خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت استیک با پوره سیب زمینی و سس قارچ

آموزش پخت استیک با پوره سیب زمینی و سس قارچ

استیک به خوبی جای خود را در ذائقه غذایی ما باز کرده و خیلی ها را عاشق خود کرده است. استیک انواع مختلفی دارد و شناخت تمام جزئیات و ریزه کاری ها ممکن است به نظر کمی دشوار بیاید.  از نکات مهم در مورد استیک درجه های مختلف پخت آن است. وقتی به رستوران می روید و استیک سفارش می دهید از شما در مورد نحوه پخت آن نظرخواهی می کنند. به طور کلی استیک را به سه روش می پزند و آماده می کنند: ریر یا خام (Rare)، مدیوم یا پخت متوسط (Medium) و ول دان یا کاملا پخته (Well Done). البته ممکن است با اصطلاحاتی مثل مدیوم ریر و مدیوم وِل هم مواجه شوید


مواد لازم : برای سس قارچ

250 گرم قارچ

50 گرم کره

1 پیمانه آب گوشت

1 قاشق سوپ خوری آرد سفید

1 پیمانه شیر

نمک و فلفل به اندازه کافی


مواد لازم : برای استیک

150 گرم کره

100 گرم نخود سبز اختیاری

3 قطعه گوشت فیله یا راسته به وزن تقریبی 250 گرم برای هر قطعه

2 عدد سیب زمینی متوسط اختیاری

6 عدد هویج کوچک اختیاری

نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز تهیه:

استیک را باید در تابه چدنی سرخ کرد و در هر نوبت یک استیک را در تابه قرار داد. قطعات گوشت را کمی میکوبیم. دو طرف هر قطعه را به نمک و فلفل آغشته میکنیم. هر قطعه گوشت را بطور جداگانه در روغن سرخ میکنیم. سیب زمینیها را پوست کنده و بصورت خلال در میآوریم. سیب زمینیها را تا زمان سرخ شدن در ظرفی حاوی آب نگه دارید تا در مجاورت هوا سیاه نشود. همزمان با سرخ شدن استیکها اما در تابه ای جداگانه، سیب زمینیها را هم سرخ نمائید. نخود فرنگی و هویج را هم در ظرفی جداگانه میپزیم. برای تهیه سس قارج ابتدا کره را در تابه کوچکی روی حرارت ملایم آب میکنیم. سپس آرد را بدان افزوده و آنرا کمی سرخ میکنیم. آب گوشت را به آرامی داخل آرد میریزیم و همچنان هم میزنیم. آنقدر این کار را ادامه میدهیم تا سس نرمی بدست آید. سپس شیر بدان افزوده و هم میزنیم. قارچها را شسته و در اندازه های متوسط خرد میکنیم. بعد آنرا در کره سرخ مینمائیم و داخل سس میریزیم و هم میزنیم. حال استیکها در ظرف گذاشته و روی آنها سس قارچ میریزیم و با سیب زمینی، (نخود فرنگی و هویج پخته) تزئین میکنیم.


پوره سیب‌زمینی

می‌تواند به عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو شود. غذایی سرشار از ویتامین و بسیار مغذی برای کودکان

مواد لازم:

100 گرم کره

1/2 لیوان شیر

4 عدد سیب زمینی

1 قاشق سوپخوری جعفری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا کره را از یخچال خارج می‌کنیم و در دمای آشپزخانه قرار می‌دهیم تا با دمای محیط نرم شود. در مرحله بعدی سیب‌زمینی‌ها را می‌شوییم، سپس در قابلمه‌ای قرار می‌دهیم و تا روی آنها آب می‌گیریم.

 روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا آبپز شوند. سپس اجازه می‌دهیم تا سیب‌زمینی‌ها خنک شوند و بعد پوست می‌گیریم و با گوشت‌کوب له می‌کنیم و کره ذوب شده را به آن اضافه می‌کنیم.

 شیر و نمک، فلفل را اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم و جعفری را اضافه و مواد را زیر و رو می‌کنیم تا منسجم شوند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده