دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه ته چین مرغ

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین در همه نوع آن از غذاهای پر طرفدار ایرانی است وپخت آن با انواع گوشت سفید و قرمز و بصورت گیاهی یا بادنجان طرفداران خود را دارد.


مواد لازم:برای 4 نفر

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

140 گرم روغن مايع

600 گرم گوشت مرغ

100 گرم کره

200 گرم ماست

2 عدد تخم مرغ

زعفران دم کرده

شکر، زرشک ، خلال پسته و بادام

طرز تهيه :

مرغ را بنا به سليقه خودتان هر طوری که دوست دارید بپزيد . من ترجيح ميدهم  مثل مرغ زرشک پلو با رب گوجه و پياز و طعم ،مجلسی بپزید، مرغ ها را بعد از پختن ان را خرد کنید و کمی با سس مرغ مرطوب کنید.

روش دوم پخت مرغ را بدون استخوان و نگینی خرد کرده با زرد چوبه ، زنجبیل و پودر سیر در کمی روغن تفت دهید تا با آب خودش بپزد . فقط حرارت را طوری تنظیم کنید که وقتی آبش کشیده و خشک ، سفت نشود . 

برنج را آبکش کرده و نکته مهم ته چين این است که اگه روغن آن کم باشد سفت و زشت میشود و بعد اينکه اگه برنج را هنگام چلو کردن زیاد زنده در بیاورید از هم گسسته می شود .کمی از روغن را کف ظرف مورد نظرتان بریزید و بقيه را با کره روی برنج بریزید تا با حرارت برنج ، کره ذوب شود .

تخم مرغ ها را با چنگال هم زده و با ماست و زعفران مخلوط و روی برنج بریزید و همه را با هم مخلوط کنید .

1/2 ترکیب برنج را توی ظرف بریزید و روی آن را صاف کنید ، بعد مرغ ها رو روی آن بریزید .بقيه ته چين و روي مرغ ها ريخته و صاف کنید .

اگر مرغ را به روش حبه ای انجام دادید ، کمی از ته چین را ته ظرف بریزید و مرغها را با بقیه ته چین مخلوط کرده و در ظرف بریزید و صاف کنید . در این روش ، موقع برش زدن ، ته چین دو لایه جدا در نمیاد و یکپارچه میشود . 

بعد به مدت يک ساعت داخل فر قرار دهید .

زمان پخت ته چین هم از رنگ دور آن مشخص میشود و هم اینکه اگر یک چاقو داخل آن فرو بردید و بیرون کشیدید ، مواد خمیری به آن نچسبیده باشد .

زرشک را با شکر و کمی هل تفت دهید و خلال ها را هم در آب گرم خیس کرده و آبکش کنید و روی زرشک بریزید . روی غذا را با زرشک تزیین کنید .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده