تا مخلوط شوند. با استفاده از یک کاردک کناره ها و کف کاسه را تمیز کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند. کم کم مخلوط آرد را به طور متناوب با شیر به ترکیب کره اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا بعد از هر بار اضافه کردن یکدست و صاف شود.


خمیر را به طور مساوی بین 6 کاسه کوچک تقسیم کنید. یک تا دو قطره رنگ خوراکی را به هر کاسه اضافه کنید، یک کاسه را قرمز یا صورتی، یک نارنجی، یکی زرد، یکی سبز، یکی آبی و یکی را بنفش رنگ کنید. به آرامی مخلوط کنید تا ترکیب شوند و در صورت نیاز رنگ اضافی را اضافه کنید تا به سایه های دلخواه برسید. خمیر را با رنگ های متناوب در قالب آماده شده بریزید تا تمام تابه پر شود. [اگر خمیر باقی مانده دارید، لایه دوم از رنگ‌های مختلف درست نکنید]. کف ماهیتابه را به آرامی روی پیشخوان بکوبید تا مطمئن شوید که خمیر به طور مساوی توی قالب یکدست و تمام شکاف ها پر شده است. قالب را در فر از قبل گرم شده قرار داده و حدود 30 دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود و یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز کیک زده اید تمیز بیرون بیاید و از خمیر کیک به آن نچسبیده باشد. به مدت 15 دقیقه در تابه خنک کنید. کیک را از قالب خارج و روی توری سیمی قرار داده و آنرا حداقل 1 ساعت کاملا خنک شود.


فراستینگ را آماده کنید: حدود 1 دقیقه پنیر خامه ای و کره را در یک میکسر ایستاده مجهز به ضمائم پارویی با سرعت متوسط بزنید تا یکدست شود. سرعت همزن را کم کنید و پودر قند را به تدریج اضافه کنید و حدود 2 دقیقه هم بزنید تا یکدست شود. وانیل و نمک را اضافه کنید سپس سرعت همزن را به متوسط افزایش دهید و حدود 1 دقیقه هم بزنید تا کیک پف کند.


1/4 فنجان فراستینگ را با قاشق در هر 3 کاسه کوچک بریزید. یک تا دو قطره رنگ خوراکی را به هر کاسه اضافه کنید، یک کاسه را قرمز یا صورتی، یک نارنجی و یکی را سبز کنید. خوب مخلوط کنید تا ترکیب شوند و در صورت نیاز رنگ اضافی را هم اضافه کنید تا به سایه های دلخواه برسید. هر یک از فراستینگ های رنگی را توی کیسه های جداگانه نوک گرد کوچک بریزید و باقی مانده فراستینگ را در کاسه همزن سفید بگذارید.


با استفاده از یک چاقوی دندانه دار، لبه های کیک را برش داد و به قسمت های مساوی مربع تقسیم کنید. روی کیک را با فراستینگ سفید بپوشانید و کناره ها را باز بگذارید. سپس میتوانید روی کیک را با فراست رنگی حروف کوچک تزیین کنید.


نکات آشپز:

برای استفاده از تازه گی کیک را در همان روز مصرف کنید و در ظرف دربسته نگهداری کنید. اگر قصد دارید کیک را بیش از 1 روز نگهداری کنید، چون کناره های کیک ساده و بدون تزیین است حتما کناره های کیک را هم با فراست بپوشانید.

برای تمیز کردن آسان از کاسه های مقوایی/کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید تا تمام رنگ های خمیر و ماست را مخلوط کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده