خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دو نوع کوکی‌ سنتی اتریشی Linzer و با مربا

طرز تهیه دو نوع کوکی‌ سنتی اتریشی Linzer و با مربا

این کوکی های زیبا و خوشمزه بهترین کوکی ها برای پذیرایی در تمام روزهای سال است و با یک خمیر، شما میتوانید دو نوع کوکی استفاده کنید، کوکی های Linzer یک کار واقعی عاشقانه هستند. پر از مربای خانگی شیرین و ترش وبسیار خوشمزه و عالی هستند. کوکی های هلالی وانیلی اتریشی ما را امتحان کنید -

 زمان آماده سازی 2 ساعت

 زمان پخت 10 دقیقه

 زمان کل 2 ساعت 10 دقیقه

 مواد لازم : برای 42 لینزر یا 60 شیرینی 

کلوچه ها

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

2 فنجان + 2 قاشق غذاخوری (300 گرم) آرد

3/4 فنجان + 2 قاشق غذاخوری (200 گرم) کره سرد و مکعبی شده

1 فنجان (110 گرم) پودر قند به اضافه پودر قند اضافی

1 پاکت شکر وانیلی یا 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

2 عدد زرده تخم مرغ

کمی نمک

مواد لازم : برای توی کوکی

200 گرم توت قرمز بدون دانه، مربای تمشک و/یا زردآلو

طرز تهیه :

خمیر را درست کنید: آرد و نمک را با هم روی سطح کار خود بریزید. کره را با نوک انگشتان خود به آرد بمالید (یا از کاتر شیرینی پزی استفاده کنید). وقتی فقط تکه های کمی از کره باقی مانده بود، وسط آرد یک فرورفتگی ایجاد کنید و پودر قند، وانیل یا شکر وانیل و زرده تخم مرغ را وسط آن بریزید.

با استفاده از چنگال زرده های تخم مرغ را با پودر قند مخلوط کنید و در مرکز آرد خمیر غلیظی درست کنید. همه مواد را با دست کنار هم بیاورید و ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید.* زیاد ورز ندهید!

خمیر را از وسط نصف کنید، به شکل دیسک درآورید، در پلاستیک بپیچید و حداقل 30 دقیقه و حداکثر 2 روز در یخچال بگذارید. 30 دقیقه تا 1 ساعت ایده آل است. وقتی خمیر را پهن می کنید باید سرد باشد. **

برای کوکی های Linzer: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (170 درجه سانتیگراد) گرم کنید. خمیر را به ضخامت 1/16 اینچ (2 تا 3 میلی متر) روی سطح کار خوب آرد پاشی شده باز کنید. با استفاده از کاتر کوکی لینزر*** (1 ½ اینچ یا 4 سانتی متر)، رویه های کوکی ها (با سوراخ) را برش دهید و آنها را در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. به همان تعداد برای زیرکوکی (بدون سوراخ) برش دهید.

خمیر های اضافه را با هم ورز دهید و دوباره از آن کوکی های جدید را تکرار کنید.**** به مدت 8 دقیقه یا تا زمانی که کوکی ها تازه شروع به قهوه ای شدن کنند بپزید. از فر خارج کنید و با احتیاط کاغذ روغنی را به همراه شیرینی ها از سینی بیرون بیاورید و روی میز بگذارید تا خنک شود. مربا را به آرامی گرم کنید تا کمی آب شود و خوب هم بزنید. با قاشق ته کوکی ها را بدون سوراخ را با مربا پر کنید و روی هر کوکی را یکی از رویه های شکل دار را قرار دهید.

برای طرح کوکی‌های اثر انگشتی: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (170 درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. خمیر را به صورت گلوله های 1 اینچی به وزن هر کدام حدود 15 گرم بغلطانید و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید و با انتهای دسته قاشق چوبی که آردی شده ، یک فرورفتگی در وسط هر شیرینی ایجاد کنید.

مربا را به آرامی گرم کنید (1 تا 2 قاشق چایخوری عرق هل یا بهارنارج یا گلاب را برای طعم دادن البته اختیاریه به آن اضافه کنید)،مربا را با قاشق داخل فرورفتگی ها قرار دهید. حدود 8-10 دقیقه یا فقط تا زمانی که لبه های کوکی ها شروع به قهوه ای شدن کنند سینی خمیر را در فر بگذارید و آن را بپزید. زمانیکه از فر خارج کرده و کاغذ روغنی را با کوکی ها با دقت از سینی جدا کرده و روی میز قرار دهید تا خنک شود. در صورت تمایل پودر قند را روی آن بپاشید و کوکی ها را در بسته به مدت حداقل دو روز نگهداری کنید تا نرم بمانند.


یادداشت های دستور غذا

*صبور باشید، خمیر ابتدا در دستان شما خرد می شود اما به ورز دادن ادامه دهید.

**اگر وقتی خمیر را از یخچال بیرون می آورید خیلی سفت است، ممکن است لازم باشد قبل از پهن کردن خمیر یک یا دو ساعت در دمای اتاق بماند.

***به جای کاتر کوکی لینزر، می توان از هر کاتر شیرینی استفاده کرد و با استفاده از یک کاتر کوکی کوچکتر سوراخ هایی را روی رویه کوکی ها ایجاد کرد.

****خمیر اغلب به سطح کار می چسبد. یک چاقوی نازک و انعطاف پذیر را با احتیاط زیر خمیر بکشید تا آزاد شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده