خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت دلمه خمیری پیروگی لهستانی

آموزش پخت دلمه خمیری پیروگی لهستانی

دلمه‌ای خمیری است که داخل آن را با سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده، پنیر خردشده، پنیر سفید، کالباس، قارچ، کلم سفید، اسفناج، سوسیس، کلم ترش و میوه یا دیگر مواد پر کرده و سپس در روغن یا کره سرخ می‌کنند یا در آب می‌جوشانند.

پیروگی یک پاکت پر از خمیر است! بهترین پیروگی‌ها نرم و بالشتی‌شکل و از تنوع بی‌نهایتی برخوردارهستند. پیروگی یک پیش‌غذا، یا غذای اصلی، فست فود و دسر سرو می‌شود. این دلمه لذیذ در لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، روسیه و سایر کشورهای اسلاوی و همچنین در مجارستان، کشورهای حوزه بالتیک، فنلاند و آسیای مرکزی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلمه‌های خمیری شکل خوشمزه، ارزان و وسوسه‌کننده هلالی‌شکل پیروگی، نمادی از کشور لهستان هستند


مواد لازم: برای 2 نفر

240 گرم پنیر کوارک

   4 عدد سیب‌ زمینی برای پوره

   2 عدد پیازمتوسط نگینی خرد و سرخ شده

      روغن زیتون به مقدار لازم

      خامه ترش برای تزئین


مواد لازم : برای خمیر

8 لیوان آرد ساده

2 قاشق چای‌خوری نمک

2 عدد تخم‌مرغ

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 لیوان آب گرم

طرز تهیه:

پیروگی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف پخته می‌شود و داخل آن را می‌توان با مواد مختلفی پر کرد پوست سیب‌ زمینی‌ها گرفته و آن را در یک قابلمه آب جوش قرار دهید وگذاشته تا زمانیکه نرم شود ف با هم پخته شود.

آرد و نمک را روی یک سطح صاف الک کنید و سپس، تخم‌مرغ، روغن و نصف آب را به آن اضافه کرده و با دست مخلوط کنید.

 مخلوط بدست‌آمده را برای حدود ۱۰ دقیقه ورز بدهید و بقیه آب را کم‌کم به آن اضافه کنید و به ورزدادن ادامه دهید تا زمانی که یک خمیر نرم و کشدار به دست بیاید. در نظر داشته باشید که بسته به نوع آرد، ممکن است تمام آب را لازم نداشته باشید. خمیر را با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا خشک نشود.

سیب‌ زمینی‌ها را از آب دربیاورید و با استفاده از رنده یا پوره‌ساز، آن‌ها را پوره کنید. سیب‌زمینی را با پنیر و 1/2 پیاز سرخ‌شده و کمی چاشنی نمک مخلوط کنید و سپس کنار بگذارید.

خمیر را از پلاستیک دربیاورید و پس از پاشیدن آرد روی سطح کارتان، آن را با وردنه باز کنید تا به ضخامت 3 میلی‌متر برسد. از 1لیوان یا فنجان به‌عنوان قالب برای درآوردن تکه‌های دایره‌ای شکل، استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری از ترکیب اماده شده توی خمیررا در مرکز هر دایره بریزید. دایره را از قطرتا بزنید تا به‌ شکل یک نیم‌ دایره در بیاید و لبه‌های آن را با انگشتانتان فشار دهید تا به هم بچسبند.

پیروگی‌ها را در یک قابلمه آب گرم (نه در حال جوش) بیندازید تا بپزند. پس از چند دقیقه، این دلمه‌های لذیذ به روی سطح آب می‌آیند. در این لحظه آن‌ها را از آب دربیاورید و کنار بگذارید.

پیروگی‌های آب‌ پزشده را برای سرو به‌ مدت چند دقیقه در روغن زیتون سرخ کنید تا به رنگ قهوه‌ای روشن در بیایند، سپس آن‌ها را با خامه ترش و باقی‌ مانده پیاز سرخ‌ شده تزئین کنید.

نکته : پیروگی‌های اضافه را می‌توان پس از پختن در آب، در فریزر نگه‌ داری کرد و هر زمان خواستید که آن‌ها را بخورید؛ فقط کافی است که پیروگی را یخ‌ زدایی کرده و سپس در کمی روغن سرخ کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده