دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه قهوه کاراملی لاته

طرز تهیه قهوه کاراملی لاته

کافه لاته نام نوعی نوشیدنی با پایهٔ قهوه است که از ترکیب قهوهٔ با شیر یا خامه تهیه می شود. اگر به تازگی شروع به خوردن قهوه کرده اید و می‌خواهید بدانید که چه زمانی برای خوردن قهوه مناسب است به شما می‌گوییم که اگر علاقه دارید بیدار بمانید قهـوه را چند ساعت قبل از ساعت خواب خود میل کنید. همچنین اگر دوست دارید کارهای روزانه خودتان را با انرژی بیشتری پیش بگیرید، قهـوه را به صورت روزانه باید بخورید تا سطح کافئین بدن افزایش پیدا کند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که خوردن قهـوه می‌تواند بدن شما را به سمت عادت کردن به سطح کافئین بالا ببرد و زمانی که کافئین لازم در اختیار نداشته باشد باعث کسالت شود.


 زمان آماده سازی 0.05

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

زمان بررسی 0:01

زمان کل 0.06

مواد لازم :

3/4 فنجان یا 6 اونس.قهوه دم کرده گرم

1/4 فنجان کرم یا خامه

    1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای تیره

    1 قاشق غذاخوری کارامل

طرز تهیه :

شکر را با خامه زده تا سفت و حالت دارشود و نیمی از خامه را با قهوه دم کشیده ترکیب کنید و خوب هم بزنیدو کمی در فریزر گذاشته تا سرد و بسته شود.


بعد طبق تصویر اول سس کارامل را در ظرف مورد نظرتان بریزید و بعدکمی از خامه زده شده ساده بریزید و روی ان را با خامه ترکیب شده با قهوه را بریزید و دوباره یک لایه خامه ساده بریزید و در آخر با سس کاراملی روی آن را تزیین و سرو کنید.


خواص قهوه   

قهوه تا چند سال قبل جنبه تجملاتی داشت اما اکنون به یکی از نوشیدنی‌های روزانه و رایج مردم ایران تبدیل شده است. نوشیدنی که اغلب در کافه و کافی‌شاپ‌ها عرضه می‌شود و افراد مقی‌توانند به مانند چای آن را روزانه مصرف کنند. مردم اغلب قهوه را برای رفع خستگی ذهنی، کسب انرژی لازم برای انجام امور روزانه، هوشیاری بیشتر و فعالیت کارآمد سلول‌های مغزی استفاده می‌کنند. همچنین قهوه در درمان بیماری‌های شایعی به مانند سنگ صفرا، دیابت نوع دو، سرطان دستگاه گوارشی، ریه و پستان نیز می‌تواند مفید باشد. سایر مواردی که از قهوه به عنوان بهبود دهنده استفاده شده است، سردرد، فشار خون پایین، چاقی و همچنین اختلالات بیش فعالی است.

ارزش غذایی قهوه

در هر 100گرم از دانه قهوه شما شاهد مواد مغذی به شرح زیر هستید که بر اساس نوع دم کردن می‌توانید مقداری از این مواد مغذی را در لیوان قهوه خودتان تجربه کنید:


   انرژی ۰٫48 کیلوکالری

   کربوهیدرات ۰ گرم

   قند ۰ گرم

   فیبر ۰ گرم

   چربی  ۰٫۰2 گرم

   پروتئین ۰٫12 گرم

   آب 99٫39 گرم

   کافئین 40 میلی‌گرم

   ویتامین B1 یا تیامین ۰٫۰14 میلی‌گرم (1 درصد نیاز روزانه)

   ویتامین B2 یا ریبوفلاوین ۰٫۰76 میلی‌گرم (5 درصد نیاز روزانه)

   ویتامین B3 یا نیاسین ۰٫191 میلی‌گرم (1 درصد نیاز روزانه)

   ویتامین B6 0.001 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   اسیدفولیک یا ویتامین B9 2 میکروگرم (1 درصد نیاز روزانه)

   ویتامین C 0 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   ویتامین E 0.01 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   ویتامین K 0.1 میکروگرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   کلسیم 2 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   آهن ۰٫۰1 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   منیزیم 3 میلی‌گرم (1 درصد نیاز روزانه)

   فسفر 3 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   پتاسیم 49 میلی‌گرم (۱1 درصد نیاز روزانه)

   سدیم 2 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)

   روی ۰٫۰2 میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)


خواص قهوه

هماهنگ بودن اعصاب و عضلات نعمتی است که همه ما دوست داریم از آن بهره‌مند شویم. اگر می‌خواهید میان عضلات و اعصاب خود هماهنگی به وجود آورید، از خواص قهوه استفاده کنید. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده توسط دانشگاه‌های آمریکایی و مقاله‌های منتشر شده در مورد خواص قهوه، مشخص شده است که کافئین موجود در قهوه خاصیت زیادی برای برقراری ارتباط مؤثر میان اعصاب و عضلات دارد.


هماهنگی اعصاب و عضلات به چه درد شما می‌خورد؟ شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که با یک پیاده روی ساده روزها احساس درد شدید در عضلات داشته باشید. خوردن قهوه و استفاده از خواص آن به شما کمک خواهد کرد که درد کمتری در قسمت‌های عضلانی خود با انجام فعالیت‌های روزانه تجربه کنید.


چربی سوزی

 از خواص قهوه این است که دارای کافئین است؛ این ماده یکی از معدود مواد طبیعی است که خاصیت چربی سوزی آن، در عمل، اثبات شده است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد کافئین می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد بالا ببرد.


خواص قهوه در کاهش پف چشم

برای به دست آوردن خواص قهوه لازم نیست که حتماً آن را سر بکشید، گاهی کشیدن مقداری قهوه دم شده زیر چشم‌هایتان هم می‌تواند به شما احساس آرامش بخشی بدهد. بر اساس مطالعات انجام شده روی خواص و ترکیبات قهوه، مشخص شد که کشیدن و ماساژ دادن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای قهوه حاوی کافئین کافی زیر پوست چشم باعث تسکین چشم و کاهش پف زیر چشم خواهد شد.


رگ‌های خونی زیر چشم با دریافت کافئین، مقدار خون بیشتری از خود عبور خواهند داد تا شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید. از سوی دیگر سلول‌های پوستی با سرعت بیشتری به حالت همیشگی و سرزنده خود باز خواهند گشت. پس می‌توانید به جای میل کردن قهوه در وعده صبحانه آن را روی پوست زیر چشمتان بکشید.


کم کردن خطر دیابت نوع 2

بنا به برخی دلایل، میزان ابتلا به دیابت نوع 2 در کسانی‌ که قهوه مصرف می‌کنند، به طور چشمگیری پایین است. مطالعات نشان می‌دهد ریسک ابتلا به این بیماری در افرادی که بیشترین میزان قهوه را مصرف می‌کنند، 23 تا 50 درصد کمتر است.


محافظت از کبد

اگر سال‌های سال است که به سلامتی کبد خود فکر نمی‌کنید، مسلماً کبد شما آسیب دیده است. اما هنوز هم دیر نشده و می‌توانید با استفاده از قهوه، به کبد خود برای رسیدن به سلامتی کمک کنید. بر اساس مشاهدات علمی که روی قهوه در سال 2016 انجام شده است، محققان دریافتند که با مصرف کردن روزانه 2 فنجان قهوه، به میزان 44 درصد، خطر ابتلا به سیروز کبدی کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید روزانه با مصرف کردن دو فنجان قهوه و اصلاح شیوه زندگی روزانه خود از جمله مصرف نکردن مشروبات الکی به سلامت کبد خود کمک کنید تا باقی عمرتان را با کیفیت سپری نمایید.

شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده