خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت چلو مرغ با سبزیجات _ کوبایی

آموزش پخت چلو مرغ با سبزیجات _ کوبایی

یک غذای سبک خانگی وساده که براحتی در منزل آماده می شود و شبیه چلو مرغ خود ما ایرانیهاست و تنها تفاوت آن فقط آن است و این ادویه براحتی در خانه تهیه می شود و در تمام منازل معمولا تمام اجزا آن هست و استفاده از این ادویه باعث می شود ، این غذا واقعا خوشمزه و خوش عطر شودوفقط با کمی تفاوت در نوع مواد اولیه و ادویه آن است و امیدوارم این غذا را تهیه کنید و از خوردن آن نهایت لذت رو ببرید.

تمام این ترکیبات در دستور اصلی غذا داده شده ولی شما می توانید آن را تغییر دهید و از ترکیبات در دسترستون استفاده کنید.

مواد لازم : برای 3 نفر

3-1/2 فنجان آب یا استاک مرغ

452 گرم ران مرغ

1/4 لیوان جعفری

1/4 فنجان آرد

3 قاشق غذاخوری ادویه

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1عدد پیاز

1 عدد فلفل قرمز

2 فنجان برنج هندی

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

طرز تهیه :

آرد را با 1 قاشق غذاخوری ادویه را در یک کاسه ترکیب کنید. سپس قطعات مرغ را توی این ادویه بغلتانید تا آغشته و مزه دار شود.

توی قابلمه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را بریزید و قطعات مرغ را در قابلمه به مدت 2 تا 3 دقیقه در کل حدود 10 دقیقه ران های مرغ را گذاشته تا سرخ و طلایی شود و توی یک بشقاب جدا بگذارید. بعد پیاز و فلفل خرد شده را توی قابلمه اضافه و به مدت 2 دقیقه تفت داده تا نرم و سبک شده و رب گوجه فرنگی را هم اضافه و کمی تفت داده تا با هم خوب مخلوط شود.

1 قاشق دیگر روغن را به قابلمه اضافه ، برنج را روی ترکیب پیاز بریزید و کمی تفت داده و بعد آب مرغ را هم اضافه و نمک آن را میزان کرده و به مدت 20 تا 30 دقیقه گذاشته بجوشد ، فقط گاهی کمی هم بزنید تا زمانیکه برنج نرم ولطیف شود، اگر دوست دارید، می توانید به جای دمی کردن برنج را آبکش کرده و به ترکیب مرغ را لابلای برنج بریزد و یا از رب بیشتر و یا زعفران هم بریزید .

معمولا برای هر 1 پیمانه برنج ، 1/5پیمانه آب و 1 قاشق چایخوری نمک نیاز است .چون در اینجا از استاک یا همون آب مرغ بدون نمک استفاده می کنیم . پس نمک برنج را حتما بچشید و اگر استاک مرغ تمام شد و هنوز برنج خامی خود را نشون میده کمی آب اضافه کنید و گذاشته تا برنج پخته شود .چون هر برنجی دستور پخت جداگانه دارد. پس اول از برنج دلخواه استفاده کنید ، چون خیلی از افراد از طعم برنج باسماتی یا برنج های خارجی را دوست ندارنند و بعد هم برنج را از قبل به مدت 2 تا 3 ساعت بدون نمک خیس کنید .

قطعات مرغ را روی برنج چیده و درب قابلمه را بگذارید، بعد درب قابلمه را گذاشته حرارت را کم کرده و گذاشته تا برنج پخته و آماده شود.در زمان سرو جعفری خرد شده را روی برنج بپاشید و در کنار یک سالاد خوشمزه و یا ترشی با سبزی تازه سرو کنید.

یادداشت های آشپزی اضافی

برنج - گاهی اوقات برنج در بالای قابلمه کمی سفت و محکم باقی می ماند ، در حالی که برنج زیر آن نرم می شود. وقتی برنج را بعد از 20 دقیقه چک کردید ، برنج را ترکیب کرده تا کاملا مخلوط شده و باقی برنج هم پخته شود. می توانید از کمی زعفران هم استفاده کنید و یابرنج را آبکش و بعد با ترکیب مخلوط و آن را دم کنید.

معمولا همه نوع ادویه در قفسه فروشگاه ها است ولی وقتیکه در منزل تهیه می شود. عطر و تازه گی خاصی است و شما براحتی آن را ترکیب و در یک شیشه در بسته نگهدارید.


دستور تهیه ادویه کوبایی 3 قاشق غذاخوری

 2 قاشق غذاخوری نمک ، 1 قاشق غذاخوری زیره، 1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه ، 1 قاشق غذاخوری پودر سیر ، 1 قاشق غذاخوری پودر پیاز ، 1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک ، 1 قاشق چایخوری برگ گشنیز خشک شده ، 1/2 قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز ،1/2 قاشق چایخوری زردچوبه

تمام این ترکیبات را در یک کاسه با هم خوب ترکیب کنید و توی یک ظرف درب دار بریزید .

 

وعده غذایی: 1.5 لیوان ، کالری: 652 کیلو کالری ، کربوهیدرات: 60 گرم ، پروتئین: 35 گرم ، چربی: 29 گرم ، چربی اشباع: 7 گرم ، کلسترول: 116 میلی گرم ، سدیم: 1000 میلی گرم ، پتاسیم: 622 میلی گرم ، فیبر: 2 گرم ، شکر: 4 گرم ، ویتامین A: 1157 IU ، ویتامین C: 50میلی گرم ، کلسیم: 55 میلی گرم ، آهن: 3 میلی گرم


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده