خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کازان بادمجان کباب تابه‌ای ترکیه‌ای

طرز تهیه کازان بادمجان کباب تابه‌ای ترکیه‌ای

طرز تهیه کازان بادمجان کباب تابه‌ای ترکیه‌ای


غذاهای مختلفی از گوشت پخته شده است که ریشه در غذاهای خاورمیانه دارد. کباب تابه‌ای ترکیه‌ای با بادمجان غذایی مشهور است و چه کسی است که طعم بادمجان را دوست نداشته باشد؟ جنوب شرقی ترکیه. این کباب به نام کباب با بادمجان در یک سینی یا فقط در تابه آماده می شود. تنوع پخت غذا با بادمجان بسیار زیاد است،کمی وقت و سلیقه به خرج دهید تا مجبور نباشید مدام طعم غذاهای تکراری را بچشید. کازان کباب (kazan kebab) که به کباب بادمجان با گوشت هم مشهور است طرفداران خاص خودش را دارد و به عنوان یک وعده غذایی سالم و خوشمزه، می‌تواند هنر شما را به‌خصوص در مهمانی‌ها آشکار کند.

برخلاف تصور عامه که بادمجان را یک سبزی بدون خاصیت مفید می‌دانند، بادمجان سرشار از فسفر، ناسونین، ویتامین‌های Bو A، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C است وخاصیت ضدویروسی دارد. بادمجان به کسانی که از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برند کمک می‌کند. خوردن یک عدد بادمجان خام در هنگام غروب، خواب خوبی را به دنبال خواهد داشت، البته اگر در مصرف آن مداومت داشته باشید.

مواد لازم : برای ۴ نفر

500 گرم گوشت چرخ‌ شده

5 عدد بادمجان متوسط

4 عدد گوجه بزرگ

1 عدد پیاز بزرگ

4 حبه سیر

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی 1 عدد فلفل دلمه ایی

3 قاشق غذاخوری آرد سوخاری

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن یا کره به میزان لازم

طرز تهیه سس :

سیرها را خرد کرده و باکمی روغن یا کره تفت دهید، نیازی به سرخ شدن کامل نیست، فقط طعم خامی آن‌ها را بگیرید.پیاز، گوجه فرنگی‌‌ و فلفل‌ها را به صورت حلقه‌ای یا ریز، خرد کنید و به همراه نمک و زردچوبه و فلفل در ماهیتابه بریزید و رب گوجه را هم به آنها اضافه تا طعم خام رب گوجه فرنگی گرفته شود و سس غلیظ و یک دستی به دست آید.

طرز تهیه :

بادمجان‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش دهید و روی آنها نمک بپاشید.پوست سیاه بادمجان گرفته شود.بادمجان‌ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه در ظرف نگه دارید تا آب قهوه‌ای آنها خارج شود. بادمجان‌ها را بشویید و بعد از اینکه آب آن‌ها خشک شد، در مقدار کمی روغن سرخ کنید.

گوشت چرخ‌کرده را با مقداری نمک، زردچوبه و فلفل به همراه مقداری آرد، ورز دهید تا خود را بگیرند و از هم باز نشوند. مخلوط به‌دست‌آمده را به صورت دایره‌‌هایی با قطر متوسط و پهن شکل دهید.

در یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر، به ترتیب مایه گوشت چرخ‌ کرده و بادمجان را بچینید و روی آن را سس گو‌جه‌ای که از قبل درست کرده‌اید، بریزید. روی ظرف را فویل آلومینیومی بکشید و آن را درون فر با دمای 180درجه در طبقه وسط بگذارید و اجازه دهید محتویات درون ظرف به مدت 40 دقیقه بپزند.

نکته ها:

می‌توانید به جای فلفل دلمه‌ای از فلفل تند هم استفاده کنید. استفاده از نوع فلفل به سلیقه شما بستگی دارد.

کازان بادمجان به عنوان یک غذای سنتی ترکیه‌ای با بادمجان به همراه برنج یا نان قابل سرو است.

درطرز تهیه کباب کوبیده با بادمجان، می‌توانید ظرف را به جای اینکه در فر قرار دهید، روی شعله کمِ اجاق گاز بگذارید و روی ظرف را درب قرار دهید تا به آرامی مواد داخل آن بخارپز شوند.

Gaziantep Eggplant Kebab - Recipe


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده