خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش خوراک لوبیا سبز با گوشت

 آموزش خوراک لوبیا سبز با گوشت

بدن انسان برای تامین انرژی و رشد و نمو به غذا احتیاج دارد.غذا ماده ای است که برای ترمیم مواد از دست رفته در بدن و رشد و سلامت موجود ضروری میباشد.احتیاج انسان به غذا در مراحل مختلف فیزیولوژیکی متفاوت میباشد و از احتیاج نگاهداری یک شخص بالغ تا نیاز در سنین مختلف مانند دوران رشد،زمان بارداری و شیردهی و نیز به هنگام بیماری تغییر میکند.مقدار احتیاج به انرژی نیز بر حسب سن وکار عضلانی،شرایط زندگی و آب و هوا متفاوت خواهد بود.

انسان مواد غذائی موردنیازخود را از گیاهان و جانوران و منابع طبیعی تامین میکند و ترکیب شیمیائی غذای او شامل ویتامین،کربوهیدرات ها ، پروتئین ها، چربی ها ،مواد معدنی و آب و الکترولیتها میباشد. پس باید از ترکیباتی در غذاها استفاده کنید که بدن با ان احتیاج دارد.

مواد لازم:

450گرم گوشت کبابی بره یا گاو، خرد شده

450گرم لوبیا سبز

1/4 فنجان آرد اختیاری

1/8قاشق چایخوری نمک

1/2قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

1/2قاشق چایخوری زیره‌ آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1عدد پیاز متوسط خرد شده

 2 حبه سیرخرد شده

1 قوطی رب گوجه

1 قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده

 8 فنجان آب

 1 قوطی رب گوجه فرنگی

طرز تهیه:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون یک ظرف بزرگ بریزید و روی گاز قرار دهید. گوشت خرد شده را درون آن بریزید و همه طرف آن را قهوه‌ای کنید.پیاز خرد شده و سیر ریز شده را اضافه نمایید.

رب گوجه یا گوجه‌های شکسته را اضافه کنید و با گوشت، سیر و پیاز را با هم بزنید. زیره، گشنیز، ادویه، نمک و فلفل را اضافه نمایید.

آب را به رب گوجه اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. لوبیا سبز را اضافه کنید و محتوای ظرف را بجوشانید. حرارت را پایین بیاورید و بگذارید به مدت دو ساعت بجوشد یا تا زمانی که گوشت نرم و پخته شود.

سس کم کم با ید غلیظ شود ولی اگر به غلظت دلخواه نرسید میتوانید 1/4 پیمانه آرد را با کمی آب بزنید تا خوب ترکیب شوند. بعد سس را روی حرارت زیاد به مدت چند دقیقه بپزید تا آرد خام پخته و سس غلیظ شود. این خوراک را روی برنج سفید و همراه با سالاد سبزیجات مصرف نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده