خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نان مکزیکی| طرز تهیه دو نوع نان ترتیلا با آرد ساده و با آرد ذرت

نان مکزیکی| طرز تهیه دو نوع نان ترتیلا با آرد ساده و با آرد ذرت

نان مکزیکی از آرد ذرت یا ساده است. نان ترتیلا نوعی نان مکزیکی است که برای تهیه خوشمزه جاتی مثل انواع تاکو یا چیپس ترتیلا ازش استفاده میشود. در خیلی از کشورها این نان را به صورت آماده از سوپرمارکت ها تهیه کرد. طرز تهیه نان ترتیلا در منزل کار سختی نیست. 


در آمریکا و انگلیس ترتیلا را به عنوان یک نوع نان نازک می شناسند. این نان با آرد گندم و یا ذرت درست شده که با نام‌های "فلاور ترتیا” و "کرن ترتیا” شناخته می‌شود. به دلیل نرمتر بودن و بهتر جویده شدن ترتیلایی که با آرد گندم درست شده، عموم مردم طعم آن را بیشتر می‌پسندند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


ولی ترتیای ذرت هم پرطرفدار است. به دلیل داشتن طعم متفاوت و کالری کمتر. هر دو نوع ترتیا معمولا به یک شکل تهیه می‌شوند .در بعضی دستورها برای تهیه ترتیا از آب و در بعضی دستورها از شیر استفاده می‌شود.


زمان آماده سازی مواد: 20 زمان آماده پخت: 25


مواد لازم: برای 8 نفر

 1/2_1 قاشق غذا خوری بکینگ پودر

 1/2_1 قاشق چایخوری نمک 

    3/4 پیمانه آب گرم

        2 پیمانه آرد ساده

        3 قاشق غذا خوری روغن سبزیجات

دستور پخت:

در یک ظرف متوسط آرد، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم . سپس آب گرم و روغن را اضافه می کنیم و خمیر را خوب ورز می دهیم تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.


خمیر را بر روی یک سطح صاف آردی می گذاریم و یک روکش پلاستیکی بر روی خمیر قرار می دهیم و می گذاریم 10 دقیقه بماند تا خمیر خوب ور بیاید و حجمش بیشتر شود. خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را به شکل یک توپ در می آوریم. توپ های خمیر را با پارچه ای مرطوب یا نایلون می پوشانیم تا 15 دقیقه دیگر بماند.


سطح کار را با آرد می پوشانیم، توپ خمیری را بین دو دست فشار می دهیم و آن را با وردنه تا حدود 8 سانتی مترصاف می کنیم تا زمانی که پهن شود و به شکل دایره در بیاید.


یک ماهی تابه ضخیم را بر روی حرارت متوسط می گذاریم. پس از این که داغ شد خمیر را در آن قرار می دهیم و صبر کنید تا خمیر شروع به حباب زدن کند. سپس آن را بر گردانید تا طرف دیگر نان هم بپزد. نان ترتیلا آماده است شما می توانید از این نان برای تهیه غذاهای مکزیکی مانند تاکو استفاده کنید.


نان ترتیلای : کلاسیک با آرد ذرت


1-3/4 پیمانه آرد ذرت


1-1/3 پیمانه آب


طرز تهیه :


این دستور ترتیلای کلاسیک است، گاهی به خمیر نمک و روغن هم اضافه می‌کنند که به طبع خمیر نرم‌تر می‌شود.


در یک کاسه متوسط آرد ذرت را با آب داغ مخلوط می‌کنیم تا کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس خمیر را منتقل می‌کنیم به یک سطح صاف و تمیز. خمیر را ورز می‌دهیم تا زمانی که صاف و یکنواخت شود به طوری که اگر به آن فرمی می‌دهیم، آن را حفظ کند.


 اگر خمیر حالت چسبندگی زیادی داشت کمی آرد به آن اضافه می‌کنیم و اگر خمیر خشک بود، نم‌نم کمی آب به آن اضافه می‌کنیم.


خمیر را با یک پوشش پلاستیکی خوب می‌پوشانیم و برای مدت 30 دقیقه خمیر را کنار می‌گذاریم تا خمیر ور آید. گریل یا تابه چدنی را در با دمای متوسط رو به زیاد، گرم و آماده می کنیم.


پوشش پلاستیکی خمیر را بر می‌داریم و خمیر را به 15 گلوله هم اندازه تقسیم می‌کنیم. خمیر ها را بین دو دست فشار داده و به وسیله وردنه، گلوله‌‌ها را پهن و صاف می‌کنیم تا به ضخامت 4 میلیمتر برسد و هر یک را در پوشش پلاستیکیی قرار می‌دهیم که زیر و روی خمیر را بپوشاند.


خمیر آماده شده را در تابه چدنی داغ قرار می‌دهیم و حدود 30 ثانیه اجازه می‌دهیم خمیر پخته شود رنگی نزدیک به قهوه‌ای بگیرد سپس نان‌ را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر نان هم 30ثانیه بپزد. سپس نان را داخل یک بشقاب می گذاریم و اینکار را با تمام خمیر‌ها انجام می‌دهیم.


اگر نان‌ها را زود از روی اجاق برنداریم و رنگ آن تیره شود، بلافاصله خشک شده و قابل استفاده برای ساندویچ و تاکو نمی‌باشد.


 نان‌ها را داخل یک حوله یا پارچه نخی تمیز قرار می‌دهیم تا تازه و گرم بماند و تا زمان سرو نرم بودن خود را حفظ کند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده