خرید از سراسر دنیا


» پودینگ گیاهی چغندر با کاکائو

پودینگ گیاهی چغندر  با کاکائو

این پودینگ شکلاتی با استفاده از ترکیب 7 ماده غذایی تهیه و اماده می شود و شاید برای اولین باره که فکر می کنید با چغندر هم می شود پودینگ تهیه کرد . بله چغندر گزینه بسیار مناسب در استفاده از انواع دسرها و همینطور سوپ و سالاد است و پودینگ شکلاتی گیاهی با موادی مانند آووکادو، پودر کاکائو، چغندرقرمز، شیر نارگیل ، شربت افرا خالص ، پودردارچین ، نمک دریا تهیه و آماده می شود. این پودینگ بسیارغنی و خوشمزه و سالم تر از پودینگ سنتی است و تهیه آن نیز ساده تر است!

زمان آماده سازی: 15 دقیقه


 مواد لازم : برای 4 نفر

1/2 پودر کاکائو

1/2 فنجان چغندر قرمز بو داده

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

1/2 فنجان شیر نارگیل بدون کنسرو پرچرب

1/3 فنجان شربت افرا خالص

1/2 قاشق چای خوری پودردارچین

1/8 قاشق چایخوری نمک دریا

   2 عدد آووکادو بزرگ رسیده پوست کنده و خرد کنید

دستورالعمل ها

تمام مواد لازم برای پودینگ را به یک پردازنده مواد غذایی اضافه و زده تا زمانی که کاملاً صاف شود. توجه: ممکن است لازم باشد که پردازنده مواد غذایی را چند بار متوقف کنید تا موادی که به اطراف ظرف چسبیده با لیسک تمیز کرده و مجدداً کار خود را شروع کنید تا به یک قوام نرم برسید.


پودینگ را توی لیوان های دلخواه به تساوی تقسیم کرده دریخچال قرار داده تا سرد و بسته شود و بعد در زمان سرو روی آن را با خامه و یا تکه های نارگیل در بالا پودینگ سرو کنید! این دسر را می توانید به مدت در 5 روز یا در یخچال نگهداری کنید.


درباره خواص چغندر

برگ چغندر دارای خواص درمانی بسیاری است و از جمله سبزیجات مدیترانه‌ای به جساب می‌آید. برگ‌های چغندر متمایل به سبز تیره هستند و در مراحل مختلف رشد قابلیت برداشت را دارند. خواص برگ چغندر موجب شده است که این سبزی در بسیاری از رستوران‌های جهان به عنوان چاشنی مقوی به غذا‌ها افزوده شود.


از سبزیجات فوق العاده عالی که با خوردن چغندر، روان‌کننده معده، اشتهاآور و آرام بخش است. معده را تقویت می‌کند و اسهال خونی را متوقف می‌کند. آن را بپزید و با آب نیم گرم آن تنقیه کنید، ورم روده را درمان می‌کند.

چغندر یکی از سالم ترین سبزیجات است. چغندر، غنی از ویتامین ها، مواد معدنی ، مواد مغذی و بدون شک یکی از غذاهای فوق العاده است و به درمان کم خونی، سوء هاضمه، یبوست، اختلالات کلیوی، شوره سر، اختلالات کیسه صفرا، سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.همچنین به بهبود گردش خون کمک می کند و با مشکلات تنفسی مقابله می کند و حتی مانع از بیماری آب مروارید می شود.


چغندر به خانواده اسفناج ها تعلق دارد، که تاریخ آن به دوران باستان باز می گردد و یکی از بخش های اصلی ریشه این گیاه است. اولین نشانه های کست آن، در منطقه خاورمیانه اتفاق افتاده است و علاوه بر داشتن مواد غذایی مختلف، یک منبع خوبی از ساکاروز است و از این رو، جایگزین مناسبی برای نیشکر گرمسیری است. چغندر گیاهی است که خاصیت دارویی دارد و حتی به عنوان رنگ مواد غذایی نیز کاربرد دارد.


موارد کاربردی خواص برگ چغندر طیف وسیعی دارد. به گونه‌ای که گاهی به عنوان ماده اصلی و به شکل خام در سالاد سبزیجات استفاده می‌گردد. این گیاه به صورت یک ساله در سواحل مدیترانه در ماه‌های تیر تا آذر به صورت خودرو و وحشی یافت می‌شود.


چغندر یا لبو خواص درمانی فراوانی از قبیل مبارزه با پوکی استخوان، درمان کم خونی، درمان یبوست، کاهش سرعت رشد تومورهای مختلف در بدن، بهبود سلامت روحی و روانی، مبارزه با دیابت، بارداری سالم‌تر، کاهش کلسترول بد، بهبود سطح انرژی بدن و همچنین تضمین سلامت کبد دارد.


چغندر بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان تغذیه به عنوان یک ماده غذایی کامل شناخته می‌شود. چغندر بر اساس یافته‌های محققان درمان سوء هاضمه تا سلامتی کبد و سرخ رنگ بودن این گیاه عامل اصلی بسیاری از خواص آن است. شما می‌توانید از لبو به عنوان ضدعفونی کننده بدن نیز استفاده کنید. به واسطه داشتن آهن کافی در خود، چغندر عاملی برای مبارزه با کم خونی نیز محسوب می‌شود. چغندر را به عنوان افزودنی به سالاد یا به عنوان تنقلات در طول روز می‌توانید میل کنید و از خواص چغندر لذت ببرید.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع
کاهش پوکی استخوان

خواص چغندر در سلامت قلب

خواص چغندر در بهبود سلامت کلیه

کاهش احتمال کم خونی

خواص چغندر در سلامتی مغزی

هضم و سیستم گوارش سالم‌تر

خواص چغندر در سلامت چشم

کاهش رشد تومور و سلول سرطانی

خواص چغندر در کاهش وزن

خواص چغندر در لاغری 

سلامت روحی و روانی

خواص چغندر برای پوست

مفید برای دیابتی‌ها

خواص چغندر برای بارداری سالم

کاهش کلسترول مضر

خواص چغندر برای بهبود سطح انرژی

کاهش فشار خون

خواص چغندر برای کبد سالم

بهترین قسمت از سبزی‌ها و فواید آن‌ها این است که می‌توانید به هر میزان که دوست داشته باشید از آن مصرف کنید 

قسمت عظیمی از خواص چغندر به واسطه وجود ویتامین‌های مختلف است که در ادامه لیستی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

ویتامین A 2.00 میکروگرم

ویتامین D 0.00 میکروگرم

ویتامین E 0.04 میلی‌گرم

ویتامین K 0.20 میکروگرم

ویتامین C 4.90 میلی‌گرم

تیامین B1 0.03 میلی‌گرم

ریبوفلاوین B2 0.04 میلی‌گرم

نیاسین B3 0.33 میلی‌گرم

کولین B4 6.00 میلی‌گرم

پانتوتنیک اسید B5 0.16 میلی‌گرم

ویتامین B6 0.07 میلی‌گرم

فولات B9 109.00 میکروگرم

ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم

ترجمه شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده