خرید از سراسر دنیا


» بهترین دستور العمل لازانیا اسفناج

بهترین دستور العمل لازانیا اسفناج

کاملاً خوشمزه ، مناسب برای سرگرمی و یا سرو کردن وعده های غذایی شبانه است. لازانیا که در اصل یک غذای کاملا ایتالیایی است ،این غذای خوشمزه با ریشه ایتالیایی اولین بار 197سال قبل از میلاد و در زمان پیروزی رومی‌ها بر یونانی‌ها پخته شد. به نظر می‌رسد رومی‌ها طرز تهیه این غذای خوشمزه را از سبک آشپزی مدیترانه‌ای یونانی‌ها الگو گرفتند و اسم این غذا هم از کلمه ای یونانی گرفته شده.


در قرن 19میلادی مهاجران ایتالیایی، لازانیا را با خودشان به ایالات متحده آمریکا بردند تا آوازه این پاستای لایه لایه با گوشت و ادویه‌های خوشبو و پنیر جهانی شود. افرادی که پاستا می خورند دارای مصرف بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فولات، آهن، منیزیم و فییر رژیمی بودند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


مواد لازم :برای 4 نفر


1000 گرم اسفناج تازه

 400 گرم گوشت چرخ کرده

 400 گرم پنیر پارمسان یا پنیر دلخواه مکعبی خرد شده

 100 گرم پنیر موزارلا رنده شده

     1 قاشق غذاخوری پودر آویشن تازه

     1 قاشق غذاخوری آرد سفید

     1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

     2 عدد پیاز نگینی خرد شده

     2 گل سیر ریز ساطوری شده

     1 بسته لازانیا

        نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

اسفناج ، پیاز و سیر خرد شده و نمک را هم به گوشت چرخ کرده اضافه مخلوط را تفت بدهید. بعد از این که آب گوشت کاملا تمام شد، رب را داخل یک لیوان آب حل کرده و به گوشت اضافه کنید. بگذارید گوشت با رب بپزد و خوشرنگ شود. اسفناج، گوشت و پودر آویشن را مخلوط کنید. پنیرها را به شکل مربع کوچک برش زده و آنها را هم به مخلوط گوشت و اسفناج اضافه کنید.


فلفل را اضافه کنید. لازانیاها را مانند همیشه بجوشانید و آبکش کنید.آرد سفید را کف ظرف پیرکس بریزید و یک لایه لازانیا روی آن بگذارید.از مخلوط لازانیا، گوشت و پودر آویشن روی لازانیا بریزید.


همین کار را ادامه دهید تا مخلوط گوشت و لازانیا تمام شود.بعد از این که مواد اصلی تمام شدند، روی آن یک پنیر پیتزای رنده شده را بریزید.


فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد و یا 350 درجه فارنهایت گرم کنید.بعد از این که کاملا گرم شد، پیرکس را داخل آن قرار دهید.نیم ساعت بعد حرارت زیر فر را خاموش کرده و از بالا به لازانیا حرارت دهید تا روی لازانیا طلایی شود.


نکته

وجود آب اسفناج باعث خوش طعم تر شدن لازانیا می شودو اگرطعم اسفناج را در لازانیا دوست ندارید ، پس پیش از اضافه کردن آن به گوشت برای مدت کمی آن را حرارت دهید تا آب اسفناج تمام شود.


اسفناج یکی از انواع گیاهان یک ساله است که دارای ساقه و برگ های لطیفی می باشد. نام علمی اسفناج در زبان انگلیسی Spinacia oleracea است. اسفناج حاوی کاروتنوئیدهای مفیدی مثل لوتئین و گزانتین است که این کاروتنوئیدها باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می شوند.


سبزیجاتی مثل اسفناج می توانند با سرطان هایی مانند دهان ، معده و مری مقابله کنند. عامه مردم فکر می کنند اسفناج حاوی مقادیر زیادی آهن است که این تصور کاملا اشتباست زیرا در هر 100 گرم فقط دارای 2/71 میلی گرم اهن است.


اسفناج به دلیل اینکه دارای اسید اکسالات است باعث می شود بدن نتواند مواد معدنی را جذب کند و همین موضوع باعث می شود بر خلاف تصور عامه مردم به عنوان یک منبع فوق العاده آهن مورد استفاده قرار نگیرد.


جالب است بدانید اسفناج منبع سرشار از فیبر است و تقریبا دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. فیبر موجود در اسفناج علاوه بر هضم بهتر غذا می تواند باعث جلوگیری از یبوست نیز شود.


از دیگر فواید فیبر موجود در اسفناج می توان به این مورد اشاره کرد که فیبر موجود در اسفناج می تواند قند خون را پایین نگه دارد و با احساس سیری که به فرد مصرف کننده می دهد باعث جلوگیری از پرخوری شود.


اسنفاج حاوی ویتامین C ، ویتامین E ، سلنیوم ، منگنز و بتاکاروتن است که همگی از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن محسوب می شوند. این آنتی اکسیدان ها می توانند با پوکی استخوان مقابله کنند ، همچنین می توانند بدن انسان را از فشار خون بالا و گرفتگی رگ ها محافظت کنند.اسفناج گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد


پنیر پیتزا یک نوع پنیر پاستوریزه تهیه شده از شیر گاو است که بافتی نرم دارد و به دو صورت سنتی و صنعتی تهیه می‌شود. اگر چه برخی پنیر پیتزا را با پنیر ایتالیایی موزارلا اشتباه می‌گیرند اما باید بگوییم که بافت و نوع این دو پنیر با هم متفاوت است و ارتباطی با هم ندارند.


پنیر موزارلا از شیر گاومیش آبی یا گاهی شیر گاو تهیه می‌شود. پنیر پیتزا از انواع پنیرهای پروسس است که مثل سایر انواع پنیرهای پروسس به خاطر این‌که دو بار پاستوریزه می‌شود پروتئین‌های آن قابلیت جذب بالاتری پیدا می‌کنند.

نوع اول پاستافیلا یا همان موزارلاست که در حقیقت پنیر پیتزای اصلی و نوع دوم پنیر پیتزای پروسس است که چربی و پروتئین به کار رفته در آن منشاء لبنی (مانند روغن کره، کازئین و کازئینات) دارد، اما در نوع گیاهی آن، منشاء چربی، گیاهی و پروتئین آن لبنی است. پاستافیلا در زبان ایتالیایی به معنی پنیری است که نرم است و کش می‌آید. پنیر پروسس از مخلوط چند پنیر به علاوه پنیر اولیه به دست می‌آید.


برای تهیه پیتزا در کنار پنیر پروسس از پنیر موزارلا هم استفاده میشود و امروزه وقتی از پنیر پیتزا صحبت می‌شود بیشتر منظور همان پنیر موزارلا است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده