بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه نان سبوس دار نرم و لطیف

طرز تهیه نان سبوس دار نرم و لطیف

دستور پخت نان دست ساز آسان و بدون خمیر

بخشی از آرد همه منظوره و بخشی از آرد گندم کامل استفاده کنید . آرد گندم کامل تراکم گلوتن کمتری نسبت به آرد سفید دارد ، به این معنی که نانی که با تمام آرد گندم کامل تهیه می شود به این سرعت بالا نمی رود و ممکن است بیشتر متراکم باشد. استفاده از بخشی از آرد به منظور افزایش خوب نان و ایجاد بافتی عالی به آن کمک می کند.

مقداری گلوتن گندم حیاتی (آرد گلوتن غلیظ) اضافه کنید. افزودن 1 قاشق غذاخوری برای تقریباً هر 3 فنجان آرد گندم کامل در دستور تهیه ، به زیبایی نان کمک کرده و آن را خوب و کرک می کند.

ابتدا غلات کامل خود را خیس کنید. خیساندن مخلوط کامل غلات قبل از افزودن آن راهی عالی برای نرم شدن دانه ها است.

به جای شکر از عسل استفاده کنید . مخلوط کردن در چند قاشق غذاخوری عسل با مخمر و آب همچنین می تواند نان سبوس دار شما را خوب و نرم نگه دارد.

آب را با شیر جایگزین کنید . استفاده از شیر به جای آب باعث خمیرتر شدن خمیر و نرم شدن آن می شود.

قبل از ورز دادن اجازه دهید خمیر به مدت 15-20 دقیقه بماند . این به گلوتن فرصت می دهد تا کمی عمل کند و به افزایش آن کمک کند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

نان خود را محکم اما آرام ورز دهید و قسمت بالایی نان را با آرد بپوشانید. ایجاد یک شکل گرد به پخت یکنواخت نان کمک می کند و خمیر را تا حد ممکن کم ورز دهید . قبل از برش دادن نان اجازه دهید کاملاً سرد شود !

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه

زمان ظهور: 1 ساعت و 30 دقیقه

کل زمان: 2 ساعت و 20 دقیقه

مواد لازم : برای 14

4 فنجان آرد تمام منظوره

2/4 قاشق چای خوری مخمر خشک فعال یا سریع افزایش یافته نیز موثر است

1/2 قاشق چای خوری نمک

2 فنجان آب گرم درست بالاتر از دمای اتاق

آرد بیشتری برای شکل دادن نان

طرز تهیه :

ابتدا با یک کاسه بزرگ و یک قاشق چوبی شروع کنید و آرد خود را به کاسه اضافه کنید. مخمر را اندازه کرده و به یک طرف کاسه اضافه کنید. نمک را اندازه کرده و به طرف دیگر اضافه کنید.

با استفاده از یک قاشق چوبی ، مایه را ابتدا درون آرد کنار ظرف خود هم بزنید و سپس نمک را درون آرد کناری آن مخلوط کنید. این از مخلوط شدن مستقیم نمک با مخمر جلوگیری می کند. چند ترکیب خوب به کل مخلوط بدهید تا مطمئن شوید همه چیز با هم ترکیب شده است.

آب را اندازه بگیرید. اطمینان حاصل کنید که آب دقیقاً بالاتر از دمای اتاق باشد. آب خیلی گرم یا خیلی سرد می تواند مخمر را از بین ببرد و به هیچ وجه از بالا رفتن نان جلوگیری می کند.

آب را داخل آن بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید. خمیر ناهموار و کمی چسبناک خواهد بود ، اما این طبیعی است.

هم بزنید تا همه آرد مخلوط شود. این خمیر نان طبیعی نیست (در این دستور تهیه خمیر وجود ندارد) ، بنابراین در این مرحله لازم نیست زیاد نگران ظاهر خمیر باشید. فقط مطمئن شوید که مواد به خوبی با هم ترکیب شده اند.

روی کاسه را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. بهتر است اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در کاسه باقی مانده است تا اندازه خمیر حداقل دو برابر شود. کاسه را در مکانی گرم و بدون بریزه قرار دهید و اجازه دهید حدود 1 ساعت و نیم بلند شود.

پس از بالا آمدن خمیر ، فر را با دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید. فر خود را با درب در اجاق سرد قرار دهید و اجازه دهید با فر گرم شود. اگر اجاق گاز شما از داخل سیاه است ، اجاق خود را به جای 450 روی 425 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

یک تکه کاغذ پوست را روی پیشخوان قرار دهید و آن را با آرد غبار روبی کنید. روی دستان خود آرد بمالید و خمیر را از کناره های ظرف خراشیده و به بهترین شکل ممکن آن را در دستان خود جمع کنید (ممکن است احساس عجیب شود و به هیچ وجه شبیه خمیر نان معمولی نباشد) و آن را به صورت یک قرص دایره ای شکل در بیاورید. نگران نباشید اگر هنوز جاهایی به نظر کمی خشن است. این امر به نمای روستایی این نان کمک می کند.

 به محض اینکه فرم آن را پیدا کردید ، لازم است که خمیر یک دوم کوتاه شود. هدف این است که در این مرحله هرچه کمتر خمیر را کنترل کنید زیرا هر مقدار کشش در ناهمواری می تواند باعث از بین رفتن خمیر شود. چند مرحله بعدی به جلوگیری از این امر کمک می کند. اما اگر کمی تخلیه شد نگران نباشید. این خمیر نان بسیار بخشنده است.

 بالای نان را آرد بپاشید و آن را با حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید. آردی که روی آن می پاشید از چسبیدن حوله به خمیر نیز جلوگیری می کند ، بنابراین وقتی آن را در اواخر برداشتن بر می دارید ، خللی ایجاد نمی کند و شکل روستایی ایجاد شده را خراب می کند. اجازه دهید خمیر حدود 30 دقیقه بلند شود. در این مدت اجاق گاز شما نیز گرم خواهد شد (و قابلمه شما نیز چنین خواهد شد).

قابلمه از قبل گرم شده را از اجاق برداشته و خمیر را با دقت و فقط با دست زدن به کاغذ روغنی درون قابلمه منتقل کنید. درب قابلمه را بگذارید و آن را به مدت 30 دقیقه در فر برگردانید. در این مدت فر را باز نکنید و مطمئناً درب قابلمه را بردارید. ترد بودن پوسته به دلیل بخار جمع شده در گلدان در طی این 30 دقیقه ایجاد می شود.

بعد از گذشت 30 دقیقه درب قابلمه را برداشته و 10 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه ، قابلمه را با نان از اجاق برداشته و نان را روی توری قرار دهید تا خنک شود. احتمالاً هنگام سرد شدن نان ترک خوردگی آن را خواهید شنید - این طبیعی است.

اگر می توانید ، در برابر اصرار برش دادن نان تا زمانی که کاملاً سرد شود ، مقاومت کنید. پخت نان در داخل حتی پس از خارج شدن از اجاق و برش خیلی زود آن باعث می شود که داخل آن لثه ای یا لاستیکی شود.

یادداشت

اگر بعد از اولین جوش خوردن ، خمیرتان خیلی مایع به نظر می رسد ، کافی است 1/3 فنجان آرد را به قسمت بالای خمیر اضافه کنید و آن را مخلوط کنید ، نان را به شکل گرد درآوریدو بگذارید تا حجیم شود. اگر نان شما در حین حجیم شدن و پف آن خوابید ، به سادگی قبل از پخت ، دوباره آن را مانند توپ گرد کنید.

تغذیه

خدمت: 1 برش | کالری: 136 کیلوکالری | کربوهیدرات ها: 28 گرم | پروتئین: 4 گرم | چربی: 1 گرم | چربی اشباع شده: 1 گرم | سدیم: 251 میلی گرم | پتاسیم: 57 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 1 گرم | کلسیم: 5 میلی گرم | آهن: 2 میلی گرم

طرز تهیه نان سبوس دار نرم و لطیف


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده