خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت لازانیای سوخاری شده

آموزش پخت لازانیای سوخاری شده

لازانیا غذایی خوشمزه و محبوب است که ارزش غذایی بالایی هم دارد و شما می توانید انواع لازانیا را با ترکیبات دلخواه آماده و سرو کنید.معمولا لازانیا را به صورت لایه‌ای درست می‌کنند و بین آن‌ها گوشت و سایر مواد مورد نظر را قرار می‌دهند. از آنجایی که این غذا در اصل نوعی پاستا است، در دنیا آن را غذای ایتالیایی به شمار میاورند. البته آن چیزی که ما به عنوان لازانیا درست می‌کنیم کمی با نمونه اصلی و ایتالیایی آن متفاوت است. برای تهیه لازانیای ایتالیایی حتما سس بشامل باید به کار رود

موادلازم:

1 پیمانه قارچ خرد شده

1 پیمانه شیر

1 پیمانه پنیر موتزارلای رنده شده 

7 ورقه لازانیا

1 پیمانه شیر

1 عدد تخم مرغ

1 پیمانه پودر سوخاری 

  نمک و فلفل به میزان دلخواه

 روغن به میزان لازم

 طرز تهیه :

لازانیا را با کمی نمک و روغن توی قابلمه بریزید و روی حرارت گذاشته تا نرم شوند، بعد توی آبکش بریزید تا آب اضافه آن خارج شود.

در تابه به اندازه 1/4 پیمانه روغن با 1/2 پیمانه شیر بریزید و روی حرارت گذاشته تا شیر داغ شود و بعد پنیر را هم اضافه تا ذوب شود . قارچ را با کمی روغن در یک تابه جدا بریزید و روی حرارت کمی تفت دهید. روی هر ورق لازانیا کمی از ترکیب پنیر ذوب شده و بعد کمی هم قارچ سرخ شده بریزید و لازانیا را تا کنید و در یک ظرف بچینید. ظرف را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار داده تا ترکیب توی خمیر کمی سفت شود.

در یک کاسه تخم مرغ و شیر را خوب با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر پودر سوخاری را بریزید. حالا هر کدام از تکه‌های لازانیا را ابتدا داخل کاسه شیر و تخم مرغ و سپس توی کاسه پودر سوخاری کاملا بغلتانید. در یک تابه گود مقدار مناسبی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا تکه های لازانیا را داخل آن خوب سرخ کنید. لازانیاهای سرخ شده را در ظرف مورد نظرتان چیده و با سس دلخواه سرو کنید.


درباره لازانیا

یکی از مواد اصلی لازانیای ایتالیایی، سس بشامل است که طرز تهیه آن را توضیح دادیم. بعد از اینک سس را درست کردید، فر را در دمای 180 درجه بگذارید تا محیط فر گرم شود. برای اینکه مواد بین لایه‌های لازانیا را درست کنید گوشت چرخ‌کرده را با روغن زیتون تفت دهید. اگر می‌خواهید لازانیای شما شبیه به لازانیای ایتالیایی باشد، حتما از روغن زیتون استفاده کنید. وقتی گوشت را به همراه پیازداغ تفت می‌دهید حتما به آن نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و ریحان خشک اضافه کنید و بگذارید گوشت با این مواد پخته شود. مقداری رب گوجه‌فرنگی به گوشت اضافه کنید تا قرمز شده و با رب پخته شود. ظرف مناسبی مثل ظروف شیشه‌ای پیرکس برای لازانیا در نظر بگیرید. کف ظرف را با اسپری یا دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه با روغن زیتون چرب کنید. لازانیاها را که از قبل با روغن و نمک در آب پخته بودید، در ظرف بچینید و روی آن سس بشامل بزنید. سپس گوشت را بریزید تا کاملا پوشانده شود و روی گوشت مخلوط پنیر را بریزید. برای تهیه پنیر لازانیا، پنیر ریکوتا، پارمزان، موتزارلا، جعفری و تخم‌مرغ را مخلوط کنید. توجه داشته باشید که مقدار پنیر موتزارلا باید بیش‌تر از بقیه پنیرها باشد. لایه‌های بعدی را هم به همین ترتیب ادامه دهید و در نهایت روی لازانیا را با مخلوط پنیر پر کنید.درست کردن لازانیا بدون فر هم امکان‌پذیر است. برای این‌کار یک تابه بزرگ و نسبتا گود انتخاب کنید و کف آن را چرب کنید. در یک بشقاب دو لایه لازانیا را به صورت به علاوه روی هم قرار دهید و مواد را همراه با پنیر پیتزا روی آن ریخته و به صورت بقچه‌ای جمع کنید و لایه‌های بعدی را به همین ترتیب ادامه دهید. سپس لازانیا را داخل تابه گذاشته و در آن را ببندید تا پخته شود. اما روش دیگر که بیش‌تر به پخت لازانیا در فر شبیه است، قرار دادن لایه‌های لازانیا به صورت خطی و معمول است. به این ترتیب لایه‌ها را روی روغن ریخته و روی لایه‌ها مواد گوشتی و پنیر را ریخته و سپس لایه بعدی را به همین ترتیب پیش ببرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده