خرید از سراسر دنیا


» آموزش چند نوع خمیر پیراشکی

آموزش چند نوع خمیر پیراشکی

پیراشکی یکی از لذیذ ترین غذاها و پیش غذاهایی است که در اکثر کشورهای دنیا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها، پیراشکی، کلوچه، نان صبحانه، نان شکم پر، پیتزا است، حتی می‌توانید آن را در روغن سرخ کنید،


پیراشکی با سوسیس بلغاری

موادلازم :

2 قاشق مرباخوری نمک

3 قاشق غذاخوری روغن

1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

1 قاشق مرباخوری شکر

1عدد تخم مرغ

1 پیمانه آب ولرم

3 عدد سوسیس بلغاری

3 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده

3 پیمانه آرد

1 عدد فلفل دلمه ای

   فلفل سفید و آویشن  به میزان لازم


طرز تهیه:

برای خمیر در یک ظرف شکر را با آب ولرم مخلوط و یعد مایه خمیر را به آن اضافه کرده و به مدت 5 تا 10دقیقه  با درب بسته کنار گذاشته تا مایه عمل کنید.

در یک ظرف فلفل ، آویشن ، روغن ، نمک و تخم مرغ را با هم مخلوط  و آرد را با خمیر مایه را هم اضافه و خوب هم زده تا صاف و یکدست شود. روی خمیر را با یک حوله بپوشانید و به مدت 45 دقیقه کنار گذاشته تا خمیر حجیم شود.

سوسیس و فلفل دلمه را خیلی ریز یا ساتوری کنید و بعد به خمیر اضافه و با هم ترکیب و ورز دهید. روی سطح را آرد پاشی و خمیر را پهن کنید و با قالب گرد آن را قالب بزنید و توی سینی با فاصله چیده و به مدت 15 دقیقه کنار گذاشته تا برای بار دوم استراحت کند.

روغن را توی یک ظرف گود بریزیدو گذاشته تا داغ شود.روغن باید بحدی باشد که خمیرها درآن شناور باشد. سپس یکی یکی خمیر ها را توی روغن گذاشته تا دو طرف آن سرخ و طلایی شود.

مواد لازم برای خمیر جادویی

3 پیمانه آرد

3 قاشق چایخوری خمیر مایه

1 عدد تخم مرغ

1 پیمانه شیر یا آب

6 قاشق غذاخوری روغن

1 قاشق چایخوری نمک

4 قاشق چایخوری شکر

طرز تهیه 

خمیر مایه، شیر ولرم ، شیری که گرمی آن دست را نسوزاند و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ‌ای بریزید و مخلوط کنید، سپس 5 تا 10دقیقه کنارقرار بدهید تا خمیرمایه عمل کند.

تخم مرغ باقی مانده شکر ، روغن ونمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کرده تا یکدست شوند، خمیر مایه را با چند قاشق آرد مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند 

سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید. پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید، خمیر را 10دقیقه ورز دهید، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

توی یک کاسه‌ را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار بدهید، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید. این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است، بافت و ماندگاری خوبی دارد و می‌توانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری کنید.


 خمیر پیراشکی

مواد لازم :

1/5 پیمانه آرد

1/5 قاشق غذاخوری خمیرترش

1/2 پیمانه آب ولرم

1 قاشق چایخوری نمک

3 قاشق غذاخوری روغن

1 قاشق غذا خوری شکر

طرز تهیه :

خمیر ترش را با آب ولرم و شکر مخلوط کنید و 10دقیقه بگذارید به عمل بیاید. آرد و نمک و روغن را مخلوط کنید و با دست هم بزنید تا از حالت آرد بودن بیرون بیاید سپس خمیرترش به عمل آمده را اضافه کنید اگر آب لازم بود اضافه کنید تا خمیرتان آماده شود البته این خمیر کمی به دست می‌چسبد بعد از ورز دادن 3 تا 4 قطره روغن کف دستتان بریزید تمام سطح خمیر را به روغن آغشته کنید تا خشک نشود روی آن را بپوشانید و 1 ساعت استراحت بدهید. عد از استراحت زیر و روی خمیر را آرد بپاشید و خمیر رو مستطیل شکل باز کنید.خیلی نازک نشود، کلفت هم نباشد، زیرا پس از استراحت حجم آن 2 برابر می‌شود.


برای خمیر پیراشکی

مواد لازم :

1/2 قاشق چایخوری بکینگ پودر

3/4 پیمانه آب ولرم

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 پیمانه آرد

1 قاشق چایخوری خمیر مایه

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری شکر

طرز تهیه 

آرد را به همراه شکر و مایه خمیر و نمک و بکینگ پودر داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید. آب ولرم را کم کم اضافه کنید و با قاشق آن را مخلوط کنید. مقدار آب بستگی به نوع آرد دارد ممکن است کمتر یا بیشتر آب لازم باشد برای همین آب را در چند مرحله و کم کم اضافه کنید. خمیر نباید خیلی چسبناک و نه خیلی خشک باشد. در واقع باید خمیر یک کمی هم چسبناک باشد. روغن را هم اضافه کنید و مخلوط کنید.

دست را به آرد آغشته وخمیر را روی سطحی قراردهید و حدود 5 دقیقه ورز بدهید. با ورز دادن چسبندگی خمیر از بین می‌رود پس سعی نکنید با اضافه کردن آرد چسبندگی را از بین ببرید، اگر زیاد آرد اضافه کنید خمیر خشک می‌شود. خمیر را داخل کاسه‌ای که خوب چرب کردید بگذارید و روی کاسه را بپوشانید.

کاسه را حداقل به مدت یک ساعت در جایی گرم قرار بدهید تا خمیر ور بیاید. از این خمیر برای پیتزا و پیراشکی و غذا‌های مشابه دیگر می توانید استفاده کنید. این خمیر هم مایه خمیر دارد هم بکینگ پودر که همین باعث بالاتربودن کیفیت خمیر می‌شود. آبی که اضافه می‌کنید ولرم باشد و به هیچ وجه داغ نباشد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده