خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه سالمون دودی آسیایی

طرز تهیه سالمون دودی آسیایی

این ماهی خوش طعم دودی شده یک غذای خوشمزه با طعمی جدید است و براحتی می توانید در خانه آن را تهیه و در کنار سالاد و یا سبزیجات بخار پز شده سرو کنید.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه زمان پخت: 8 دقیقه کل زمان: 18 دقیقه

مواد لازم : برای 4 برش

4 فیله ماهی سالمون با پوست یا بدون آن

1/4 فنجان سویا سس

1 1/2 قاشق چایخوری دود مایع *

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/3 فنجان شکر قهوه ایی + کمی اضافی برای پاشیدن

12 سانت زنجبیل تازه

1 قاشق غذاخوری روغن

نمک و فلفل به میزان لازم

دستورالعمل

ماهی قزل آلا را با سس سویا ، دود مایع و شکر قهوه ای در ظرفی قرار دهید. بگذارید حداقل 1 ساعت تا یک شب مارینت شود -شما می توانید این ماهی را بطریق کباب کردن در فر یا روی توری با آتش مستقیم و یا در تابه آماده کنید.

زنجبیل را پوست بگیرید و به صورت نوارهای نازک (ژولین) برش دهید. یک تابه کوچک را روی حرارت متوسط گذاشته تا گرم شود و بعد1 قاشق غذاخوری روغن به ماهیتابه اضافه کنید. وقتی روغن داغ است ، زنجبیل را خلال شده را به تابه اضافه و به مدت 1-2 دقیقه تفت داده و هم زده تا طلایی شود و بعد از برشته شدن از تابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید.

روی پنجره گریل را با روغن چرب کرده و بعد از خارج کردن ماهی از مایه مرینت دوطرف ماهی را با نمک و فلفل مزه دار کرده و روی گریل قرار دهید و بعد ماهی را روی گریل قرار دهید ، به مدت 3 دقیقه بپزید. سپس قسمت های رویی آن را با کمی شکر قهوه ای اضافی بپاشید و 3 تا 5 دقیقه دیگر کباب کنید - تا زمانی که کاملاً پخته شوند. آن را گرم و با زنجبیل سرخ شده سرو کنید.

یادداشت

دود مایع یکی از عناصر منحصربفرد و طعم دار صنعت پخت و پز است. می توانید آن را به گوشت و سایر غذاها اضافه کنید تا عطر و طعمی همانند کباب دودی به آنها بدهد. دود مایع آب یا روغن حاوی عصارهٔ دود حاصل از سوختن چوب است که عطر و طعم دودی در مواد غذایی ایجاد می‌کند. دود مایع از همان دود حاصل از سوزاندن چوب درختان به دست می‌آید با این تفاوت که این دود را تقطیر، تصفیه و تغلیظ کرده و میزان کمی از آن را با آب یا روغن مخلوط و به شکل مایع درمی‌آورند

وعده غذایی: 1 گرم ، کالری: 276 کیلو کالری ، 

کربوهیدرات ها: 20 گرم ، پروتئین: 24 گرم ، چربی: 11 گرم ، چربی اشباع شده: 1 گرم ، کلسترول: 62 میلی گرم ، سدیم: 870 میلی گرم ، پتاسیم: 640 میلی گرم ، فیبر: 1 گرم ، شکر:18گرم ویتامین a: 45 iu ، ویتامین c: 0.3میلی گرم ، کلسیم: 32 میلی گرم ، آهن: 1.4 میلی گرم

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده