خرید از سراسر دنیا


» آموزش تهیه کبه لبنانی

آموزش تهیه کبه لبنانی

کپه عربی یک غذای خاورمیانه‌ای و اصالتا لبنانی است که در اصل با بلغور گندم، پیاز رنده شده، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌هایی مثل زردچوبه و جوزهندی، فلفل قرمز و سیاه و میخک درست می‌شود.این غذا بصورت لقمه ایی یا بصورت یک جا در تابه آماده می شود.


مواد لازم : برای 4 نفر


700 گرم گوشت چرخ شده

300 گرم بلغور گندم

   4 قاشق غذا خوری پیاز نگینی کردن

    3 قاشق غذاخوری جعفری ریز خردشده

    1 قاشق سوپخوری پیازچه ریز خردشده

    2 قاشق چای خوری نمک

    1 قاشق چای خوری پودرفلفل سیاه و سفید 

    1 عدد فلفل قلمی نگینی خرد شده (اختیاری)

       پیازقرمز، نعناع، ​​تربچه، روغن زیتون و لیموبرای تزیین


طرز تهیه :


بلغور را بشویید و به مدت 30 دقیقه در یک قابلمه پوشیده با آب سرد کنار گذاشته تا خیس بخورد.

بعد بلغور را در صافی بریزید و خوب آب آن را بگیرید، تا خشک شود. سپس بلغور، گوشت و پیاز، جعفری، پیازچه، نمک،پودر فلفل سفید و فلفل سیاه و فلفل خرد شده را با هم خوب ترکیب وبه شکل یک توپ بیضی در آورید.


در مقایسه با کربوهیدرات‌هایی که با گندم فرآوری شده یا غنی شده درست شده‌اند، بلغور گندم منبع بهتری از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هاست.

بلغور چربی کمی دارد، مقدار زیادی مواد معدنی مثل منگنز، منیزیم و آهن دارد، ضمن اینکه منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی است. پیش از همه اینها، بلغور مقدار بسیار خوبی از فیبر مورد نیاز در رژیم غذایی را تامین می‌کند که برای سلامت قلب و گوارش‌تان لازم است؛ با مصرف یک پیمانه بلغور، بیش از 25 درصد نیاز روزانه شما به فیبر تامین می‌شود!


مصرف گندم کامل می‌تواند مانع از بروز بیماری‌هایی چون سرطان، بیماری قلب، ناراحتی‌های دستگاه گوارش، دیابت و چاقی شود و بر این باورند که بلغور گندم می‌تواند بخشی از یک رژیم درمانگر باشد. دانه‌های کامل منبع خوبی از ریزمغذی‌های گیاهی هستند که التهاب را کاهش داده و مانع از صدمات رادیکال‌های آزاد می‌شوند و شامل ترکیباتی از قبیل استروژن‌های گیاهی مانند لیگنان‌ها، استانول‌های گیاهی و استرول‌های گیاهی است که در تنظیم و تعادل سازی هورمون‌های زنانه بسیار موثرند.


بلغور گندم همانطور که در آشپزی ایران، هند، ترکیه و آسیای میانه قرن‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد، در غرب بیشتر به عنوان ماده اصلی تبوله شناخته می‌شود.

محافظت از قلب: تحقیقات نشان داده افرادی که از دانه‌های کامل شامل بلغور گندم و سرشار از فیبر مصرف می‌کنند، وزن ایده‌آل‌شان را بهتر حفظ می‌کنند و از لحاظ قلبی-عروقی سالم‌ترند و حتی عمر طولانی‌تری دارند.


بهبود گوارش: بلغور حاوی مقدار مناسبی فیبر است که می‌تواند بخشی از نیاز روزانه بدن را تامین کند و به این ترتیب در تنظیم حرکات روده‌ای و سم‌زدایی بدن موثر است. فیبر در طول مسیر گوارش باد کرده و آب به خود جذب می‌کند و به همراه خود، مواد دفعی و تکه‌های اضافه کلسترول را خارج می‌کند.


دشمن دیابت: بلغور گندم شاخص گلیسمی پایینی دارد به‌خصوص در مقایسه با کربوهیدرات‌های فرآوری شده یا حتی غنی شده. چون بلغور حاوی مقدار زیادی فیبر است که روند گوارش کربوهیدرات و ترشح قند خون در رگ‌ها را کاهش می‌دهد.


کاهش وزن: در مقایسه با کربوهیدرات‌های فرآوری شده، دانه‌های کاملی چون بلغور گندم حاوی فیبر سیرکننده بیشتر هستند، ضمن اینکه ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند که می‌تواند باعث کاهش وزن شود. در واقع فیبر در بدن جذب نمی‌شود و هیچ کربوهیدرات یا کالری به رژیم شما اضافه نمی‌کند، حتی اگر در غذاهای کربوهیدرات‌دار وجود داشته باشد. از آنجا که نمی‌توانیم هضمش کنیم، طول دستگاه گوارش را جارو می‌کشد و با جذب آب جای زیادی را اشغال می‌کند. همین است که با مصرف فیبر احساس سیری می‌کنید و نمی‌توانید پرخوری کنید.


سطح PH بدن

بلغورها منابع فشرده‌ای از فیبر هستند که از گوارش در روده کوچک فرار می‌کنند و در روده بزرگ تخمیر شده، زنجیره‌های کوتاهی از اسیدهای چرب می‌سازند. این زنجیره‌ها به تعادل سطح PH بدن کمک می‌کنند و مانع از زیادی اسیدی شدن بدن به خاطر مصرف غذاهایی مثل قند، محصولات حیوانی کم‌کیفیت و غلات فرآوری شده می‌شوند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده