خرید از سراسر دنیا


» پاستا پنه ماهی با سس گوجه فرنگی

پاستا پنه ماهی با سس گوجه فرنگی

پاستا به یک غذای ایتالیایی که اصطلاحا به معنای خمیر است و تمامی فرآورده‌های خمیری حاصل از آرد گندم را شامل می‌شود. تنوع پاستا بسیار زیاد است و یکی از معروف‌ترین شکل‌های آن ماکارونی است. این خمیر با آب، آرد و تخم مرغ ترکیب شده و از آن اشکال متفاوتی را تولید می‌کنند و برخی دیگر از انواع پاستا را مانند اسپاگتی، نودل و لازانیا را میتوان نام برد.این غذا با ماهی تهیه می شود و جدای طعم و مزه بسیار خوشمزه و لذیذ است.


مواد لازم: برای 4 تا 5 نفر


500 گرم پنه          

680 میلی لیتر گوجه فرنگی

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

 1/2 فنجان زیتون سیاه خرد شده

  4 حبه سیر، خرد شده

 1 کیلو ماهی نوع آن بدلخواه

    کمی پونه ویا ریحان برای تزیین  

    روغن زیتون را به دلخواه

    نمک و فلفل به میزان دلخواه


 طرز تهیه :

 سیر، زیتون خرد شده و نمک وفلفل و پوره گوجه فرنگی را در یک تابه بریزید وروی حرارت به مدت 10 دقیقه گذاشته تا سس غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید. پنه را طبق دستور پشت بسته آن طبخ و آماده کنید.


 ماهی را در روغن سرخ وروی سس قرارداده و پاستا را به سس هم اضافه و روی حرارت کم با هم ترکیب وبعد در ظرفی با پونه یا ریحان تزیین کنید.


درباره پاستا و ماکارانی

پاستا به عنوان غذای ملی ایتالیا جایگاهی ویژه دارد و انواع مختلفی از آن در ایتالیا تهیه می شود. امروزه پاستا ایتالیایی یکی از محبوب ترین غذاها در تمام دنیاست و با تنوع شکل و اندازه و طرز تهیه های مختلف توانسته هر سلیقه ای را راضی کند. پاستا ایتالیایی در آشپزی تمام کشورها وجود دارد و انواع مختلفی از آن تهیه و طبخ می شود. هر کشور با توجه به فرهنگ خود پاستای ویژه ای اختراع کرده است و آن را با طبع و ذائقه خود تطبیق داده است.


از پاستا اسپاتزل در آلمان گرفته تا اوزو در یونان و نودل برنج و تخم مرغ در آشپزی آسیایی طیف متنوعی از این غذای خوشمزه تهیه می شود،پاستا در شکل ها و اندازه های مختلفی تهیه می شود و حدود 300 نوع پاستای خشک در ایتالیا تولید می شود. پاستا پروانه ای، پنه، اسپاگتی، ماکارونی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و صدها مدل و شکل دیگر از پاستا تهیه می شود و هر سلیقه ای را راضی می کند.


پاستا دیگر تنها یک غذا برای سیر شدن نیست، بلکه یک هنر است که با ترکیب شکل ها و رنگ های مختلف توانسته به یک شاهکار خوشمزه تبدیل شود.در تهیه پاستای خشک تنها باید از آرد سمولینا و آب استفاده شود. همچنین پاستاها پس از شکل داده شدن باید در دمای خاصی قرار داده شوند تا خشک شوند. دما و زمان خشک شدن پاستا در طعم و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد.


اما امروزه برای تولید انبوه پاستا دما را بیشتر می کنند تا مدت زمان خشک شدن کوتاه تر شود. بنابراین شاید پاستاهای صنعتی آن طعم و کیفیت پاستاهای خانگی و قدیمی ایتالیایی را نداشته باشد. در روش سنتی، پاستا با سرعت بسیار کمتری خشک می شود.


ماکارونی یکی از انواع پاستاست، بهترین و ساده‌ترین تعریفی که می‌توانیم از ماکارونی داشته باشیم به این صورت است: «ماکارونی یک پاستای خشک است.»خواص ماکارانی بسیار زیاد است و در واقع خواص گندم و ارزش غذایی آن را داراست؛ تقویت بدن و تامین انرژی، جلوگیری از افزایش اشتهای کاذب از خواص این ماده خوشمزه و پرطرفدار است. امروزه انواع ماکارونی‌های موجود در بازار با سبوس، آهن و ویتامین‌های گروه ب غنی می‌شوند؛ این مواد مغذی ماکارونی را به یک غذای سرشار از انرژی تبدیل می‌کنند.


شکل و ظاهر ماکارونی و پاستا

با وجود شباهت‌های بین پاستا و ماکارونی، شکل و ظاهر یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین ماکارونی و پاستاست؛ پاستا به شکل‌های مختلف از جمله لازانیا و ماکارونی تولید می‌شود و شکل‌های متفاوتی دارد، این در حالی است که ماکارونی از حیث ظاهر فقط به شکل لوله‌ای و C شکل است. 


ماکارونی و پاستا هر دو از غذا‌های محبوب در سراسر دنیا محسوب می‌شوند، اما ماکارونی نسبت به پاستا، محبوب‌تر است. علت محبوبیت ماکارونی می‌تواند به این واقعیت نسبت داده شود که ماکارونی می‌تواند به صورت تجاری تولید شده و در نتیجه به همه جای دنیا عرضه شود. این در حالی است که انواع دیگر پاستا به دلیل مشکلات موجود در تولید، به صورت تجاری تولید نمی‌شوند. علاوه بر این، پاستا به صورت‌های متفاوت در سراسر دنیا تولید می‌شود که این موضوع آن را به یک محصول غذایی منطقه‌ای تبدیل می‌کند.


ماندگاری ماکارونی و پاستا

تفاوت دیگر ماکارونی و پاستا در این است که هر دو محصول از ماندگاری متفاوتی برخوردار هستند. ماکارونی ماندگاری بیشتری دارد. پاستا با استفاده از مواد مختلف ساخته می‌شود و کمی مرطوب باقی می‌ماند، در نهایت این رطوبت پاستا باعث می‌شود که زودتر خراب شود. از طرف دیگر، ماکارونی که همان پاستای خشک است، به خاطر عدم وجود رطوبت، می‌تواند عمر طولانی‌تری داشته باشد.


یکی دیگر از دلایل ماندگاری بالای ماکارونی این است که ماکارونی با استفاده از ماشین‌‌آلات و دستگاه‌های مخصوص ساخته می‌شود، که این امر با افزودن مواد نگهدارنده به آن، این امکان را فراهم می‌کند که ماندگاری ماکارونی افزایش یابد. این ماندگاری بالا، یکی دیگر از دلایلی است که ماکارونی در سراسر جهان به راحتی عرضه می‌شود.


مواد تشکیل دهنده ماکارونی و پاستا

اگرچه مواد تشکیل دهنده اصلی در ماکارونی و پاستا تقریبا مشترک هستند، اما در این بین تفاوت‌های جزئی نیز وجود دارد. به عنوان مثال تخم‌مرغ یکی از مواد تشکیل‌دهنده پاستاست، در صورتی که در تهیه ماکارونی از تخم‌مرغ استفاده نمی‌شود. جالب ایست بدانید که تخم‌مرغ استفاده شده در پاستا، باعث تغییر طعم آن نیز می‌شود. با این حال، اضافه کردن تخم‌مرغ به ماکارونی امکان‌پذیر نیست، چراکه اضافه شدن تخم‌مرغ، ماندگاری محصول را کاهش می‌دهد.

ترجمه شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده