خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه و پخت کلاسیک مرغ

طرز تهیه و پخت کلاسیک مرغ

این دستور غذای مرغ با سس لیمویی به طرز شگفت انگیزی آسان ، خوش طعم ، خوش عطر و خوشمزه و فوق العاده است ، یک غذای ایتالیایی-آمریکایی است که این غذا با ترکیباتی رنده پوست لیمو و همینطور برش سرخ شده و آب لیمو عطر و طعم دلپذیری را به مرغ می دهد و این غذا در کمتر از نیم ساعت آماده سرو میشود

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 15 دقیقه

مواد لازم : برای 4 قسمت

1/2 فنجان آرد + 1 قاشق غذاخوری ، تقسیم شده

1/3 فنجان سرکه سفید

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

2/3 فنجان آب مرغ

2 عدد تخم مرغ بزرگ

4 فیله سینه مرغ

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

3 حبه سیر ، خرد شده

1عدد لیمو

2 قاشق غذاخوری کره

جعفری خرد شده برای تزئین

طرز تهیه :

لیمو را رنده و یا درشت خرد کرده و سپس از عرض به نصف برش دهید. نیمی از آن را به برش های نازک بزنید ، و نصف باقیمانده را آب بگیرید.

در یک کاسه کوچک با استفاده از یک چنگال 1 قاشق غذاخوری آرد و 2 قاشق غذاخوری کره را به صورت خمیر یکدست و صاف کنید.

تخم مرغ ها را در یک کاسه کم عمق بزنید و در یک کاسه جدا آرد را اضافه کنید. آرد و تخم مرغ را با 1/2 قاشق چای خوری نمک و فلفل مزه دار کنید.

روغن زیتون را در یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​​​گرم کنید. وقتی گرم شد ، فیله های مرغ را ابتدا درون آرد و سپس تخم مرغ قرار دهید، سپس به روغن داغ اضافه کنید.

مرغ را در هر طرف 3 تا 4 دقیقه سرخ کنید ، تا از هر دو طرف طلایی شود. از ظرف خارج کنید. از قاشق یا انبر استفاده کنید تکه های مرغ را از ظرف خارج کنید.

حرارت را به متوسط ​​کاهش دهید و برشهای لیمو را به روغن باقیمانده زیتون اضافه کنید. به مدت 1 دقیقه تفت دهید ، سپس سیر خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید ، به آرامی هم بزنید تا حدود 30 ثانیه معطر شود.

سرکه سفید اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات قهوه ای از کف قابلمه خارج شود. سپس آب ، آب لیمو و پوست لیمو را داخل تابه اضافه کرده و بگذارید تا کاملا با هم به مدت 4 تا 5 دقیقه روی حرارت تفت خورده و سس غلیظ شود.

آرد اضافه و کره را به تابه اضافه کرده و با ذوب شدن کره به آرامی هم بزنید تا سس تابه غلیظ و لطیف شود. نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید.

مرغ را به ماهیتابه برگردانید و آنرا توی سس بگذارید تا خوب گرم شود. مرغ را با سس توی تابه در ظرفی بریزید و با جعفری خرد شده تزیئن و در کنار برنج ،یا نودل و یا نان میتوانید آن سرو کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده