بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش پخت مرغ با سس لیمویی و مارچوبه

آموزش پخت مرغ با سس لیمویی و مارچوبه

معمولا خیلی از افراد از خوردن گوشت های سفید بدلیل بوی زهم آن امتناع می کنند و این پروتئین غذایی را حذف میکنند ولی شما با کمی صبر و جستجو میتوانید انواع دستور های غذایی عالی و طرز مرینت کردن و یا همان مزه دار کردن نوع گوشت مورد استفاده غذاهای بسیار عالی و خوشمزه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم :

226 گرم سینه مرغ فیله شده

1/4 فنجان سوپ مرغ

1/4 فنجان آب لیمو

1/2 قاشق چای خوری نمک

1/4 قاشق چای خوری فلفل

1/4 فنجان همه منظوره آرد

   2 قاشق غذاخوری کره، تقسیم

  1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

  8 لیمو برش

  2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

 طرز تهیه :

 گوشت را بین دونایلون قراردهید و روی آن را کوبیده تا کمی نازک شود. نمک وفلفل را دو طرف گوشت بپاشیده و دو طرف فیله را درآرد بزنید.

توی تابه 1 قاشق غذا خوری کره و روغن زیتون بریزید و روی حرارت گذاشته تا داغ شود. سپس فیله را تکان داده تا آرد اضافه بریزید و در تابه قراردهید. دو طرف فیله را سرخ وطلایی کنید.

فیله های سرخ شده را توی فویل قرار داده ، تا سرد نشود. سپس استاک مرغ را با آب لیمو توی تابه بریزید وکمی حرارت داده تا سس غلیظ شود.

جعفری را با باقی مانده کره به تابه اضافه و هم زده تا کره ذوب شود. سپس فیله را در ظرفی قرار داده و سس را روی آن بریزید و با سبزی بخار پز شده تزیین وسرو کنید.

مارچوبه

تمام سبزیجات بر خلاف محصولات حیوانی وقتی برداشت می‌شود، نمی‌میرند و همچنان برخی از فعالیت‌های متابولیکی خود را حفظ می‌کند. این فعالیت‌ها عبارت‌اند از: دریافت اکسیژن، تجزیه نشاسته و قند، آزاد کردن دی اکسید کربن البته میزان این‌گونه فعالیت‌های گیاه به فعالیت تنفسی گیاه بستگی دارد.

فعالیت تنفسی مارچوبه از سایر گیاهان بیشتر است. به همین علت زودتر از سایر گیاهان آب خود را از دست داده، سخت و چوبی می‌شود. برای جلوگیری از این فرآیند می‌توان انتهای مارچوبه را در یک پارچه مرطوب پیچید و در یخچال قرار داد. ولی با این روش حد اکثر تا 48 ساعت باید گیاه را مصرف کرد.

مواد ضدالتهابی موجود در مارچوبه عبارت‌اند از: ساپونین A، سارساساپوژنین، پروتودیوسین، دیوسژنین و فلاوونوئیدهای کورستین، روتین، کامفرول، ایزورامنتین. این مواد شیمیایی از فرآیندهای التهابی در بیماری‌های خودایمنی جلوگیری می‌کنند.

مارچوبه مضر برای افراد مبتلا به نقرس و سنگ کلیه

افرادی که اختلالات مرتبط با پورین مانند تجمع اسیداوریک دارند، باید از مارچوبه که سرشار از پورین می‌باشد؛ اجتناب کنند. از شایع‌ترین اختلالات مرتبط با پورین، نقرس و سنگ‌های کلیوی اوراتی می‌باشد.

پیشنهادهایی برای گنجاندن مارچوبه در رژیم غذایی

1. استفاده از مارچوبه تازه در سالاد سبزیجات

2. مارچوبه پخته در پاستا، ماکارونی، لازانیا، پیتزا

3. اضافه کردن مارچوبه به املت، کوکو سبزی، خوراک مرغ

4. اضافه کردن به انواع سوپ‌های سفید، سوپ سبزیجات


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده