خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت پای گوشت گاو و سبزیجات

آموزش پخت پای گوشت گاو و سبزیجات

این پای بسیار ترد و خوشمزه است حتما توی پای نباید از یک نوع گوشت استفاده کرده شما میتوانید از انواع گوشت های سفید یا سویا و یا گوشت چرخ شده هم استفاده کنید ترکیبات توی پای را می توانید بدلخواه خود تغییر دهید.

زمان آماده سازی : 2 ساعت

زمان پخت : 60 دقیقه

عملکرد: 10 وعده

مواد لازم : برای خمیر

800 گرم آرد همه منظوره

100 گرم روغن زیتون

400 گرم آب

1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

4 قاشق غذاخوری دانه کنجد

1 قاشق غذاخوری نمک

مواد لازم : برای برای پر کردن

200 گرم سس گوجه فرنگی

350 گرم مکعب خرد شده پنیر

1 کیلو گوشت گاو یا هرنوع اختیاری

2 عدد کدو سبز

3 هویج

1 بادمجان

2 عدد پیاز بزرگ

3 عدد فلفل قرمز

نمک، فلفل به میزان لازم

دستورالعمل ها


توجه: گوشت گاو به مدت 12 ساعت در یخچال مرین شده است. مواد تشکیل دهنده ماریناد: 200 گرم روغن زیتون ، 70 گرم سرکه سفید ، 2 حبه سیر ، پونه کوهی و برگ های تازه آویشن

همه سبزیجات را به قطعات لقمه ای خرد کنید.گوشت گاو را با مواد ماریناد در قابلمه بریزید. روی آن را بپوشانید و برای مدت 60 تا 75 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید.

در یک تابه 150 گرم روغن زیتون را روی حرارت زیاد گرم کنید. پیاز ، هویج ، کدو سبز بادمجان و فلفل ها را اضافه کرده و خوب هم زده تا کمی سبزیجات نرم شود و بعد نمک و فلفل را هم اضافه کنید.


بعد از اینکه نرم شدند ، سس گوجه را مخلوط و 50 گرم آب اضافه کنید ، خوب هم بزنید و حدود 10 دقیقه بپزید تا تمام مایعات تبخیر شود. اجازه دهید مخلوط کاملاً سرد شود.


در یک کاسه بزرگ آرد ، نمک ، بکینگ پودر و کنجد را با هم مخلوط کنید. روغن زیتون و به تدریج آب را اضافه کنید. مخلوط کنید تا خمیر منسجم شروع به شکل گیری کند.


آن را از ظرف خارج کرده و به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا خمیر یکدست و نرم شود. روی خمیر را با یک نایلون غذایی بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند. وقتی گوشت گاو نرم شد ، بگذارید کاملاً خنک شود و آن را به کاملا خرد کنید.


خمیر را از ظرف خارج کرده و به 2 قسمت تقسیم کنید. روی یک سطح آردپاشی شده ، قطعه بزرگتر را به صورت مستطیل 30 40 40 سانتی متر / 11.8 15. 15.7 اینچ در آورید.


یک قالب پخت مستطیلی را با روغن زیتون چرب کنید. خمیر زیرین به سایز (25 35 35 سانتی متر / 9.8 اینچ 13. 13.7 اینچ) خمیر رول شده را توی ظرف چرب شده پهن کرده و مطمئن شوید که تمام دیواره و اطراف ظرف پوشیده شده و سپس ترکیب گوشت گاو و سبزیجات را با هم مخلوط و توی ظرف روی خمیر بریزید و بعد تکه های پنیر را روی آن بپاشید .


خمیر دوم را روی ترکیب پهن کرده و اطراف آن را بین دو انگشت گرفته و حالت داده تا بهم بچسبد و بعد با کمی روغن سطح خمیر را چرب و با دانه های دلخواه مانند سیاه دانه ، کنجد ، تزیین کنید.


آن را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت به مدت 60 دقیقه بپزید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده