خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش بهترین دستور پخت پیتزا رول

آموزش بهترین دستور پخت پیتزا رول

در واقع پیتزاهای اسپیرال یا پیتزاهای رولی شکل زیبایی هستند که می‌توانند یک وعده‌ی غذایی خوشمزه یا یک خوراکی میان‌وعده‌ پرانرژی برای تمام اعضای خانواده باشند. پیتزا رولی بسیار ساده است و سریع‌تر از پیتزای معمولی آماده می‌شود. پیتزا غذای محبوب بسیاری از افراد در سراسر دنیا است و شاید اکثر طرفداران پیتزا وقتی بدانند که می‌توانند خیلی راحت و سریع یک پیتزای خوشمزه در خانه تهیه کنند،

مواد لازم :

300 گرم پپرونی

2/5 پیمانه آرد سفید

1 پیمانه شیر گرم

1 قاشق غذاخوری روغن مایع یا کره آب شده

1 قاشق غذاخوری مایه خمیر فوری

1 قاشق چای خوری نمک

پنیر پیتزا به میزان لازم

سس کچاپ به میزان لازم

طرز تهیه :

برای شروع روغن مایع یا کره آب شده را درون یک کاسه‌ بزرگ بریزید و به آن شیر گرم و مایه خمیر را اضافه کنید. آن‌ها را با استفاده از قاشق باهم مخلوط کنید و 10دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود.

آرد سفید را کم کم به مخلوط روغن، شیر و مایه خمیر اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله خیلی مهم است که آرد را یکجا به مواد اضافه نکنید. تا جایی آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. روی میز کار یا تخته‌ آشپزی خود را آردپاشی کنید و خمیرتان را برای 10دقیقه با دست خوب ورز دهید.

وقتی خمیر را خوب ورز دادید، آن را درون ظرفی که کف آن را کمی چرب کرده‌اید قرار دهید و روی آن را با دستمال بپوشانیدو در جای گرم گذاشته تا خمیر به مدت 1 ساعت در دمای اتاق استراحت کرده و حجم خمیر دو برابر شود.

وقتی خمیر خوب حجیم شد، آن را مانند عکس روی تخته یا میز کار پهن کنید. سپس به ترتیب روی آن یک لایه سس کچاپ بمالید، پنیر پیتزا، یک ردیف پپرونی و پنیر پیتزا قرار دهید. حالا خمیر را به صورت طولی رول کنید. دقت کنید که مواد به صورت مساوی در همه جای خمیر پخش شده باشند و هنگام رول کردن از لای رول بیرون نریزند.

با استفاده از یک چاقوی بزرگ بعد از رول کردن پیتزا آن را برش‌های مساوی بزنید. سینی فر یا قالب خودرا با استفاده از کره یا روغن جامد چرب کنیدو کف آن کاغذ روغنی بیندازید و رول‌های پیتزا را روی آن بچینید.

وقتی همه رول‌ها را در ظرف چیدید، با استفاده از برس روی قسمت‌های خمیری زرده تخم مرغ بمالید تا بعد از پخت طلائی و خوش‌رنگ شوند.

فر را از قبل روشن و گرم کنید. سپس رول‌های پیتزا را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد و یا 360 درجه فارنهایت قرار دهید و با توجه به فر خود به آن 30 تا 40 دقیقه زمان دهید.تا پخته و روی خمیر طلایی شود. بعد از خارج کردن از فر با سس دلخواه سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده