بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فریتانای انگشتی کدوسبز با هویج

فریتانای انگشتی کدوسبز با هویج

غذایی مناسب برای کودکان وسنین مختلف به نام فریتانای که مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند وبه عنوان پیش غذا یا یک میان وعده غذایی سالم و سبک می توانید سرو کنید، به جای پنیر پارمزان می‌توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید برای طعم دادن به این فریتانا استفاده کنید.


مواد لازم: برای 12 برش


1/2 پیمانه کدو سبز رنده شده

1/2 پیمانه هـویج رنده شده

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 40 گرم پنیر پارمزان رنده شده

   3 عدد تخم مرغ

   2 عدد تره‌ فرنگی خرد شده

   2 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

   1 قاشق غذا خوری آرد

   2 قاشق چای خوری روغن زیتون

       کره به مقدار لازم

      فر را با دمای 180درجه سانتیگراد یا 370 درجه فارنهایت روشن کنید و توی یک قالب به سایز 18 سانتیمتر را با کمی کره چرب و کاغذ پوستی را پهن کنید.


طرز تهیه :


روغن را در ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط گرم نمایید. کدو، هویج و تره فرنگی را اضافه و به مدت ۴ الی ۵ دقیقه  تفت داده تا سبزیجات نرم و بعد کنار گذاشته تا سرد شود.


در یک کاسه سبزیجات تفت داده شده، تخم مرغ، پنیر، جعفری و آرد را با بریزید و باهم مخلوط  تا صاف و یکدست شود. بعد ترکیب را توی قالب بریزید و روی آن را صاف و به مدت 12 دقیقه قرار داده تا فریتانا پخته شود. قالب را از فر خارج کرده و 10 دقیقه گذاشته تا کمی سرد شود ، از قالب بیرون آورده و به دلخواه برش بزنید. 


درباره خواص کدو سبز و هویج


خوراکی دارای ارزش غذایی بالایی است و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که در پایین آوردن چربی خون و لاغری نیز مفید می باشد

کدو سبز، یک میوه کم نشاسته است . یعنی کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارد. شما را سیر نگاه می دارد و مانع زیاد خوردن شما می شود.

کلسترول، سدیم و چربی کدو سبز پایین است و به حفظ تعادل کربوهیدرات ها کمک می کند که حفظ تعادل آنها، برای سلامت قلب ضروری است.

این میوه ، سرشار از لوتئین و زئازانتین می باشد ،که هر دوی آنها آنتی اکسیدان هایی هستند ،که از ایجاد لکه های زرد مربوط به پیری جلوگیری می کنند.همچنین، منبع خوبی از ویتامین A نیز است که سلامت چشم را افزایش می دهد.

غذاها و میوه های غیرنشاسته ای مانند کدوسبز ، شما را سیر نگاه می دارند و به درمان دیابت کمک می کنند.همچنین، فیبر رژیمی که در کدو سبز فراوان است، جذب گلوکز را به تاخیر می اندازد و به بیماران دیابت نوع 2 کمک می کند.

کدو سبز، یکی از معدود غذاهای بدون کلسترول است ، که می توانید آنرا در رژیم غذایی کاهش کلسترول بگنجانید.فیبر حل شدنی نیز، با جذب کلسترول تداخل دارد، که به پایین آوردن کلسترول بد خون کمک می کند.

مقدار بالای ویتامین C در کدو سبز، و همچنین خاصیت ضدالتهابی آن در درمان آسم، نقش موثری دارد. فیبر موجود در کدو سبز، مهم ترین دلیل آن ، برای درمان سرطان روده بزرگ می باشد. آب 

میوه ها و سبزیجات سبز، مانند کدو سبز، گوارش سالم را افزایش می دهند. می توانید به آن بعنوان یک وعده بعد از غذای اصلی نگاه کنید. چند هویج و کدو سبز را له کرده و لای نان یا مافین از طعم آن لذت ببرید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

هویج یکی از پراستفاده‌ترین و پرمشتری‌ترین صیفی‌جات در جهان است. بخشی از این محبوبیت این است که پرورش هویج کار نسبتاً راحتی است، و همچنین، در بسیاری از فرهنگ‌ها هویج جزو غذاهای روزمره و از خوردنی‌های عادی مردم است.هویج رنگ‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد، مثل نارنجی، بنفش، سفید، زرد، و قرمز. ریشه‌ی اصلی گیاه همان قسمتی است که بیش از همه برای خوراک انسان مصرف می‌شود، اما برگ‌های هویج را هم می‌توان به سالاد و دیگر انواع غذاها اضافه کرد و خورد.

 نوعی از هویج که بیش از همه در سرتاسر دنیا مصرف می‌شود هویج بومی اروپا و جنوب‌غربی آسیا است. این روزها، بیشتر هویج دنیا در چین کشت می‌شود و از آن‌جا به بقیه‌ی دنیا صادر می‌شود تا تمام مردم دنیا بتوانند داخل سالادها و سوپ‌های‌شان از هویج نیز بهره ببرند. هویج را خالی‌خالی هم می‌شود خورد، یا در کنار بشقاب غذا به‌عنوان تزئین از آن استفاده کرد.

هم بزرگسالان وهم کودکان از این صیفی خوش‌شان می‌آید، چون هم مزه‌ای شیرین دارد و هم جویدن بافت ترد آن لذت‌بخش است. به‌خاطر همین ویژگی‌ها، هویج گزینه‌ی بسیار مناسبی برای والدین به‌حساب می‌آید، چون استثنائاً کودکان در میان همه‌ی سبزیجات و صیفی‌جات با این یکی سر دشمنی ندارند!از آن‌جا که هویج فواید زیادی برای سلامتی و، همچنین، مزه‌ی دلچسبی دارد، در سرتاسر جهان از آن در غذاهای محلی استفاده می‌شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده