دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پیتزا چینی با میگو و خرچنگ دریایی

آموزش پیتزا چینی با میگو و خرچنگ دریایی

گوشت خرچنگ دارای مجموعه‌ای از مواد مغذی است و برای سلامتی‌تان فواید بسیاری دارد، نباید آن را بدون قاعده و بیش از اندازه مصرف کرد و خرچنگ در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما جزء غذاهای مجلل به حساب می‌آید زیرا این ماده‌ غذایی بسیار گران‌قیمت است و طعمی بسیار دلپذیر دارد و هم‌چنین، حاوی مواد مغذی بسیاری است.

این پیتزا 18 قطعه بزرگ و یا دو پیتزا متوسط با 12 برش و یا 3 پیتزا کوچک با 10 برش میشود.


مواد لازم : برای 18 برش پیتزا

170 گرم گوشت خرچنگ

300 گرم حدود 15 عدد میگو

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

230 گرم پنیر موزارلا رنده شده

1/3 فنجان آناناس خرد شده

 1/8 قاشق چای خوری نمک دریا

 1/4 قاشق چای خوری فلفل سیاه یا قرم

 1/4 از یک پیاز حلقه شده

 1/3 پیمانه سس مایونز

 2 قاشق چای خوری خامه

 1 قاشق غذا خوری عسل

  1 عدد فلفل کوچک خرد شده

  2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

   1 عدد خمیر پیتزا

    فر را با 550 درجه فارنهایت و یا 288 درجه سانتیگراد روشن کنید.

طرز تهیه :

2 قاشق چای خوری روغن را توی تابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا گرم شود. میگو، را با نمک و فلفل به تابه اضافه وهم بزنید تا زمانی که سطح میگو سرخ و طلایی کنید.


آرد ذرت یا آرد سمولینا را کف یک سینی بپاشید. خمیر را به آرامی باز کرده ودر سینی پهن کنید. 5 تا 10 دقیقه گذاشته تا خمیر استراحت کرده و بعد در فر به مدت 5 تا 7 دقیقه قرار داده تا خمیر پخته و آماده شود. روی خمیر را با روغن چرب کرده و بعد کمی سس مایونز را روی خمیر را پوشش دهید.


 گوشت خرچنگ را روی سس بریزید و کمی از پنیر را روی آن بپاشید.بعد میگو، پیاز، فلفل، و آناناس را با نمک و فلفل را روی خمیر اضافه و با پنیر روی ترکیب را بپوشانید. به مدت 5 تا 6 دقیقه دیگر در فر قرار داده تا پنیر ذوب و روی ان طلایی شود.  

تغذیه

خدمت حجم: 1 کالری های برش: 88cal شکر: سدیم 2G: چربی 213mg: کربوهیدرات ها 3.4g: پروتئین 5.5G: کلسترول 8.8g: 42.9mg

گوشت خرچنگ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد که این چربی‌ها از نوع سالم و خوب بوده و سطوح کلسترول در بدن را متعادل می‌کنند. امگا 3 همچنین فعالیت ضد التهابی در بدن را تشویق کرده و در نتیجه در کاهش فشار خون، کاهش فشار قلب و جلوگیری از تصلب شرایین موثر است. این موارد برای کاهش خطر حملات قلبی و سکته مغزی نیز مفید هستند.

مواد معدنی و مغذی بسیاری در بدن وجود دارند که به کاهش التهاب کمک می‌کنند. این مواد عبارتند از اسیدهای چرب امگا 3، مس و سلنیوم که همگی در گوشت خرچنگ نیز وجود دارند. اگر از آرتریت، نقرس یا مشکلات گوارشی رنج می‌برید، مصرف گوشت خرچنگ می‌تواند به بهبود این بیماری‌ها کمک کند.

سلنیوم ارتباط مستقیمی با تحریک فعالیت سیستم ایمنی بدن دارد و همچنین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند که در محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن موثر می‌باشد. تراکم سلنیوم در گوشت خرچنگ بسیار بالا است. این ترکیب به همراه ریبوفلاوین باعث افزایش تولید آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌شود.

سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند به طور کامل از بدن محافظت کند. سایر قسمت‌های بدن که در سم‌زدایی خون و بدن نقش دارند عبارتند از کلیه‌ها و کبد. سطوح فسفر موجود در گوشت خرچنگ به بهبود عملکرد کلیه کمک کرده و در نتیجه افزایش سرعت دفع شدن سموم از بدن را به همراه دارند.

فسفر یک مادۀ معدنی است که معمولا به آن توجه چندانی نمی‌شود، در حالی که این ماده عملکردهای مهمی در بدن دارد. به طور مثال، فسفر بخش مهمی از فرآیند جذب آهن در روده است. آهن نقش مهمی را در تولید گلبول‌های قرمز خون ایفا می‌کند و باعث افزایش گردش خون و انتقال اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. این موارد باعث افزایش سرعت بهبودی و رشد دوبارۀ سلول‌ها بعد از یک صدمه یا بیماری می‌شوند.

خرچنگ یکی از بهترین منابع غذایی پروتئین است. سطح پروتئین موجود در گوشت خرچنگ به اندازه گوشت حیوانات بوده و در عین حال چربی اشباع آن بسیار کمتر می‌باشد. مطالعات نشان داده‌اند که چربی اشباع با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی در ارتباط است.

پروتئین گوشت خرچنگ کیفیت بالایی دارد، چراکه فاقد بافت همبند بوده و هضم آن برای تمام افراد با سنین مختلف آسان می‌باشد.

اسیدهای چرب امگا 3

گوشت خرچنگ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و علیرغم چربی کمی که دارد، حاوی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه امگا 3 است.

امگا 3 از بدن در برابر بیماری قلبی کمک کرده و به رشد و توسعه مغز کمک می‌کند. برخی از پوهش‌ها نشان می‌دهند که امگا 3 برای مهار رفتارهای پرخاشگرانه نیز مفید می‌باشد.

امگا 3 موجود در گوشت خرچنگ از نوع زنجیره بلند (long chain) بوده که برای سلامت مفیدتر است، چراکه بدن می‌تواند فوراً این نوع از اسیدهای چرب امگا 3 را استفاده کند. از طرف دیگر امگا 3 زنجیره کوتاه (short chain) که در سبزیجات و روغن‌ها یافت می‌شود چنین قابلیتی ندارد و برای استفاده شدن باید ابتدا به امگا 3 زنجیره بلند تبدیل شود. بدن انسان در تبدیل امگا 3 زنجیره کوتاه به زنجیره بلند عملکرد چندان خوبی ندارد.

100 گرم گوشت خرچنگ حدوداً یک‌سوم نیاز هفتگی به امگا 3 را تامین می‌کند.

محتوای مس موجود در گوشت خرچنگ تقریباً 30 برابر بیشتر از ماهی روغن و 56 برابر بیشتر از ماهی سالمون، مرغ و گوشت گاو است.

اگرچه آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است، اما ذکر این نکته مهم است که بدن انسان برای جذب، ذخیره و سوخت‌وساز آهن به مس نیاز دارد. این ماده معدنی نقش مهمی را در ساخت گلبول‌های قرمز خون و حفظ سلامت استخوان‌ها، رگ‌های خونی، عصب‌ها و دستگاه ایمنی بدن ایفا می‌کند.

بعد از کلسیم، فسفر دومین ماده معدنی وافر در بدن انسان محسوب می‌شود. این ماده معدنی از اصلی‌ترین ترکیب‌های موجود در استخوان‌ها و دندان‌ها بوده و در نتیجه برای سلامت اسکلت بدن و رشد آن بسیار مهم می‌باشد.

ماده‌ مغذی کروم موجود در خرچنگ به افزایش سطح اچ‌دی‌ال (کلسترول خوب) در بدن کمک می‌کند. افزایش کلسترول خوب در بدن کمک می‌کند خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی، بیماری سرخرگ کرونری، و بیماری‌های دستگاه گردش خون در افراد کاهش یابد. به علاوه، استرول موجود در خرچنگ نیز به مهار جذب کلسترول و چربی موجود در سایر محصولات غذایی کمک می‌کند. به علاوه، اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گوشت خرچنگ به کاهش سطح تری‌گلیسرید و کلسترول بد (ال‌دی‌ال، لیپوپروتئین کم‌چگالی) نیز کمک می‌کنند؛ این عوامل معمولا باعث انسداد دیواره‌های سرخرگ‌ها می‌شوند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده