دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دو نوع گراتن با بادمجان

طرز تهیه دو نوع گراتن با بادمجان

دو دستور تهیه گراتن با مواد دستور مشابه که تفاوت آن فقط در یک یا دو ماده غذایی میباشد، امیدوارم هر دو را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید و یک غذای عالی که میتوانید به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا و یا به عنوان یک شام ساده آن را سرو کنید.گراتن بادمجان یا همان موساکا بادمجان از غذای خوشمزه و معروف کشور یونان است که میتواند جزء غذاهایی باشد که برای سرو در مهمانی ها یا مراسم دوستانه تهیه و آماده شود.

تهیه گراتن بادمجان بسیار ساده و آسان می باشد و اگر به دنبال تهیه یک پیش غذای مجلسی شیک و خوش طعم برای پذیرایی از مهمان های خود هستید، گراتن بادمجان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم : بادمجان با گوشت

300 گرم گوشت چرخ شده

250 گرم پنیر پیتزا موزارلا با پارمسان یا دلخواه

1/5 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 عدد بادمجان متوسط حلقه و سرخ شده

4 عدد قارچ متوسط اسلایس شده

1 عدد پیاز خرد و سرخ شده

2 حبه سیر بزرگ له شده

سس سفید به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

آویشن و زردچوبه به مقدار لازم


طرز تهیه :

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد و یا 360 درجه فارنهایت روشن کنید. می توانید پیاز را با کمی روغن در تابه تفت داده تا نرم و سبک شود و بعد سیر را اضافه کرده تا نرم و عطر آن خارج شود و بعد گوشت را هم در تابه با پیاز تفت داده تا آب گوشت کشیده و سرخ شود .قارچ را م میتوانید با ترکیب تفت دهید تا کاملا تفت داده شده و آب آن تبخیر شود ( یا جداگانه تفت داده به گوشت اضافه کنید ،رب گوجه فرنگی ، نمک ، فلفل سیاه ، آویشن و زردچوبه را هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.


توی ظرف را با کمی روغن چرب کرده و بادمجان ها را یک لایه کف ظرف بچینید و بعد به ترتیب یک لایه از سس سفید روی بادمجان ها بریزید و کمی پنیر پیتزا روی آن بپاشید و بعد از مایه گوشتی روی آن بریزید مقداری سس سفید و پنیر پیتزا بریزید و دوباره روی آن بادمجان سرخ شده بچینید و به همین ترتیب مراحل را انجام داده تا تمام ترکیب تمام شودو درآخرسس سفید و پنیر پیتزا بریزید و توی فرقرار داده تا ترکیب پخته و پنیر ذوب شود و بعد شعله بالای فر را روشن کرده و کمی گذاشته تا روی پنیر طلایی شود و باید مراقب باشید پنیر نسوزد. در زمان سرو کمی جعفری و یا انتهای سبز پیازچه ریز خرد شده را روی گراتن بپاشید.



مواد لازم :گراتن سیب زمینی با بادمجان

200 گرم گوشت چرخ کرده سرخ شده

2 عددسیب زمینی پخته و حلقه شده

4 عدد بادمجان متوسط، حلقه و سرخ شده

1 عدد پیاز بزرگ خرد و سرخ شده

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 حبه سیر له و تفت داده شده

پنیر پیتزا به مقدار لازم

سس سفید به میزان لازم

فلفل سیاه و فلفل قرمز، نمک و زردچوبه به میزان لازم

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد و یا 360 درجه فارنهایت روشن کنید.


طرز تهیه :


پیاز را با مقداری روغن تفت داده تا نرم و سبک شود. بعد گوشت را اضافه و تفت داده و سیر را هم کمی تفت داده تا عطر آن آزاد شود ، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و رب را اضافه و تفت بدهید.


توی یک ظرف را با کمی روغن چرب کرده وحلقه های سیب زمینی را کف ظرف بچینید، یک لایه بادمجان چیده و روی آن مایه گوشتی بریزید و همینطور ادامه داده تا ترکیب تمام شودو در آخر لایه سس سفید را بریزید و در پنیر پیتزا را روی سطح گراتن بپاشید.


ظرف گراتن را در فر بگذارید تا بپزد. پس از اینکه روی پنیر پیتزا طلایی و برشته شد و گراتن به صورت کامل پخت، آن را از فر خارج کنید و سرو کنید.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده