ثروتسازی با هیپنوتیزم


» آموزش تهیه چیز برگر با برگ کاهو

آموزش تهیه چیز برگر با برگ کاهو

یکی از فست فود‌های بسیار خوشمزه انواع همبرگر است که تمام افراد از بزرگ و کوچک آن را دوست دارند. خیلی‌ها خانواده‌ برگر، بحث طعم‌ها و انواع مختلف برگر است. هرچند که اصل همبرگر باید با گوشت چرخکرده درست شود اما خلاقیت آشپزها و برگر کارها امان نداده و برگر را با گوشت مرغ و سویا و حتی میگو و ماهی هم روانه بازار کرده است! به جز تنوعی که در گوشت برگرها وجود دارد، ما حتی در نوع برگر با گوشت قرمز، مزه‌های متفاوتی از آن را می‌بینیم که فقط و فقط از تنوع در تاپینگ‌ها بوجود می‌آید؛ موادی که روی برگر چیده می‌شود!

مواد لازم : برای 6 نفر


910 گرم گوشت گاو بدون چربی

1/2 قاشق چای خوری نمک به میزان لازم

   1 قاشق چای خوری فلفل سیاه و سفید

   1 قاشق چای خوری پونه خشک

   6 برش پنیرچدار و یا گودا یا بدلخواه

  2 سر بزرگ کاهو پیچ یا کاهوساده، شسته و خشک شده

   2 گوجه فرنگی، نازک حلقه شده

       پیاز قرمز کوچک، باریک بریده شده


مواد لازم : برای سس

1/4فنجان سس مایونز 

  3 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی

  1 قاشق سس گوجه فرنگی تند

    کمی نمک و فلفل

طرز تهیه :

سس مایونز را با هر دو سس گوجه فرنگی ترکیب کنید.

در یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ کرده گاو، نمک ، فلفل و پونه کوهی را با هم خوب ترکیب کنید.سپس به 6 قسمت مساوی تقسیم و آن را گرد وتخت کنید.

کمی روغن در تابه بریزید و روی حرارت گذاشته و هرطرف برگرها را به مدت 4 دقیقه در تابه سرخ و طلایی کنید.

برگ های درشت کاهو را جدا کرده و توی هر برگ یک برگر و روی آن را یک برگ پنیر گذاشته تا با گرمای برگر پنیر ذوب شود.

 یک حلقه گوجه فرنگی روی پنیر و یک حلقه پیاز و کمی از سس ترکیب شده را هم روی برگرها بریزید. باقی سس را هم در کنار برگرها در ظرفی بریزید و با هم سرو کنید.


پخت همبرگر کلاسیک

شما نیاز به گوشت قرمز چرخکرده دارید. اما اینکه چه نوع گوشتی استفاده کنید مهم‌ترین مسئله در تهیه‌ برگر است. فراموش نکنید اگر گوشت مناسبی را انتخاب کنید و آن را اصولی بپزید، دیگر نیاز به تاپینگ‌های عجیب و غریب ندارید! برای یک گوشت برگری خوب و خوشمزه، باید از گوشت چرخکرده گوساله استفاده کنیم که حداقل 20% چربی و 80% گوشت داشته باشد. گوشت ما به چربی نیاز دارد تا خشک نشده و طعم خوبی به ساندویچ بدهد.

ممکن است فکر کنید که چربی باعث می‌شود که گوشتتان آب برود و تا حدودی هم درست فکر می‌کنید اما نگران نباشید

سعی کنید همیشه گوشتتان تازه و با کیفیت باشد و هنگام ورز دادن آن قبل از پخت زیاد به گوشت فشار نیاورید و زیاد هم نزنید تا گوشت برگرتان ترد و بافت دار باشد.

می‌خواهید در برگرتان از ترکیب گوشت و سویا استفاده کنید، بهتر است سویا را از قبل 10 دقیقه در آب به همراه کمی آبلیمو بجوشانید و سپس آن را از صافی رد کنید و بعد از آن به همراه گوشت چرخ کنید تا خوب یکدست شوند.

 برای طعم‌دار کردن گوشت همیشه می‌توانید از ادویه مخصوص برگر استفاده کنیدT اما قطعا استفاده از طعم دهنده ‌هایی مثل سیر و پیازچه مزه برگر گوشت شما را جذابتر خواهد کرد.

قبل از سرخ کردن یا گریل کردن گوشت چه در همبرگر کلاسیک و چه در انواع برگر گیاهی که سویا دارند، حتما گوشت را کمی در فریزر قرار دهید تا حالت منسجم‌تری پیدا کند. هرچند در طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی ما گاهی مرغ چرخکرده را باید در پودر سوخاری غرق کنیم و سپس آن را سرخ کنیم، بنابراین در این حالت نیازی به قرار دادن در فریزر نداریم.

نان همبرگر هم موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. امروزه برای این فست فود جذاب، نان‌های گردی می‌پزند که اکثرا شیرین است و از آرد گندم تهیه می‌شود و البته انواع دیگری هم در برخی رستوران‌ها که برگر متفاوت می‌پزند رایج است؛ مثل نان جو، نان چاودار، نان‌های ادویه‌دار یا کنجدی

بسیاری از کسانی که برگر خانگی درست می‌کنند نان آن را هم خودشان می‌پزند که البته رعایت تناسبات را باید خیلی دقت کنند چراکه یکی از رموز تهیه نان با کیفیت، رعایت تناسب مواد اولیه می‌باشد. برخی از این مواد نقش مهم‌ در تهیه نان دارند. به عنوان مثال خمیر‌مایه، که برای فعال شدن و عمل آمدن نیاز به مقداری شکر دارد.

 افزودن مقادیر بالای شکر باعث مرگ و غیرفعال‌شدن خمیر‌مایه خواهد شد. همچنین نمک به کنترل فعالیت خمیر‌مایه کمک می‌کند و همان‌طور که در مورد شکر نیز صادق است، مقادیر بالای نمک یا افزودن نمک به صورت مستقیم روی خمیر‌مایه، آن را غیر‌فعال خواهد کرد. البته می‌توانید خلاقیت هم به خرج دهید و با استفاده از رنگ خوراکی رنگ نان همبرگر را هم تغییر دهید تا ظاهر جذابتری داشته باشد.

همبرگر با سویا

 سس همبرگر گاهی این سس سرنوشت برگر را عوض می‌کند و آن را از برگر کلاسیک به ماشروم برگر تغییر می‌دهد! اما پایه‌ای ترین سس که همه‌ی ما هم امتحان کرده‌ایم، سس کچاپ و سس خردل است. اما تفاوتی که برگرها در رستوران‌ها و فست‌فودهای درجه یک دارند، پخت و سرو سس مخصوص هر برگر است که تفاوت را بین مدل‌های مختلف همبرگر ایجاد می‌کند.

همبرگر مرغ و سبزیجات

 مرحله آخر یعنی روش پخت برگرها هم آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. برای مثال در برگر کلاسیک کافی است گوشت را در ماهیتابه‌ای سرخ کنیم، اما برای درست کردن همبرگر ذغالی که یکی از پرطرفدارترین برگر‌های دنیاست، ما حتما نیاز به گریل یا باربکیو داریم.

هنگامی که گوشت را در ماهیتابه می‌گذارید یک ورقه سنگین یا قابلمه‌ای کوچک را روی آن بگذارید اینکار باعث می‌شود گوشتتان در این مرحله از پخت، کوچک نشود!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده