بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه رول سینه بوقلمون پر شده

طرز تهیه رول سینه بوقلمون پر شده

شما میتوانید جایگزین بوقلمون از گوشت مرغ استفاده کنید و سبزیجات پوره یا برش خورده را جایگزین سبزیجات کنید.دست شما در آشپزی بازه و البته بعضی از غذاها رو شما میتوانید در دستورات آن تغییر ایجاد کنید نه همه غذاها چون هر غذایی باید طعم و اصالت خودش رو حفظ کند

مواد لازم : برای 6 تا 8 برش

1/2 فنجان نعناع ریز خرد شده

1/4 فنجان شوید ریز خرد شده

1/4 فنجان ترخون ریز خرد شده

1/4 کدو تنبل

1/4 فنجان زغال اخته یا زرشک

120 گرم لوبیای سبز

12 سیب زمینی کوچک

12 عدد پیاز کوچک

20 ساقه پیازچه ریز خرد شده

10 برش کالباس مارتادلا

4 عدد هویج متوسط

1 سینه بوقلمون حدود 1820 گرم

2 عدد تخم مرغ

1 فنجان جعفری ریز خرد شده

1 فنجان گشنیز ریز خرد شده

5 حبه سیر

1 فنجان سرکه سفید

2 قاشق غذاخوری کره

2 قاشق غذاخوری آرد

1 فنجان آبگوشت

روغن زیتون ، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :

من کاملاً پیشنهاد می کنم سینه بوقلمون را در طول شب در ترکیب آب و نمک قرار داده تا کاملا مزه دار شود

در یک کاسه تخم مرغ ، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید، جعفری ، گشنیز ، نعناع ، ترخون ، پیازچه و شوید ریز خرد شده را با زغال اخته یا زرشک به ترکیب تخم مرغ اضافه و خوب هم بزنید تا مایه کوکو با هم مخلوط شود.

توی تابه نچسب 1 قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت گذاشته تا داغ شود و بعد مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و اطمینان حاصل کنید که با تکان دادن ظرف ، مایه توی تابه پخش و پهن شود و بعد درب را روی تابه گذاشته و حدود 8 تا 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید تا لبه ها به رنگ قهوه ای روشن درآیند. با استفاده از یک بشقاب با احتیاط کوکو را برگردانید و سپس کوکو را از قسمت سرخ نشده توی تابه قرار دهید و حدود 2 تا 3 دقیقه بگذارید تا طرف دیگر کوکو هم سرخ وآماده شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک وسرد شود.

هویج و کدو تنبل را پوست بگیرید. کدو تنبل هویج را بصورت مدادی و یک اندازه برش بزنید. قسمت های اضافی هویج را نگه دارید.

3 فنجان آب را در یک ظرف روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و کمی نمک ،هویج ، کدو تنبل ، لوبیا سبز را اضافه و سبزیجات را به مدت 5 دقیقه در آبجوش گذاشته تا نرم شود و بعد سبزیجات را آبکش کرده و روی آنها آب سرد بریزید تا روند پخت و پز متوقف شود و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد.

3 فنجان دیگر آب را در یک ظرف روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. پیاز ها را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه گذاشته تا نرم شود.سپس توی آبکش بریزید و پوست رویی پیاز را بگیرید.

سینه بوقلمون را از آب نمک برداشته و بشویید. خشک کنید با استفاده از یک چاقوی تیز پوست را به دقت از بوقلمون جدا کنید ، بدون اینکه پوست را سوراخ و یا برش دهید آن را سالم کنار بگذارید( چون باید گوشت در آن پیچیده شود. )

گوشت سینه را از وسط به دو نیم برش زده ولی از هم جدا نشود و بعدگوشت را بین دو نایلون گذاشته و با وردنه یا بیفتک کوب روی آن کوبیده تا به طور یکنواخت نازک و پهن شود. روی گوشت را با نمک و فلفل مزه دار کنید

کوکو سرد شده را روی یک طرف گوشت بگذارید و سپس برش های کالباس را به طور مساوی در بالای کوکو پخش کنید.

سبزیجات شامل هویج ، لوبیا سبز ، کدو را روی آن قرار دهید و1 قاشق چای خوری روغن زیتون را روی ترکیب بپاشید.

سپس قسمت دیگر بوقلمون را روی ترکیب بکشید و محکم آن را بپیچید و بعد سینه بوقلمون را محکم بغلتانید و مطمئن شوید که همه مواد درون آن باقی می ماند. قسمت درز گوشت را به سمت پایین قرار دهید. بوقلمون را با 1 تا 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ماساژ دهید سپس نمک و فلفل را روی آن بپاشید.

پوست کنار گذاشته را روی گوشت قرار داده و با یک نخ محکم دور تا دور گوشت بپیچید. اطراف پوست را نمک و فلفل بپاشید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را توی یک تابه بزرگ بریزید و حبه های سیر را اضافه کنیدو بعد از قسمت پوست بوقلمون را توی تابه قرار داده و اجازه دهیدتا زمانی که پوست طلایی و سرخ شود ، بوقلمون را برگردانده و اطراف گوشت را همینطور سرخ و طلایی کنید.

وقتی قسمت زیرین هم سرخ وطلایی شد ، 1 فنجان سرکه اضافه و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی اجاق گاز بجوشد. ( سرکه باعث می شود تا تمام موادی که به کف تابه چسبیده از تابه جدا شود) سپس یک فنجان آب گوشت را هم اضافه کنید.

سیب زمینی ، پیاز سفید و قطعات هویج باقیمانده را اضافه کنید. سبزیجات را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

روی ظرف را با فویل بپوشانید و بوقلمون را در دمای 375 درجه به مدت 30 دقیقه تفت دهید. درپوش را بردارید و برای مدت 40 دقیقه دیگر بدون برش یا تا زمانی که دمای داخلی گوشت به 165 درجه برسد ، به پختن ادامه دهید.

در طول زمان پخت ، مرتب گوشت را برگردانده تا یکدست بپزد و مایه توی ظرف را هم چک کنید و اگر نیاز بود 1/2 تا 1 فنجان آب اضافه کنید.

بعد از پخت کامل سینه بوقلمون را از ماهیتابه برداشته و روی تخته برش قرار دهید. روی آن را با فویل بپوشانید و اجازه دهید حداقل 10 تا 15 دقیقه استراحت کند.( منظور از استراحت گوشت این زمان باعث میشود گرمای گوشت کمی از بین برود و طعم واقعی غذا مشخص شود)

یک تابه کوچک را روی حرارت گذاشته و 2 قاشق غذاخوری کره را ذوب کرده و 2 قاشق غذاخوری آرد را اضافه و هم بزنید تا به رنگ قهوه ای روشن ​​درآید. 

بعد اگر از سس توی تابه پخت گوشت توی تابه مانده بود به ترکیب اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا سس غلیظ شود

نخ را ببرید و سپس گوشت را یکدست برش بزنید و با سیب زمینی و پیاز با سرو کنیدو سس آماده شده را در کنار گوشت در یک کاسه سرو کنید.!

ترجمه شیرین میرکرمی از ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده