خرید از سراسر دنیا


» کلوچه مافینی رژیمی باتخم مرغ و سبزیجات

کلوچه مافینی رژیمی باتخم مرغ و سبزیجات

شما میتوانید براحتی و با موادی که در منزل دارید براحتی آماده کنید، حتی میتوانید به مقدار بیشتر برای مهمانی ها و جشن های تولد هم تهیه کنید. هم خوش طعم و هم شکل زیبایی را دارد.


زمان آماده سازی: 10 دقیقه زمان طبخ: 15 دقیقه زمان کل: 25 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


موادلازم: برای 8 عدد

1/4 فنجان فلفل سبز خرد شده

1/4 فنجان فلفل قرمز خرد شده

1/4 فنجان پیاز خرد شده

1/4 فنجان اسفناج تازه خرد شده

1/2 فنجان پنیر چدار خرد شده

1/4 فنجان پنیر موزارلا خرد شده

 3 عدد بیکن پخته و خرد شده

 6 عدد تخم بزرگ

 2 قاشق غذا خوری خامه

   نمک و فلفل به میزان لازم

دستورالعمل :

شما میتوانید بجای بیکن از ژامبون یا 2 قاشق غذاخوری گوشت مرغ پخته و ریز خرد شده و یا گوشت چرخ کرده کمی تفت داده شده استفاده کنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.خامه ، نمک و فلفل را اضافه و خوب ترکیب کنید. فلفل های سبز، فلفل قرمز، پیاز، اسفناج ، پنیر و بیکن را هماضافه و خوب با هم مخلوط کنید.


توی کاسه های قالب سیلیکونی یا تکی را با کمی روغن خوب چرب کنید.از مخلوط تخم مرغ را توی هر یک از قالب های بریزید. قالب ها را به مدت 12-15 دقیقه در سبد توی هوا پز ( یا سرخ کنی که با هوا کار میکند ) یا اگر ندارید در فر یاحتی توی قالب های فلزی روی گاز با 300 درجه بپزید.


می توانید با یک خلال دندان که در مرکز آن زده و خمیری به آن نچسبیده بود پخته و آماده است. شما میتوانید بسته به سلیقه کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید و گذاشته تا پنیر ذوب و روی آن طلایی شود.


نکته:

اگر می خواهید پنیر ذوب شده را در بالا قرار بگیرد ، پنیر را نگهداریدو در آخر آن را اضافه کنید. وقتی فنجان های تخم مرغی به مدت 10 دقیقه پختند ، درب سرخ کن را باز کنید و پنیر را اضافه کنید.گذاشته تا پنیر ذوب شود.


اطلاعات تغذیه عملکرد 8 وعده اندازه 1 فنجان نیش تخم مرغ مقدار در هر بار کالری 119 کل چربی 9 گرم کربوهیدرات 2 گرم پروتئین 8 گرم


درباره دستگاه هوا پز یا سرخ‌کنی که با هوا کار می‌کند


سرخ‌کن‌ها در یک دسته‌بندی بزرگ به انواع سرخ‌کن‌های معمولی الکترونیکی، سرخ‌کن‌های بدون روغن و مینی‌سرخ‌کن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.


همچنین سرخ‌کن‌ها از نظر ظرفیت مخزن روغن و مواد غذایی، قدرت و انواع ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. از آنجا که یکی از دلایل عدم‌استقبال از سرخ‌کن میزان مصرف بالای روغن در آن است، در سال‌های اخیر انواع مجهز به سیستم کاهش مصرف روغن و حتی بدون نیاز به روغن هم روانه بازار شده است.


در هر حال در یک توضیح کلی می‌توان گفت، سرخ‌کن‌های معمولی نمونه‌هایی هستند که شامل یک المنت و یک مخزن روغن هستند و غذا را با درجه‌های حرارتی مختلف سرخ می‌کنند.


غذاهای فست‌فودی از خوشمزه‌ترین تفریحات ما هستند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند پیشنهاد چند تکه مرغ سوخاری همراه با مقداری چیپس سیب‌زمینی را رد کند. غذاهای سرخ‌کرده ذاتا خوشمزه‌اند و مدت‌ هاست که سرخ‌کن‌‌ ها تولید شده‌اند و در تمام این مدت از طرز کار ساده‌ قرار گرفتن حجم زیادی از روغن در مجاورت یک المنت استفاده کرده‌اند.


تمام کسانی که این نوع سرخ‌کن‌ها را در خانه دارند، به یک دلیل ساده، به‌ندرت و شاید سالی یک‌بار از این دستگاه استفاده می‌کنند. دلیل هم این است که باید حجم زیادی از روغن را در هر وعده مورد استفاده قرار داد و روغن حرارت‌دیده را هم باید دور ریخت.


سرخ‌کن‌های سنتی به این دلیل اصلا توجیه اقتصادی ندارند و غذای آن‌چنان سالمی هم تحویل نمی‌دهند. موادغذایی پخته‌شده در سرخ‌کن سنتی، مقدار زیادی روغن به خود جذب می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند به افزایش کلسترول بد خون منجر شوند


سرخ‌کن‌ های بدون روغن یا کم مصرف هم نمونه‌هایی هستند که غذا را در حقیقت بدون نیاز به روغن، با استفاده از فن آوری جریان سریع هوا سرخ می‌کنند. مینی‌سرخ‌کن‌ها هم نمونه‌های کوچک شده سرخ‌کن‌ها در بازار هستند.

نام انگلیسی دستگاه AirFryer است که در فارسی می‌توان آن ‌را با «سرخ‌کنی که با هوا کار می‌کند» معادل کرد.


در بازار از این دستگاه با نام «هواپز» هم یاد می‌کنند که ترجمه‌ی دقیقی نیست؛ چراکه در این دستگاه‌ها به روغن هرچند اندک نیاز داریم و فعلی که انجام می‌شود سرخ‌کردن است. از این‌ رو بهتر است از عنوان سرخ‌کن کم‌روغن استفاده کنیم.


سرخ‌کن HD9220 در شمایل یک کپسول بزرگ بوده که وزن زیادی دارد و از پلاستیک باکیفیتی ساخته شده ‌است. حجم محفظه‌ی سرخ‌کن 2/2 لیتر است و می‌توان تا 800 گرم ماده‌ غذایی را در هر وعده سرخ کرد.


محفظه‌ سرخ‌کن شامل یک سینی با تفلون نچسب است که تحت هیچ شرایطی غذا به آن نمی‌چسبد. سینی به صورت کشویی در قسمت پایینی دستگاه جا می‌خورد و به کمک یک دستگیره‌ عایق حرارت در جای خود محکم می‌شود.

سینی سرخ‌کن در قسمت داخلی، به یک توری فلزی مجهز شده تا روغن ماده‌ غذایی از آن رد شود و درون سینی بچکد در نتیجه غذای سالم‌تری حاصل می‌شود. این توری با فشردن یک دکمه از سینی اصلی جدا می‌شود. اما طراحی دستگاه طوری است که دستگیره‌ سینی سرخ‌کن مستقیما به این توری فلزی وصل شده و فشردن دکمه‌ Release باعث می‌شود سینی زیری آزاد شود.


قسمت بالایی دستگاه شامل یک کلید چرخشی است که وظیفه‌ تنظیم دما را بر عهده دارد. دمای سرخ‌کن HD9220 از 80 تا 200 درجه قابل‌تنظیم است. علاوه بر کلید تنظیم دما، یک کلید کنترلی چرخان دیگر هم در اختیار دارید که تایمر دستگاه است. تایمر چرخشی کاملا به سبک کلاسیک است و حس خوب دستگاه‌های قدیمی را به یاد می‌آورد.


برای روشن‌کردن سرخ‌کن کافی است پس از تعیین دما، تایمر را بچرخانید و روی یک زمان مشخص قرار دهید تا همه‌چیز شروع شود. پس از به پایان رسیدن زمان تایمر، دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود

ترجمه از شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده