ثروتسازی با هیپنوتیزم


» کیک لایه ای یا مدادی بخارپز گل نخود پروانه ای جنوب شرقی آسیا

کیک لایه ای یا مدادی بخارپز گل نخود پروانه ای جنوب شرقی آسیا

کیک های لایه ایی بخار پز شده که با دستورجنوب شرقی تهیه شده با آرد تاپیوکا ، آرد برنج ، برگهای پاندا و شیر نارگیل این یک کیک رنگی است که 9 لایه دارد. بسیار نرم و خوش عطر و طعم که با بوی بهار و فوق العاده ، نرم و خوشمزه هستند.

موادلازم:


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1-1/2 فنجان آب

2-1/2 فنجان شیر نارگیل

3/4 لیوان شکر

1/2 قاشق غذاخوری نمک

3/4 فنجان آرد برنج

3/4 فنجان آرد معمولی

  3 برگ پاندا ، گره دار

  2 قاشق چایخوری پودر نخود پروانه ای برای رنگ

  2 قاشق غذاخوری آب برای حل پودر نخود پروانه ایی

  2 فنجان آرد تاپیوکا

طرز تهیه:

پودر نخود پروانه ایی را در 2 قاشق غذاخوری اب خوب حل کنید و کنار بگذارید.


در یک قابلمه یا تابه تو گود آب ، شیر نارگیل ، شکر ، نمک و برگهای پاندا را با هم مخلوط کنید تا شکر حل شود. گرما را خاموش کنید ، بگذارید مخلوط کاملاً خنک شود.


در یک کاسه آرد تاپیوکا ، آرد برنج و آرد معمولی را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.


برگهای پاندا را از مخلوط شیر نارگیل خارج کرده به تدریج با یک قاشق مخلوط شیرنارگیل را به ترکیب آرد اضافه کنید و تا زمانیکه صاف و ترکیب شود هم بزنید، سپس مخلوط را از طریق الک صاف کنید.


مخلوط را در دو قسمت مساوی تقسیم کنید ، پودر گل نخود پروانه حل شده را به یک قسمت اضافه کنید و یک قسمت آن را سفید نگه دارید.


توی یک تابه کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید و 1/2 فنجان رنگ آبی را کف قالب بریزید و به مدت 5 دقیقه روی بخار آبجوش قرار داده تا کمی بسته شود ، سپس 1/2 فنجان از ترکیب سفید را روی قسمت آبی بریزید و کاملا پوشش دهید و دوباره روی بخار به مدت 5 دقیقه قرار داده ، به همین ترتیب این کار را تکرار کنید تا اینکه 9 لایه بدست آورید.


در آخر ، به مدت 15 دقیقه بخار کنید. بگذارید حداقل 4 ساعت قبل از برش خنک شود. برای برش کیک از چاقوی روغنی استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


در باره پودر نخود پروانه ای


 گل نخود پروانه ای نیز به نام پروانه آبی گفته می شود. این سرشار از ویتامین AC است و E می تواند ایمنی انسان را بهبود بخشد.

 مردم جنوب شرقی آسیا معمولاً آن را به عنوان چای می نوشند. گل نخود فرنگی حاوی آنیدینهای آنتوسی پلی فنول است.

آن را در هوا خشک کنید و آن را در آب خیس کنید ، آب آبی می شود. اگر آب لمنس را اضافه کنیم ، به رنگ ارغوانی تبدیل می شود. بنابراین گل نخود پروانه ای را می توان به عنوان رنگدانه غذایی استفاده کرد و کوکتل را تنظیم کرد.

 نخود پروانه گیاهی باستانی گیاهی است. پروانه نخود برای اولین بار شهرت خود را به عنوان تقویت کننده مو و نرم کننده پوست در داروهای سنتی تایلندی به دست آورد. برگ ، گل و ریشه همه به عنوان گیاهان دارویی استفاده می شود. این آنتوسیانین را برای بهبود بینایی ، درمان بینایی وعفونت چشم ، تغذیه مو ، پوست مجاری و ارائه آنتی اکسیدان ها و تقویت ایمنی بدن فراهم می کند.

در آسیای جنوب شرقی از گل به عنوان یک ماده غذایی طبیعی استفاده می شود.

 در پخت و پز مالایی ، از عصاره آبی برای رنگ آمیزی برنج چسبناک برای و در دسرها استفاده می شود.

در کلانتان ، در شرق مالزی ، با اضافه کردن چند جوانه این گل در گلدان در حالی که پخت برنج سفید ، رنگ مایل به آبی روی برنج اضافه می کند که با سایر غذاهای جانبی سرو می شود و چنین وعده غذایی را اصطلاحاً nasi kerabu می نامند.

 در تایلند ، یک نوشیدنی آبی شربت ساخته می شود ، که گاهی با قطره آب لیمو شیرین برای افزایش اسیدیته و تبدیل آب به صورتی بنفش مصرف می شود.

1.   اﺳﺘﺤﮑﺎم ﻣﻮ و درﺧﺸﺎن ﮐﻨﻨﺪه ﭘﻮﺳﺖ

2.   ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮔﺮدش ﺧﻮن

3.   ﮐﻨﺪ ﮐﻨﻨﺪه روﻧﺪ ﭘﯿﺮی

4.   درمان مشکلات ادراری

5.   بهبود بینایی

6.   ﻣﻨﺒﻊ آﻧﺘﯽ اﮐﺴﯿﺪان

7.   ﺳﻢ زداﯾﯽ ﺑﺪن

8.   اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﯽ بدن و عاری از کافئین


برگ پاندان چیست

پاندان (نام علمی: Pandanus، همچنین به عنوان کاج و یا نخل اسکاتلندی شناخته می شود) گیاه گرمسیر است که در جنوب شرقی آسیا رشد می کند. به زبان چینی، به دلیل عطر و طعم منحصر به فرد آن، به عنوان "گیاه معطر" شناخته شده است. گیاه کشت شده دارای برگ های سبز روشن است و برگ هایی که برای بسیاری از غذاهای تایلندی و آسیای جنوب شرقی مورد استفاده قرار می گیرند.


در جنوب شرقی آسیا، برگ های پاندان برای دادن طعم های منحصر به فرد به برخی ازغذاهای استفاده می شود، اما عمدتا ازدر انواع دسر و بعضی از نوشیدنی ها استفاده می شود. برگ پاندان دارای طعم طبیعی شیرین و عطر نرم است. اگر یکبار این طعم را مزه کنید عطر و مزه ان را فراموش نخواهید برد.برگ های پاندان را می توان برای پوشاندن طعم مرغ یا برنج چسبناک استفاده کرد


پاندان نیزمانند اسانس که در کیک و دسر استفاده می شود، به طریقی که ما از طعم وانیل در غرب استفاده می کنیم.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده