خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستور العمل ماکارون فرانسوی | دستور 5 طعم و رنگ

دستور العمل ماکارون فرانسوی | دستور 5 طعم و رنگ

شیرینی ماکارون فرانسوی یک نوع شیرینی بسیار لطیف و زیباست که از مرنگ، آرد بادام تهیه می شود و داخلش هم با مواد مختلفی از جمله باترکریم، مربا و شکلات پر می شود. یکی از دلایل محبوبیت گسترده ماکارون در حقیقت تنوع رنگ و طعم آن است.

شما هر ماکارونی که بخواهید می توانید درست کنید و با استفاده از رنگ های خوراکی یا رنگ های گیاهی می توانید این شیرینی ها را در رنگ های بسیار متنوع و خیره کننده ای درست کنید و حتی با کمی خلاقیت آن ها را به یک اثر هنری تبدیل کنید. همچنین برای مواد بین دو ماکارون هم می توانید بسیاری چیزها استفاده کنید: عسل، مربا، باترکریم، خامه، شکلات


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم :برای 14

ساخت خمیر


250 گرم پودر بادام

450 گرم پودرقند شیرینی پزی

200 گرم سفیده تخم مرغ جدا شده

 1/4 قاشق چای خوری1 حدود گرم تارتار

 60 گرم قند گرانول


اضافه کردن طعم دهنده ها به خمیرماکارون


موادلازم : برای طعم شکلاتی

40 گرم پودر کاکائو

 6 قطره از رنگ آمیزی مواد غذایی قرمز


موادلازم : برای طعم لیمو

6 قطره روغن لیمو

  رنگ آمیزی مواد غذایی زرد


موادلازم : برای طعم توت فرنگی

3/4 فنجان آب توت فرنگی

   6 قطره از رنگ آمیزی مواد غذایی قرمز


موادلازم : برای طعم قهوه

3/4 فنجان قهوه اسپرسو


موادلازم : برای طعم نارگیل

200 گرم پودر بادام

 50 گرم نارگیل پودر خشک


دستورالعمل ها:

روش های مختلفی برای تهیه ماکارون ها وجود دارد که رایج ترین آنها شامل دو نوع است: یکی شامل شکر و دیگری استفاده از سفیده تخم مرغ

زمان پخت و پز بسته به نوع اجاق گاز - فر سنتی یا همرفت - کیفیت سفیده تخم مرغ ، بادام، نوع پودر قند یا شکرشیرینی پزی استفاده شده متفاوت است.

سفیده های تخم مرغ باید حداقل چهل و هشت ساعت قبل از پخت و پز جدا شوند.


مرحله 1: ساخت خمیر

مخلوط شکرو پودر بادام کاملا خشک را در یک میکسرقرار داده و کاملاً مخلوط کنید. این ترکیب باید خوب و خشک باشد.

سفیده های تخم مرغ جدا شده را با تاتار بزنید. از یک میکسر برقی استفاده کنید تا به تدریج شکر گرانول را اضافه کنید تا قله های سفت شود.


مقداری سفیده تخم مرغ سفت را درون مخلوط خشک شکر و بادام خرد کنید و سپس بقیه سفیده های تخم مرغ را اضافه کنید تا مخلوط به ثبات روبان برسد.


مرحله 2: اضافه کردن طعم دهنده ها

در هنگام افزودن تاپینگ ها و طعم دهنده ها: پودر کاکائو و نارگیل پودر شده را باید به مخلوط بادام و شکر خشک اضافه کنید ، در حالی که کاهش ها ، طعم دهنده ها و رنگ آمیزی مواد غذایی باید به سفیده تخم مرغ مورد ضرب و شتم اضافه شود.


مرحله سوم: شکل دادن و پخت ماکارون ها


مخلوط را درون یک کیسه شیرینی متناسب با نازل صاف (اندازه شماره 8) بریزید و ماکارونی ها را در فاصله های منظم روی کاغذ پوستی یا حصیر Silpat ببندید. با فاصله قرار داده و به مدت 20 دقیقه در دمای اتاق گذاشته و بعد در فر به مدت 10 دقیقه پخت شود..


دمای پخت و پز بسته به ظرفیت گرم کردن اجاق شما متفاوت است.


اجاق گاز همرفت: 320 درجه فارنهایت (160 درجه سانتیگراد).


اجاق گاز سنتی: 410 درجه فارنهایت (210 درجه سانتیگراد) و سپس 340 درجه فارنهایت (170 درجه سانتیگراد) (روی ورق های پخت عایق).


از فر خارج کنید. مقداری آب را بین کاغذ перга و ورق پخت قرار دهید تا از چسبیدن ماکارون ها جلوگیری شودو بعد با کرم های دلخواه بین دو ماکارون را پر کرده و ماکارون ها را بهم بچسبانید .



نکاتی درباره ماکارون


ماکارون‌ها رنگارنگ، نرم و بالشی و بسیار خوشمزه هستند. این شیرینی‌های لذیذ احتمالاً یکی از معروف‌ ترین و محبوب‌ترین دسرهای فرانسوی به شمار می‌روند. شیرینی ها و دسرهای خوشمزه فرانسوی در سرتاسر دنیا شهرت دارند و یکی از محبوب ترین آن ها شیرینی ماکارون فرانسوی است. این شیرینی های گرد، پفکی و رنگارنگ آنقدر زیبا و رویایی هستند

ماکارون‌ فرانسوی زیبا و کوچکی هستند که از آرد بادام، خامه کره‌ای و مرنگ درست می‌شوند. در آن زمان ماکارون‌ها تنها شیرینی‌های ساده‌ای بودند که از بادام، سفیده تخم مرغ و شکر درست می‌شدند و از بیرون ترد و از درون نرم بودند.

ماکارون کم کم در سرتاسر دنیا محبوبیت پیدا کرد و به عنوان یک شیرینی فرانسوی و باکلاس در کشورهای مختلف دنیا شهرت پیدا کرد. در باب شهرت گسترده ماکارون جا دارد در مورد یک فیلم هم صحبت بکنیم. سوفیا کاپولا در سال ۲۰۰۶ با ساخت فیلم ماری آنتوانت باعث شهرت بیش از پیش این شیرینی شد. در صحنه های زیادی از فیلم ملکه فرانسه را می بینیم که در میان انبوهی از ماکارون های رنگارنگ و زیبا احاطه شده است. این شیرینی ها را در واقع قنادی مشهور مزون لادوره که در بالا ذکر کردیم تهیه کرده بود. بعد از اکران این فیلم، ماکارون به طرز گسترده ای در آمریکای شمالی، چین، ژاپن و کره جنوبی محبوبیت پیدا کرد.

ماکارون یکی از معروف ترین شیرینی های فرانسوی است و مسلما در هر قنادی و شیرینی فروشی پاریسی می توانید ماکارون را پیدا کنید. اما اگر دوست دارید ماکارون را به عنوان سوغات پاریس خریداری کنید و برای دوستان و عزیزانتان به یادگار بیاورید لازم است بهترین کیفیت و طعم شیرینی را بخرید. در ادامه چند قنادی مشهور پاریسی را به شما معرفی می کنیم که بهترین ماکارون های فرانسه را به مشتریان عرضه می کنند. این شیرینی ها در بسته بندی ها و جعبه های بسیار شکیلی هم ارائه می شود که برای سوغاتی دادن بسیار ایده آل هستند.


اگر برای خرید ماکارون فرانسوی به قنادی ها و شیرینی فروشی رفتید .


نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بهترین و تازه ترین کیفیت ماکارون را خریداری می کنید:

رنگ ماکارون نباید بیش از حد رنگ پریده یا پررنگ باشد. یک قناد ماهر می داند که چطور باید رنگ مناسب را در تهیه ماکارون به وجود بیاورد.

ماکارون نباید بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک باشد. البته برای تشخیص این موضوع باید به اندازه کافی از نزدیک ماکارون دیده باشید تا اندازه درست آن دستتان بیاید.

اگر ماکارون های زیادی در ویترین قنادی وجود دارد همه آن ها باید یک اندازه داشته باشند.

   پوسته بیرونی ماکارون باید صاف، صیقلی و لطیف باشد و به هیچ نباید در سطح آن حباب مشاهده شود یا این که ترک خورده و شکسته باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده