بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه اسموتی انبه با چای سبز

طرز تهیه اسموتی انبه با چای سبز

 اسموتی انبه تهیه شده با چای سبز برای شروع یک روز با نشاط و سلامت و این یک میان وعده صبحانه سالم یا برای یک میان وعده های بعد از ظهر با دستور العمل عالی نوعی نوشیدنی شیرین و کالری دار


زمان آماده سازی: 10 دقیقه زمان کل: 10 دقیقه


مواد لازم : 4 فنجان

1/2 موز یخ زده

  2 انبه رسیده یا 2 فنجان انبه منجمد

  1 فنجان آب جوش

  2 کیسه چای سبز

  2 فنجان یخ

    عسل اختیاری

دستورالعمل ها

کیسه های چای را به آب داغ اضافه کنید ، سپس در فریزر قرار دهید تا در حالی که بقیه اسموتی را آماده می کنید خنک شود.


انبه ها را پوست بگیرید ، هسته را برداشته و گوشت را در مخلوط کن قرار دهید. اگر دوست دارید یخ ، نیمی از موز یخ زده و 1 قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید.


سپس چای را از فریزر بیرون آورده و کیسه های چای را دور بیندازید. چای را درون مخلوط کن ، درپوش را گذاشته و پوره بریزید تا یکدست شود. بلافاصله در لیوانها بریزید وسرو کنید.


خدمت: 1 فنجان ، کالری: 63 کیلو کالری ، کربوهیدرات: 16 گرم ، پروتئین: 1 گرم ، چربی: 1 گرم ، چربی اشباع: 1 گرم ، سدیم: 3 میلی گرم ، پتاسیم: 213 میلی گرم ، فیبر: 2 گرم ، شکر: 13 گرم ، ویتامین a: 895 iu ، ویتامین c: 31.4 میلی گرم ، کلسیم: 9 میلی گرم، آهن: 0.1 میلی گرم


این میوه متعلق به تیره‌ی پسته‌ایان است (نام علمی انبه Mangifera indica است) که چندین درخت میوه‌ی گرمسیری دیگر را نیز در بر می‌گیرد. انبه بومی جنوب آسیا و میوه‌ی ملی هند، پاکستان و فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است.انبه در انواع مختلفی در دسترس است، اما محبوب‌ترین نوع در میان انبه‌ها (بله، شما درست حدس زدید!)،‌ آلفونسو (Alphonso) است. این نوع انبه از نظر قوت، عطر و طعم و شیرینی فوق‌العاده است. آلفونسو همچنین به عنوان یکی از گران‌ترین گونه‌ها، در درجه‌ی اول در غرب هند، کشت می‌شود.


میوه‌ رسیده‌ انبه در رنگ و اندازه‌ متفاوت است. انبه می‌تواند زرد، نارنجی، سبز یا قرمز باشد. برگ انبه 15 تا 35 سانتیمتر طول دارد و همیشه سبز است. برگ‌های جوان درخت انبه نارنجی- صورتی هستند، اما در حین این‌که بالغ می‌شوند به رنگ قرمز تیره و رنگ سبز تیره تبدیل می‌شوند.میوه‌ انبه فقط یک دانه دارد که شامل جنین گیاهی است. این دانه بسیار بدقلق است، به این معنی که در شرایط انجماد و خشک دوام نمی‌آورد. یک انبه حدود 107 کالری دارد.


این میوه همچنین حاوی مواد مغذی زیر است:

 ویتامین‌ها

ویتامین A (1262 واحد جهانی مهم‌ترین ماده‌ی مغذی موجود در آن است. سایر ویتامین‌های موجود در این میوه عبارتند از ویتامینC 45.7 میلی‌گرم، ویتامین 1.8 میلی‌گرم، ویتامین K 6.9 میلی‌گرم ، تیامین (0.1 میلی‌گرم)، ریبوفلاوین (0.1 گرم)، نیاسین (1 میلی‌گرم)، ویتامین B6 (0.2 گرم)، فولات (23.1 میکروگرم)، پانتوتنیک اسید (0 .3میلی‌گرم) و کولین (2.5 میلی‌گرم) است.


مواد معدنی

مواد معدنی موجود در یک انبه عبارتند از: آهن (0.2میلی‌گرم)، پتاسیم (257 میلی‌گرم)، کلسیم (16.5میلی‌گرم)، فسفر (18.2میلی‌گرم)، سدیم (3.3 میلی‌گرم)، روی (0.1 میلی‌گرم)، مس (0.2میلی‌گرم) و سلنیوم (1 میکروگرم).


سایر مواد مغذی

این میوه حاوی پروتئین (0.8 گرم)، فیبر (3 گرم) و کربوهیدرات (28 گرم) است.

این ویتامین‌ها و مواد معدنی سبب می‌شوند که انبه مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. بیایید نگاهی داشته باشیم به خواص انبه برای سلامتی

کلسترول را کاهش می‌دهد.محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند. سطح انسولین را تنظیم می‌کند.

 از سرطان پیشگیری می‌کند. بینایی را تقویت می‌کند. سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.کل بدن را قلیایی می‌کند.پوست را پاکسازی می‌کند.

ترجمه شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده