بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز پخت برنج با پلوپز

طرز پخت برنج با پلوپز

پخت برنج در پلو پز

به طور کلی دو روش مختلف برای تهیه برنج وجود دارد: یکی برای مبتدیان و دیگری برای حرفه ای ها. این دستورالعمل برای برنج باسماتی است. در صورت استفاده از نوع دیگری از برنج، مقدار آب مورد نیاز می تواند متفاوت باشد. لطفاً در انتهای این دستورالعمل فهرستی با مقدار آب لازم برای محبوب ترین انواع برنج پیدا کنید.

روش مبتدیان

برنج باسماتی خام را در قابلمه بریزید. برای هر نفر تقریباً به 1 فنجان برنج نیاز دارید. برنج را با آب کاملا بشویید تا وقتیکه آب روی برنج کاملا شفاف شود. این روند را 2-3 بار تکرار کنید. هرچه دفعات بیشتری برنج را بشویید نشاسته بیشتری پاک می شود. بعد از شستن، آبی که برنج در آن می پزد را اضافه کنید، برای 1 فنجان برنج باسماتی به 1.5 فنجان آب نیاز دارید. می توانید نصف قاشق چایخوری نمک برای هر نفر و در صورت تمایل یک پیمانه روغن زیتون یا روغن دلخواه خود را هم اضافه و درب را بگذارید. در جلوی پلوپز یک ترازو وجود دارد. اگر چرخ کوچک را به سمت راست بچرخانید چراغ جلو روشن می شود و پلوپز شروع به پختن می کند. اگر سطح 1 را انتخاب کنید، برنج ته دیگ کمی میبندد. هرچه چرخ کوچک را به سمت راست بیشتر بچرخانید، ته دیگ آن قهوه ای تر و ترد تر می شود.

بیایید شروع کنیم: سطحی را که دوست دارید انتخاب کنید و برنج شروع به پختن می کند. بعد از 10-20 دقیقه (بسته به مقدار برنج) چراغ برای اولین بار خاموش می شود. یعنی برنج پخته شده اما هنوز ته دیگ نگرفته است. پس از خاموش شدن چراغ برای اولین بار، پلوپز شروع به کار می کند،

چرخ کوچک اکنون به آرامی به موقعیت اولیه خود باز میگردد.به محض اینکه چرخ کوچک به موقعیت اولیه خود رسید، پوسته تمام می شود. اکنون می توانید برنج را با قاشق پلاستیکی یا چوبی بردارید. زور زیادی وارد نکنید، در غیر این صورت به پوشش نچسب قابلمه آسیب می زنید. اگر سطح بالاتری را انتخاب کردید، می توانید برنج برشته شده را درست کنید. برای این منظور یک بشقاب را به صورت وارونه روی قابلمه قرار دهید. سپس قابلمه را با بشقاب بچرخانید. قابلمه را بلند کنید. برنج به شکل کیک با پوسته قهوه ای طلایی است.

روش حرفه ای

این روش نحوه پخت برنج باسماتی را در پلوپز پارس خزر شرح می دهد. برنج خام باسماتی را در قابلمه بریزید. برای هر نفر به 1 فنجان برنج نیاز دارید. برنج را با پر کردن قابلمه از آب بشویید و با انگشتان خود در آب هم بزنید. وقتی آب شفاف نشد، آب را تخلیه کنید. این روند را 2-3 بار تکرار کنید. هرچه دفعات بیشتری برنج را بشویید نشاسته بیشتری پاک می شود. این کار باعث شل شدن برنج شما می شود.

بعد از شستن، آبی که برنج در آن می پزد را اضافه کنید، برای 1 فنجان برنج باسماتی به 1.5 فنجان آب نیاز دارید. می توانید برای هر نفر نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و در صورت تمایل یک پیمانه روغن زیتون. چرخ کوچک جلوی پلوپز را در سطح ۱ بچرخانید و اجازه دهید برنج بپزد تا لامپ خاموش شود. برنج را در آبکش بریزید. یک تکه بزرگ کره را در قابلمه خالی بریزید و بگذارید ذوب شود.

اگر دوست دارید می توانید زعفران را اضافه کنید و ورقه های سیب زمینی خام را کف قابلمه قرار دهید. سپس برنج پخته شده را اضافه کنید و درب آن را بگذارید. چرخ کوچک را روی سطح 4 بچرخانید و برنج را به مدت 10-15 دقیقه بسته به میزان ترد شدن پوسته بگذارید. سپس می توانید برنج را بپزید. برای این منظور یک بشقاب را به صورت وارونه روی قابلمه قرار دهید. سپس قابلمه را با بشقاب بچرخانید. قابلمه را بلند کنید. برنج به شکل کیک با پوسته قهوه ای طلایی است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده