دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش پخت مرغ با پنیر پارمسان و سالاد بیتروت

آموزش پخت مرغ با پنیر پارمسان و سالاد بیتروت

مرغ سوخاری شده با پنیر را اغلب گروهای سنی دوست دارنند و بنابرین شما میتوانید انواع غذاهای سوخاری را با این روش تهیه و در کنار سبزیجات و یک سالاد فصل آن را کامل کرده و سرو کنید.

مدت‌زمان آماده‌سازی: 15دقیقه مدت‌زمان تهیه: 12 دقیقه


مواد لازم: برای 4 نفر

800 گرم سیب‌زمینی استانبولی

1/4 پیمانه روغن‌ زیتون

15 عدد برگ ریحان نازک برش خرده

1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خردشده

1 عدد فلفل سبز با خردشده

1 عدد پیاز متوسط خردشده

4 عدد حبه سیر بزرگ

1 قاشق چایی‌خوری پرک فلفل قرمز (له‌شده)

2 پیمانه پنیر پارمسان رنده شده

4 عدد فیله سینه مرغ

4 عدد گوجه‌فرنگی خردشده

نمک و فلفل دانه‌درشت

طرز تهیه:

فر را روی 260 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید گرم شود.

سیب‌زمینی‌های استانبولی را به 2 یا 4 تکه ببرید. می‌توانید سیب‌زمینی‌هایی که باریک و کوچک هستند را نبرید.


یک کاغذ روغنی بزرگ را با فویل بپوشانید. سیب‌زمینی‌ها را روی فویل قرار دهید. فلفل دلمه‌ای، فلفل سبز، سیر، پیاز و پرک فلفل را هم به سیب‌زمینی اضافه کنید. کل مخلوط را با لایهٔ نازکی روغن‌زیتون بپوشانید. نمک و فلفل به اندازه کافی بزنید. مخلوط را برای 20 الی 25 دقیقه در فر قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها پخته و لبه فلفل‌ها و پیاز طلایی شود. سیب‌زمینی‌ها را پس از 15دقیقه از این رو به آن رو کنید.


هنگامی که سیب‌زمینی‌ها پختند، مخلوط را درون یک ظرف بریزید و فویل را از روی کاغذ روغنی بردارید و دور بیندازید. هم‌زمان که سیب‌زمینی‌ها در حال پختن هستند، مرغ را آماده کنید. پنیر را روی یک قطعه فویل پخش کنید. به مرغ‌ها فقط فلفل بزنید (نمک نزنید) و آن‌ها را در پنیر بگذارید و فشار دهید. تا جایی که امکان دارد مرغ را با پنیر بپوشانید.

حال یک ماهیتابه را بگذارید روی شعله متوسط رو به بالا تا داغ شود. سپس یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون در آن بریزید و روغن را پخش کنید. حال مرغ‌ها را در آن هر سمت به مدت 7 دقیقه سرخ کنید، تا پنیر روی آن طلایی شود.یا بعد از آماده کردن مرغ ها آن را توی سینی قرار داده و در فر بگذارید تا مرغ ها پخته و سوخاری شود.

هنگامی که مرغ در حال پختن هست، گوجه‌فرنگی و ریحان را در کاسه با هم مخلوط کنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل به آن اضافه کنید. این مرغ را با سالاد لبو و سیب زمینی سوخاری و سبزیجات آماده شده سرو کنید.


سالاد لبو یا بیتروت

مدت‌زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه مدت‌زمان پخت: 10دقیقه

مواد لازم : برای 2 تا 4 نفر

1/2 پیمانه دانه انار

5 عدد عدد لبوی متوسط

1 پیمانه گل‌کلم

1 پیمانه خیار شور خردشده

3 قاشق غذاخوری ماست یونانی

2 قاشق غذاخوری مایونز

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه :

لبوها را خوب شسته و با میزان آب کافی بجوشانید تا حدی که سفتی خود را از دست ندهند (با فرو کردن چاقو یا چنگال در لبوهای در حال پخت، می‌توانید سفتی آن‌ها را بسنجید). بعد از پخت، پوست لبو را جدا کرده و بعد از خنک شدن، آن‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید.


گل‌کلم را خوب شسته و برای مدت 2 دقیقه در آب در حال جوش می‌ریزیم و سپس خارج کرده و زیر آب سرد قرار می‌دهیم. به این عمل شوک دادن می‌گویند و برای پخت انواع سبزیجات برای اینکه له نشوند و ویتامین‌های خود را از دست ندهند می‌توان از این روش استفاده کرد. سپس به اندازه دلخواه خرد کنید.


ماست یونانی، سس مایونز، لیموترش، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و سپس سایر مواد (لبو، انار، گل‌کلم، خیارشور) را به سس اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم و برای ۱ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا طعم‌ها با هم ترکیب شوند.سالاد بیتروت خوش‌رنگ و خوش‌طعم شما آماده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده