دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه مرغ با طعم سیر و پاپریکا

طرز تهیه مرغ با طعم سیر و پاپریکا

این دستور غذای خوشمزه سریع و آسان به شما نشان می دهد که چگونه مرغ را با کمی پاپریکا و ادویه هایی که همراه با روغن زیتون تفت داده شده اند ، طعم لایه ای باورنکردنی به مرغ اضافه می کند!


چرا این دستور پخت مرغ سیر و پاپریکا را دوست خواهید داشت؟

فوق العاده ساده! این دستور مرغ خوشمزه با کمتر از 10 ماده تهیه و پخته شده است، بسیار آسان است! شما به هیچ وسیله فانتزی یا مواد خاصی نیاز ندارید و آماده سازی آن فقط 5 دقیقه طول می کشد. مزه دار شده با مقدار زیادی سیر تازه، پاپریکا دودی، و سبزی‌ها، به ران مرغ طعم خاصی میدهد که برای یک شام خانوادگی یا مهمانی ایده آل است. ناگفته نماند، اگر تکه های فلفل قرمز تند را حذف کنید، این دستور غذا برای بچه ها هم مناسب می شود.


آموزش پخت مرغ سیر و پاپریکا


زمان آماده سازی 5 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


مواد لازم: برای 12 ران مرغ


1/2 فنجان روغن نوع آن به دلخواه

1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

1/4 فنجان جعفری خرد شده

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

12 عدد طبل مرغ

8 حبه سیر خرد شده

2 قاشق غذاخوری پاپریکای دودی

2 قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه خرد شده

این مخلوط ادویه را می توان روی هر نوع مرغ استفاده کرد. 


طرز تهیه:

برای شروع، باید دمای فر را از قبل روی 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) گرم کنید تا وقتی مرغ مزه دار شد، آماده پخت شود. سپس یک ظرف پخت 9×13 اینچی بردارید، آن را با روغن خوب چرب کنید و آن را برای مرحله بعدی کنار بگذارید. شما همچنین می توانید از یک تابه لبه دار که با کاغذ روغنی پوشانده شده است استفاده کنید، اما یک ظرف پخت برای این دستور غذا بهتر عمل می کند. 


در این دستور، چاشنی هایی که برای طعم دادن به مرغ استفاده می شود، ابتدا کمی در ماهی تابه تفت داده می شوند. بنابراین روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​در یک تابه کوچک گرم کنید. سپس سیر، پاپریکا دودی، فلفل قرمز و سبزی را به تابه اضافه کنید و همه چیز را حدود 1 دقیقه تفت دهید. بسیار مهم است که سیر نسوزد، بنابراین این مخلوط را بیش از یک دقیقه تفت ندهید. 


قبل از اینکه مرغ را مزه دار کنید، ران های مرغ را با دستمال کاغذی خشک کنید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. در مرحله بعد روی آنها نمک و فلفل سیاه بپاشید تا مزه دار شود و در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس مخلوط روغن زیتون را روی مرغ بریزید و روی پاها تا به خوبی با همه ادویه ها آغشته شوند. 


هنگامی که ران های مرغ کاملاً در مخلوط پاپریکا و روغن زیتون قرار گرفتندو ترکیب شدند! آنها را توی سینی قرار داده و سپس در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا حدود 45 دقیقه بپزد. برای اینکه پاها کاملاً پخته شوند، باید حداقل 165 درجه فارنهایت (74 درجه سانتیگراد) را هنگام بررسی دماسنج پخت و پز دیجیتال نشان دهند. سپس وقتی مرغ سیر و پاپریکا آماده شد، آن را با سالاد یا در کنار پوره سیب زمینی و سبزیجات بخار پز شده مورد علاقه خود سرو کنید!



آرام پز مواد سس به اضافه روغن را در کیسه ای با ران مرغ ترکیب کرده و تکان دهید تا به طور یک نواخت تمام سطح گوشت پوشش داده شود. بعد کف آرام پز خود را با پیاز خلال شده سفید بپوشانید و مرغ را روی آن پخش کنید. درب ظرف را بگذارید و به مدت 2 تا 4 ساعت با حرارت بالا بپزید .


زودپز یک فنجان آب یا آب مرغ را داخل زودپز بریزید و کاسه ی آماده شده را روی آن قرار دهید. مواد سس به اضافه روغن را در کیسه ای با ران مرغ ترکیب کرده و تکان دهید تا بطور یکنواخت تمام سطح گوشت پوشش داده شود. مرغ را توی کاسه قرار دهید و طبق دستورالعمل های پخت دیگ زودپز درب آن را ببندید و به مدت 15 دقیقه روی HIGH دستی بپزید.


یخچال این ظرف مرغ که در ظرف دربسته و به خوبی خنک شده نگهداری شود، به مدت  3 تا 4 روز در یخچال نگهداری می شود. اگر ترجیح می دهید زمانی که آماده خوردن هستید، فقط در مایکروویو یا فر گرم کنید.


فریزر ران های مرغ را روی یک ورقه پخت قرار دهید و اجازه دهید تا یخ بزنند، بعد در کیسه فریزر یا ظرف دربسته قرار دهید تا 4 تا 6 ماه بماند. برای اسفاده باید شب قبل در یخچال برای یخ زدایی گذاشته و بعد در فر با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) گرم کنیدو لذت ببرید!


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده