خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه 4 نوع دستور غذا با صدف خوراکی

طرز تهیه 4 نوع دستور غذا با صدف خوراکی

یکی از پرخاصیت ترین غذاهای دریایی صدف می باشد این خوراکی سرشار از ویتامین C، کلسیم، و مملو از اسید های چرب امگا 3 می باشد که خوردن 8 عدد صدف در روز حدود 1000 گرم امگا3 مورد نیاز بدن را تامین می کند

خوردن صدف خوراکی سطح کلاژن پوست شما را حفظ می کند که همین امر باعث می شود شما پوستی صاف و شاداب داشته باشید.

صدف و پوسته موجودات دریایی با قندی که درون خود دارند می توانند ضایعات نخاعی را درمان کنند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

اگر مشکلات حافظه باعث رنجش شما شده حتما صدف خوراکی بخورید. عملکرد مغز شما را بهبود ببخشد.


صدف های خوراکی که در ایران یافت می شوند دو نوع دارند : صدف دو کفه ای و اویستر، برای طرز تهیه صدف خوراکی طبق این دستور پخت ، از صدف دوکفه ای استفاده کنید .


صدف دو کفه ای یک جاندار است که جز آبزیان به حساب می رود.این دو کفه برای باز و بسته شدن از ماهیچه ای که درون صدف وجود دارد کمک می گیرند.همین ماهیچه بعد از پختن صدف قابل خوردن است.


مرینت کردن صدف دو کفه ای

مواد لازم:

1/2 فنجان جعفری تازه خرد شده    

  1 کیلوگرم صدف دو کفه ای     

  2 قاشق غذاخوری کره   

  1 عدد فلفل سبز بزگ   

  3 حبه سیر

  1 عدد لیمو    

  1 فنجان عصاره آب مرغ     

  2 لیوان آب    

طرز تهیه:

 قابلمه را روی شعله کم قرار داده ودو قاشق غذاخوری کره به قابلمه اضافه و سیر را در آن تفت دهید، دانه های فلفل سبز را خالی کرده تا تندی آن کمتر شود.

فلفل را همراه با صدف ها در قابلمه ریخته و درب قابلمه را بگذارید. به مدت دو دقیقه صدف ها را هم بزنید تا آب بندازد. دو لیوان آب را با آب مرغ و لیمو مخلوط و روی صدف ها بریزید و گذاشته تا بجوشد وشوریه صدف به طعم لذیذی تبدیل شود.

بعد از جوشیدن در صدف ها باز می شود.جعفری خرد شده را روی صدف ها میریزیم. اکنون وقت سرو صدف خوشمزه می باشد.


دستور 2 برای استفاده از صدف

مواد لازم : برای 4 نفر

1 کیلو گرم صدف دو کفه ای

3 قاشق غذاخوری کره   

1 عدد پیاز سفید خرد شده

3 عدد حبه سیر خرد شده   

1 قاشق چای خوری فلفل قرمز   

1 لیوان ماءالشعیر   

1 دسته کوچک جعفری تازه خرد شده   

  نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:

 برای تمیز کردن صدف ها ، آن ها را زیر آب سرد گرفته و با استفاده از یک برس سفت یا اسکاج ، آن را تمیز و سابیده تا هر گونه شن و خاکی که روی صدف هست پاک شود .

هنگام شستن صدف ، اگر پوسته صدف باز بود ، یا ترک خورده یا شکسته بود ، به این معنی است که صدف خراب شده و غیر قابل استفاده است و باید آن را دور بیندازید .

بعد از شستن صدف ها ، در یک قابلمه بزرگ درب دار ، کره را با شعله متوسط ذوب کرده و

پیازرا به کره اضافه وخوب تفت داده وحدودا بین 6-8 دقیقه یا تا زمانی که پیاز قهوه ای رنگ شود ، تفت دهید و سپس سیر را اضافه و با هم خوب هم بزنید.

فلفل قرمز و نمک را اضافه می کنیم و خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم .

صدف ها را به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط میکنیم تا صدف ها با مواد خوب مخلوط و پوشانده شوند .

 ماءالشعیر را به مواد اضافه ودرب قابلمه را بسته و به مدت 5 دقیقه ویا تا زمانیکه صدف ها باز شوند گذاشته تا درب صدف ها باز شود ودر نهایت جعفری را اضافه و خوب مخلوط می کنید .


مواد لازم: برای دستور 3

250 گرم صدف

1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

2 قاشق چایخوری روغن زیتون

2 قاشق چایخوری سیر رنده یا له شده

1 قاشق چایخوری آبلیموی تازه 

1 عدد گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

طرز تهیه:

روغن زیتون را در قابلمه میریزیم، روی شعله قرار می دهیم تا گرم شود. سیر را به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه آن را تفت می دهیم.

آبلیمو، فلفل، گوجه فرنگی، و صدف را به قابلمه اضافه می کنیم و میگذاریم تا بجوشد.بعد از اینکه مخلوط به جوش آمد زیر آن را کم می کنیم تا زمانی که صدف ها باز شوند. پس از آن که صدف ها باز شدن آن را از روی شعله برداشته و جعفری خرد شده روی آن بریزید.


دستور 4 صدف با پاستای سبزیجات

مواد لازم:

1350 گرم صدف 

225 گرم فتوچينی      

1/3 فنجان ريحان   

1/4 فنجان جعفری

1/4 فنجان پونه کوهی 

 55 گرم کره    

2 قاشق غذاخوری روغن زيتون    

 2 عدد پياز    

6 حبه سير

 2 عدد گوجه فرنگی

 3 فنجان سرکه   

1 فنجان آب    

  نمک، فلفل قرمز،فلفل سياه به مقدار لازم

طرز تهيه:

روغن زیتون را در یک قابلمه ریخته و روی شعله با حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.سپس کره را به قابلمه اضافه می کنیم تا ذوب شود.

پیاز را خرد کرده و به مدت 5دقیقه با کره تفت می دهیم تا نرم شود.سیر را ابتدا له می کنیم و بعد به پیاز اضافه میکنیم. و به مدت 1دقیقه خوب هم می زنیم.

گوجه ها را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. به مدت 2 دقیقه خوب هم می زنیم تا گوجه ها نرم شوند.آب و سرکه را به قابلمه اضافه می کنیم و زیر شعله را زیاد می کنیم تا به جوش برسد.

پس از آنکه به جوش رسید زیر شعله را کم می کنیم و در قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت 20 دقیقه به آرامی با شعله ی کم بجوشد تا مزه ها با همدیگر خوب مخلوط شوند. بعد از پایان 20 دقیقه صدف ها را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت 5 دقیقه بجوشد تا صدف ها باز شوند.

سپس مواد داخل قابلمه را از آب آن جدا می کنیم و در ظرف دیگری قرار می دهیم.ریحان، جعفری و پونه کوهی را خرد می کنیم و به آب سبزیجاتی که در قابلمه نگه داشته بودیم اضافه می کنیم.

فتوچینی ها را به آب سبزیجات اضافه می کنیم و کمی فلفل روی آن می پاشیم. می گذاریم بجوشد تا فتوچینی ها نرم شوند.

صدف ها را که در ظرف جدا گذاشته بودیم، به آب سبزیجاتمان اضافه می کنیم و می گذاریم به مدت 3دقیقه به آرامی بجوشد تا هم صدف ها گرم شوند هم فتوچینی خوب نرم شود.در نهایت برای خوش طعم تر شدن غذامون کمی نمک و فلفل سیاه روی آن بپاشید.


راهنمای خرید صدف

از سوی کارشناسان غذایی و متخصصان تعذیه در دنیا توصیه شده است تا مردم هرچه می توانند بیشتر از غذاهای دریایی در سبد غذایی خود استفاده کنند و بطور کلی هفته ای حداقل 2 بار از وعده های غذایی خود را به میل کردن غذاهای دریایی اختصاص دهند. همانطور که شما نیز می دانید، غذاهای دریایی از طیف گسترده ای برخوردار هستند


صدف های خوراکی را بر اساس نوع آنان در دسته بندی های مختلفی قرار داد که از جمله آنان به صدف های دو کفه ای (Clam) و صدف های اویستر (Oyster) اشاره داشت.


قسمت خوراکی این نوع از صدف های دریایی، همان رباط ماهیچه ای است که سبب باز و بسته شدن در آن می گردد که پس از قرار گرفتن بر روی حرارتی بالا و پخته شدن مطلوب برای سرو آماده می شود. ناگفته نماند که صدف های دو کفه ای عمدتا از ناحیه گِل و لای موجود در خطوط ساحلی بدست آورده می شوند.

از مقادیر بسیار زیاد آهن، رس، سلنیوم و همچنین مس برخوردار است که سبب ارتقاء سیستم ایمنی بدن می شود.

 داشتن پوستی زیبا، جوان و صاف به دلیل حفظ سطح کلاژن پوست توسط صدف های دو کفه ای

افزایش سلامت قلب و مانع بزرگی جهت بروز بیماری های قلبی بحساب می آید.

سبب تقویت قدرت بینایی و رشد مطلوب مغز جنین توسط مادران شیرده و باردار خواهد شد.

دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب اُمگا 3 در ساختار درونی خود است که سبب جلوگیری از ایجاد سرطان در بدن خواهد شد.

پروتئین های مفید در جذب بدن می باشد که سبب جلوگیری از پرخوری و همچنین کاهش وزن شما می شود.

 ابتدا بایستی صدف ها را در داخل ظرفی خشک و بدون آب جهت تبخیر آب درونی صدف ها قرار داده و به مدت 120 ثانیه نه بیشتر، اجازه دهید تا صدف ها در داخل ظرف جوشانده شوند.


سپس آن ها را از ظرف خارج کرده، با آب خنک شستشو دهید و با استفاده از یک فرچه زخیم تمام آلودگی ها و شن و ماسه های چسبیده شده به آن را از صدف جدا کنید. اکنون وقت آن رسیده است که ظرفی را پر از آب کرده و آب آن را تا نقطه جوش رسانده و سپس صدف های دو کفه ای خریداری شده را به مدت تنها 5 دقیقه در داخل آن قرار دهید تا به خوبی پخته و خودِ در صدف ها بدون استفاده از هیچ چاقو و ابزار تیز دیگری باز شوند.


صدف اویستر در آب های شور زندگی می کند و بصورت کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست نیز صید می شود این نوع از صدف های خوراکی که از دو کفه در قسمت های بیرونی خود برخوردار هستند، در قسمت پشتی خود دارای ماهیچه ای هستند که سبب باز و بسته شدن در صدف می گردد و از همین قسمت نیز باید به عنوان یک خوراک دریایی استفاده نمود.


 به دلیل داشتن مقادیر زیادی از عنصر روی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد طبیعی افراد و همچنین رشد موها و ناخن در بدن می شود.فوق العاده مفید و مهم برای سلامت قلب توصیه شده است.

با برخورداری از میزان زیاد اسیدهای چرب و اشباع شده اُمگا 3 به کاهش فشار خون و همچنین پایین آوردن احتمال سکته مغزی و قلبی بسیار کمک می کند.

سرشار از پروتئین ها بوده و سبب رفع حس گرسنگی و در نهایت کاهش وزن برایتان خواهد شد.

دارای انواع مختلفی از ویتامین های A - C - D - F و همچنین کلسیم و سلنیوم در خود است.

از مقادیر زیاد آهن برخوردار است که سبب بهبود جریان اکسیژن در بدن شده و فرد را پر انرژی تر از قبل می کند.

سبب افزایش تولید هورمون های تستوسترون در آقایان و افزایش میل جنسی با وجود اسید آمینه های موجود در خود می شود.


در ابتدا به دلیل وجود مقادیری آب در داخل پوسته صدف، بایستی آن را به مدت 120 ثانیه در یک قابلمه کاملا خشک و بدون آب با حرارتی بالا بجوشانید و سپس پس از اتمام زمان گفته شده صدف ها را از ظرف خارج کرده و آن ها را با آب سرد مورد شستشو قرار دهید


پس از انجام عمل شستشوی صدف های اویستر، آنان را با حوله ای ضخیم و تمیز خشک می کنیم و سپس با استفاده از یک چاقوی تیز از قسمت انتهایی صدف جهت باز کردن در آن اقدام کرده و در نهایت با جدا کردن گوشت چسبیده شده به پوسته صدف آن را هر طور که مایل بودید،


تفاوت صدف های دو کفه ای و اویستر

 صدف هایی خوراکی از بهترین غذاهای دریایی در سراسر جهان بحساب آورده می شوند و از مواد مغذی و ویژگی های کاملا منحصر به فردی نیز برخوردار هستند. برای اینکه بدانید از میان صدف های دو کفه ای و اویستر کدام یک از تناسب بیشتری با ذائقه و سلیقه غذایی شما عزیزان برخوردار است، بهترین راه حل خرید و استفاده از هر دو نوع صدف خوراکی می باشد.


صدف دو کفه ای

کسانی که برای اولین بار قصد استفاده از صدف های خوراکی به عنوان یک وعده غذای دریایی لذیذ را کرده اند، از صدف های دو کفه ای که دارای سطحی کاملا براف و صاف است، استفاده کنند. این نوع از صدف ها دارای محدودیت های مصرفی هستند و بیشتر از آن ها بصورت سرخ شده، پخته شده در سوپ و همچنین بخارپز شده استفاده می کنند که در این حالت از بوی به مراتب کمتری نسبت به صدف اویستر برخوردار است. به لحاظ وجود مواد مغذی در خود همچون صدف اویستر می ماند با این تفاوت که از میزان پروتئین بیشتری برخوردار است و برای سیر شدن یک نفر سرو 10 الی 12 عدد از این نوع صدف کاملا کافی می باشد.


صدف اویستر

این نوع از صدف های خوراکی بیشتر مناسب کسانی هستند که ذائقه خود را به مصرف غذاهای و به دنبال یک مزه نسبتا شور در طعم صدف خوراکی خود هستند. صدف اویستر از اندازه ای بزرگتر نسبت به صدف دو کفه ای برخوردار است. سطح آن کاملا غیرصاف و ناهوار می باشد و در مقایسه با صدف دو کفه ای از زمینه مصرفی بیشتری برخوردار است، مثلا از صدف اویستر می توان بصورت های مختلف گریل شده، پخته شده و همچنین سرخ شده در انواع غذاها و خوراک های خوشمزه استفاده نمود. برای هر نفر، سرو 8 تا 10 عدد از این نوع صدف توصیه می شود. ناگفته نماند معروف ترین روش مصرف صدف های اویستر به این شکل است که صدف های کاملا پخته شده را بر روی یخ گذاشته و با مقداری لیموی تازه سرو می کنند.


به محض خرید صدف های خوراکی از هر نوع دو کفه ای، اویستر و یا غیره حتی المقدور ظرف 24 تا 48 ساعت اقدام به مصرف آنان نمایند تا از تازگی و طعم خوشایندتری محصول دریایی آن ها برخوردار باشد.

به غیر از این در خصوص راهنمای خرید صدف یادتان باشد چنانچه در مرحله شستشو با صدفی شکسته، تَرک خورده و یا پوسته باز شده مواجه شدید، فورا آن را از مابقی صدف ها خارج کرده و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید!

mahidarya


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده