خرید از سراسر دنیا


» آموزش مرغ با سس خامه و گشنیز

آموزش مرغ با سس خامه و گشنیز

مرغ با سس خامه و گشنیز

قسمت اعظم چربی های مضر بدن مرغ، هورمون ها و واکسن های تزریق شده در پوست این پرنده ذخیره شده است، بنابراین توصیه می شود قبل پخت حتما پوست آن را بکنید تا چربی های مضر وارد بدن شما نشود. هم چنین از آنجایی که روغن جامد خود عامل بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی می باشد، بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از روغن های کم چرب و گیاهی برای طیخ ان استفاده کنید.


مواد لازم:

1-1/2 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده

455 گرم مرغ

1/3 فنجان آرد

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/2 قاشق چای خوری زیره

1/2 قاشق چای خوری پودر پیاز

1/2 قاشق چای خوری پودر فلفل هندی

1/2 قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و سفید

1/3 فنجان استاک مرغ

2 قاشق غذا خوری روغن نباتی

1 قاشق غذا خوری شکر

2 قاشق غذا خوری آبلیمو تازه فشرده

2 ساقه پیاز چه قسمت سبز خرد شده

2 قاشق غذا خوری خامه زده شده

1 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

1 قاشق چای خوری پودر سیر

طرز تهیه :

تمام ادویه ها را باهم ترکیب کرده وسطح مرغ را با کمی از ادویه ها مزه دارکنید و باقی ادویه را با آرد مخلوط و کنار بگذارید.مرغ را با کمی روغن سرخ وآماده کنید.

 استاک مرغ و شکر را به ماهی تابه اضافه وروی حرات قرار داده، تا شکر حل شود، آب لیمو، پیازچه وآرد را توی تابه اضافه وهم زده ،در حدود1 دقیقه، سپس خامه وگشنیز راهم اضافه کنید. سپس روی فیله مرغ سرخ شده بریزید وسرو کنید.


گوشت مرغ چه خواصی دارد؟

گوشت مرغ و به طور کلی گوشت همه پرندگان در مقابل با گوشت گاو و گوسفند از میزان چربی کمتری برخوردار است و کسانی که دچار چربی خون بالا، فشار خون زیاد، چاقی مفرط هستند، می توانند از گوشت مرغ و پرندگان دیگر برای تامین مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن خود بهره ببرند. سینه مرغ در مقابل با ران مرغ از میزان چربی خیلی کمتری برخوردار است و پروتئین بیشتری را در خود جای داده است.

گوشت مرغ نسبت به گوشت گاو از چربی اشباع شده خیلی کمتری برخوردار است و مصرف اصولی و هفته ای چند مرتبه گوشت این پرنده می تواند چربی های مضر و بد موجود در بدن شما را تخلیه نماید و چربی های مفید و خوب جایگزین آنها خواهد شد.

میزان پروتئین موجود در گوشت مرغ با پروتئین گوشت گاو و گوسفند برابری می کند، بطوریکه می توان گفت در هر 100 گرم گوشت مرغ 24 گرم پروتئین وجود دارد و این یعنی مصرف این مقدار از گوشت مرغ می تواند نیاز روزانه بدن شما را به پروتئین بر طرف نماید، علاوه بر این پروتئین برای هضم شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارد، یعنی مدت بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت و از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

پروتئین موجود در گوشت مرغ شامل مقدار زیادی نیاسین و میتونین می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عضله سازی و افزایش رشد پوست و مو مناسب می باشد. با توجه به اینکه سینه مرغ از مقدار زیادی پروتئین برخوردار است، مصرف ان برای عضله سازی مناسب تر از سایر قسمت های مرغ می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در گوشت مرغ در مقابله بسیاری از بیماری های ویروسی و میکروبی مناسب می باشد، هم چنین با رادیکال های آزاد موجود در سلول های بدن مبارزه می کند و به سلامت قلب و جسم کمک می کند.

انواع ویتامین های موجود در گوشت مرغ مانند ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین D و ... برای سلامت عمومی بدن مفید بوده و هر کدام وظیفه خاصی را در بدن بر عهده می گیرند. به عنوان مثال ویتامین های B به هضم بهتر غذا، ترشح آنزیم های معده، رشد پوست و مو و... کمک می کند.

عناصری مانند آهن و روی که به فراوانی در گوشت مرغ و سایر حیوانات یافت می شود در مبارزه به کم خونی و تقویت ریشه های مو و ناخن مناسب بوده و اساسا کسانی که به خوردن گوشت تمایلی ندارند به بیماری کم خونی و مشکلات کلیوی و کبدی رو به رو هستند.

مواد معدنی موجود در گوشت مرغ مانند منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، نیاسین وبرای مبارزه با پوکی استخوان و آلزایمر ضروری بوده و برای جلوگیری از تراکم استخوان ها در پیری باید مصرف مداوم و اصولی گوشت مرغ را در برنامه غذایی خود جای داد. فسفر برای رشد سلول های بنیادی مغز در کودکان و نوجوانان، سلنیوم در رشد و ترمیم بافت های بدن و نیاسین برای تقویت سیستم گوارشی و عصبی بدن بسیار ضروری بوده و در سلامت عمومی بدن نقش حیاتی ایفا می کنند.


 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده