بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش پخت کاپ کیک وانیلی با کرم کاراملی

آموزش پخت کاپ کیک وانیلی با کرم کاراملی

آموزش پخت کاپ کیک وانیلی با کرم کاراملی

انواع کاپ کیکها نوعی کیک کوچک است که در قالب های فویلی، کاغذی و یا فنجان پخته شده و برای یک نفر سرو می شود و به خاطر اندازه و نوع قالب آن اصطلاحا به آن کیک فنجانی نیز می گویند.


مواد لازم:برای 30 کاپ کیک کوچک


1-3/4 فنجان آرد کیک

1-1/4 فنجان تمام آرد هدف

1-3/4 فنجان شکر

2-1/2 قاشق چایخوری پودر پخت

      1 قاشق چای خوری نمک

    1 فنجان کره، ذوب شده

      4 عدد تخم مرغ بزرگ

      1 فنجان شیر

      2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

      کارامل کرم کره ، دستور زیر   

فررا با حرارت350 درجه فارنهایت ویا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.توی قالب ها 30 کپسول کاغذی کاپ کیک قرار دهید.

طرز تهیه:

شکر ،کره را با همزن زده تا صاف و ترکیب شود.شیر و وانیل را هم اضافه کرده وخوب ترکیب کنید تا یکدست و صاف شود. سپس تخم مرغ را در یک زمان اضافه و 2 دقیقه زده تا کاملا ترکیب و یکدست شود.

هردو آرد، پودر پخت نمک را با هم الک کرده و توی ترکیب تخم مرغ بریزید و خوب با هم ترکیب کنید و بعد 1/3 از کپسول کاغذی را با خمیر پر کنید و در فر به مدت 18-22 دقیقه قرار دهید.تا کاپ کیک ها پخته و آماده شود. اگر در مرکز کیک خلال دندانی زده و خمیری به آن نچسبیده بود .کیک آماده است از فر خارج کنید.


کره کرم کارامل

مواد لازم:

113 گرم کره، نرم

340 گرم پودر شکر

113گرم کره ذوب شده

1/2 فنجان شکر قهوه ای تیره

6-8 قاشق غذاخوری شیر کامل یا خامه

   2 قاشق چای خوری وانیل

طرز تهیه:

شکر قهوه ای را با کره ، 4 قاشق شیر و یا خامه ترکیب کنید و در مایکروویو به مدت 2-3 دقیقه و یا روی بخار آبجوش قرار داده و هم زده تا ترکیب و گرم شود. سپس 10 دقیقه کنار گذاشته تا ترکیب سرد شود.

کره و پودر شکر را در ظرفی جدا با همزن زده تا کاملا ترکیب و صاف شود. سپس ترکیب شکر قهوه ای را هم اضافه و باقی خامه و یا شیر را هم توی ترکیب بریزید و به مدت 5 دقیقه کاملا زده تا با هم صاف و یکدست شود. این کرم را در کیسه شیرینی بریزید و با ماسوره دلخواه روی کیک ها را تزیین کنید.

نکته :

اگر کرم بیش از حد سفت شد وبه سختی از ماسوره خارج می شود.کافیست کمی خامه و یا شیر اضافه و ترکیب کنید.

کاپ کیک

اغلب این کیک ها در قالب هایی به شکل و اندازه فنجان پخته می شود که برای خارج کردن کیک از این قالب ها قبل از ریختن مواد در قالب از یک پوسته ی خارجی استفاده می شود. این پوشش معمولا از جنس آلومینیوم بسیار نازک یا کاغذ کیک فنجانی است که با استفاده از آن می توان بعد از پخت کیک فنجانی آن را به سادگی از ظرف جدا کرد. علاوه بر این استفاده از کاغذ کاپ کیک بسیار بهداشتی و استاندارد بوده و از انتقال میکروب های احتمالی به مواد کیک جلوگیری می کند.

جنس کاغذی که به عنوان کاغذ کاپ کیک از آن استفاده می شود کاغذ مومی است که یک پوشش بسیار نازک است که موقع پخت کیک نمی سوزد.

از کاغذ مومی که برای قالب کیک فنجانی استفاده می شود؛ در اندازه های مختلف برای مواردی مثل کاغذ سوپر کیک، کاغذ کیک دانش آموزی، کاغذ کیک یزدی، کاغذ کیک اصفهانی، کاغذ کیک صبحانه و عصرانه و کاغذ حلوا نیز استفاده می شود.

برای داشتن کاپ کیک های زیبا تر می توانید طرح دلخواه و یا لوگو و برند خود را روی کاغذ کیک فنجانی چاپ کنید تا علاوه بر تبلیغات خاص برای برندتان، کیک ها را با پوشش و بسته بندی زیباتری ارائه دهید.

کاپ کیک چه تفاوتی با مافین دارد؟

کاپ کیک - کیک فنجانی - تفاوت کاپ کیک و مافین - کاپ کیک چه فرقی با مافین دارد

بین کیک فنجانی و مافین شباهت‌هایی از نظر ظاهری وجود دارد که باعث می‌شود گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته شوند؛ با این حال تفاوت‌هایی بین این دو نوع کیک وجود دارد که باعث تفکیک آن دو از هم‌ دیگر می‌شود. از جمله این تفاوت‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر دو بافتی شبیه به کیک دارند اما کیک فنجانی به دلیل استفاده از آرد مخصوص کیک پزی و کره بافت سبک‌تر و نرم تری دارد؛ در حالی که در پخت مافین اکثراً از آرد همه منظوره و روغن گیاهی استفاده می‌شود و همین امر موجب تراکم بافت آن می‌شود.

بارزترین تفاوت بین کاپ کیک و مافین، رویه خامه‌ای آن است. معمولاً روی کاپ کیک‌ها با آیسینگ و فراستینگ تزیین می‌شود. در عوض، روی مافین‌ها اغلب شکری است.

میزان شکر، چربی و تخم مرغ مورد استفاده در دستورالعمل کاپ کیک‌ها بیشتر از مافین است از این رو می‌توان گفت که در مجموع مافین‌ها پر آرد تر، کم شیرین‌تر و تاحدودی سالم تر هستند

کاپ کیک‌ها بافت یک دستی دارند و نسبت به مافین‌ها پف کمتری دارند.

 کاپ کیک‌ها شبیه یک کیک کوچک و مافین‌ها شبیه یک نان شیرین کوچک هستند.

دانستنی‌های جالب درباره کیک فنجانی

محبوبیت کاپ کیک‌ها به قدری زیاد است که حتی توانسته‌اند روزهایی را در تقویم از آن خود کنند. به عنوان مثال 18 اکتبر روز جهانی کاپ کیک شکلاتی، 9 نوامبر روز جهانی کاپ کیک وانیلی و 15 دسامبر روز جهانی کاپ کیک لیمویی نام گذاری شده است.

رکورد خوردن بیشترین کیک فنجانی در کم‌ترین زمان متعلق به شخصی با نام Glutton Matt Stonie است که توانسته با خوردن 125 کاپ کیک در 8 دقیقه و 55.15 ثانیه رکورد عجیبی را در خورن کیک به ثبت برساند.

بزرگ‌ترین کاپ کیک جهان در سال 2009 درست شد. این کیک دو میلیون کالری، 4 فوت ارتفاع و 1224 پوند وزن داشت.

در انگلستان به کیک فنجانی fairy cake و در استرالیا به آن patty cakes (پتی کیک) می‌گویند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده