دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش مرغ نارگیلی با سس خردل - آسیایی

آموزش مرغ نارگیلی با سس خردل - آسیایی

معمولا خیلی از افراد مرغ را بصورت خوراک ، جوجه کباب و یا چند مدل دیگه پخته و آماده و میل می کنند ولی بیش از صدها دستور مرغ در کل جهان هست که می توانید از دستورهای آن برای آماده سازی و پخت استفاده کرده و غذای جدیدی تهیه کنید


موادلازم : سس برای مزه دار کردن مرغ

1/2 پیمانه عسل 

1/2 فنجان خردل زرد

  2 فنجان آب پرتقال

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

 1 حبه سیر رنده شده 

  کمی نمک


مواد لازم : برای سوخاری شدن مرغ  

1360 گرم فیله سینه مرغ نواری خرد شده   

  63 گرم همه منظوره آرد  

   3 عدد تخم مرغ 

   2 فنجان پودر نان

   1 فنجان نارگیل درشت رنده شده  

   1 قاشق چای خوری نمک

     کمی فلفل سیاه و نمک و پودر سیر

     روغن نباتی

 فررا با حرارت 450 درجه فارنهایت و یا 232 درجه سانتیگراد روشن کنید. توی سینی را ورق فویل پهن کنید. 


طرز تهیه : برای مزه دار کردن مرغ

عسل، خردل، آب پرتقال، نمک و سیر را در یک کاسه بریزید وترکیب کنید. تکه های مرغ را به مدت نیم ساعت در سس بخوابانید، تا مزه دار شود.


طرز تهیه : 

 آرد را با فلفل سیاه و پودرسیر ترکیب کنید. تخم مرغ ونمک را در ظرفی جداگانه هم بزنید و پودر سوخاری را با نارگیل رنده شده در ظرف دیگر بریزید. دو طرف فیله مرغ را در آرد بزنید وبعد در تخم مرغ غلتانده ودر آخر توی پودر نان و نارگیل بغلتانید. سپس روی فویل چیده ومقداری روغن روی فیله ها اسپری کنید ودر فر به مدت 18 -20 دقیقه قرار دهید. 

 

موادلازم : برای سس زنجبیلی با سویا سس 

1/2 فنجان سس سویا

  5 قاشق غذاخوری سفید سرکه

  4 قاشق چای خوری سس تند فلفل  

  2 قاشق غذا خوری شکر

  1 قاشق غذا خوری زنجبیل رنده شده 

  1 قاشق غذا خوری روغن کنجد 

در یک کاسه متوسط، تمام مواد مربوط به سس را باهم ترکیب کرده ظرفی بریزید.


برای تهیه پودر سوخاری خانگی 

 شما میتونید از هر گونه نان حجیم مثل فرانسوی ، باگت ، نان همبرگر و ... استفاده کنید . برای این کار بهتراست از نان های مانده و بیات شده استفاده کنید .

در ابتدای کار ، خمیر داخل نانها را خارج کنید و آن ها را درشت خرد کنید . بقیه قسمت نان را هم خرد کنید و بعد داخل سینی فر قرار بدید . میتوانید از مخلوط چند نوع نان استفاده کنید .

 فر را روی 150 درجه تنظیم کرده و روشن کنید . بعد سینی نان را داخل فر قرار بدید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا نان ها کاملا برشته و تست بشوند .

 البته چون دمای فرها متفاوت است ، این زمان متغیر می باشد . اصلا نباید رنگ نان تغییر کند . همین که روی نان سفت بشود و خوب تست بشه کافی است .

بعد از اینکه نان ها آماده شدند ، اجازه بدین کمی خنک بشوند و بعد آن ها را داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید یا با گوشتکوب بکوبید تا کاملا خرد بشوند . توی دمای آشپزخونه هم براحتی میتوانین خشک کنید . میزان ریز و درشت بودن پودر سلیقه ای می باشد . حتی میتونید کاملا اونها رو آرد کنید ، البته پیشنهاد می گردد که کمی درشت باشند تا غذای شما خوشمزه تر بشود .

 

نکات تهیه پودر سوخاری

1) بهترین پودر سوخاری پودری هست که از کناره های نان تست تهیه میشود . البته میتوانید از نان تست بیات شده کامل هم استفاده کنید ولی قسمت های کناری پودر خوشمزه تری به شما میدهد .

2) در صورت تمایل پودر سوخاری رو با نان های معمولی تهیه کنید ، البته نان های حجیم مزه بهتری دارند .

3) میتوانید پودر سوخاری رو فقط از خمیر داخل باگت تهیه کنید . برای این کار هر بار نان باگت مصرف میکنید خمیر داخلش رو نگه دارید و در زمان مناسب آن ها را به پودر سوخاری تبدیل کنید .

4) پودر سوخاری تهیه شده را داخل ظرف در بسته و داخل یخچال نگهداری کنید .

5) در صورت تمایل مقداری فلفل ، پودر سیر ، پودر زنجبیل ، زردچوبه یا زعفران هم به پودر اضافه کنید تا خوشمزه تر بشود. نسبت و نوع ادویه بستگی به ذائقه شما دارد.

6) طرز تهیه پودر سوخاری کارخانه ای هم دقیقا به همین شکل هست با این تفاوت که آنها پودر را در دو مرحله حرارت میدهند چون نان های کارخانه ای به شدت بیات هستند .

7) نوع درشت پودر سوخاری بیشتر برای غذاهای سرخ شده که باید ترد باشند مانند مرغ سوخاری، و نوع نرم آن بیشتر برای کباب شامی، کتلت، ماهی، بادمجان سوخاری و ... کاربرد دارد.

8) میزان خرد کردن نان به سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که تمایل دارید پودر سوخاری نرمی داشته باشید، می‌توانید پودر حاصل را الک کرده و دانه‌های درشت باقیمانده در الک را دوباره میکس کنید. ولی برای تهیه پودر سوخاری kfc بهتر است پودر سوخاری کمی درشت باشد.

تفاوت آرد سوخاری و پودر سوخاری 

آرد سوخاری از آرد گندم و چندین ادویه خاص تشکیل شده است ولی در پودر سوخاری ، آرد گندم ابتدا به نان حجیم تبدیل شده ، سپس پس از خشک و آسیاب شدن به صورت ساده یا ترکیبی از ادویه جات مخصوص مورد استفاده قرار میگیرد 


پانکو پودر سوخاری 

با روش ژاپنی است که به معنی تکه های کوچک نان است. این محصول توسط پیشرفته ترین ماشین آلات در جهات تولید می شود و و بدون هیچ تکه سوخته شده ای پخته می‌شود. آرد سوخاری پانکو توسط به روزترین دستگاه های مدرن دنیا تولید می شود؛ با یک بار پخت رنگ آرد سوخاری روشن می شود؛ و پس از سرخ شدن در روغن، پودر سوخاری رنگ طلائی زیبایی به خود می گیرد؛ در عین حال به خاطر آنکه هیچگونه پوسته نان و یا سوختگی نان در این محصول نیست، پس از سرخ شدن در روغن، کاملا یک دست باقی خواهد ماند. بافت حجیم این محصول موجب جذب کمتر چربی می شود و در نتیجه نسبت به نمونه های مشابه سالم‌تر است. هم شکل بودن دانه های آرد سوخاری مزیت ویژه ای است که حالت ترد و پفکی یکدست و زیبایی را به غذای سوخاری شما می دهد. پودرهای سوخاری پانکو، در سه طعم ساده، اسپایسی و پاپریکا در دو سایز ۲۰۰ گرمی و یک کیلوئی عرضه می شوند.

پانکو در هر منوی غذایی قابل استفاده می باشد. میگوی سوخاری ، فیله مرغ سوخاری ، ماهی سوخاری ، حلقه های پیاز سوخاری ، قارچ سوخاری لیست غذاهایی که در تولید آن از پانکو استفاده می‌شود بی پایان است. طعمی بی نظیر متناسب با غذاهای آسیایی که در مقایسه با پودر سوخاری های دیگر و یا پودر سوخاری های مشابه که غالبا آرد ، گرد و بافتی سفت دارند بسیار با کیفیت‌تر است. علاوه بر این چون پودر سوخاری، کیلویی خریداری اما پیمانه‌ای مصرف می شود حجم آن بسیار مهم است. پودر سوخاری پانکو در هر 453 گرم تقریبا 29 درصد بازده بهتری دارد یعنی هشت پیمانه در برابر شش پیمانه‌ای که از هر گرم سوخاری آردی و یا مشابه آن به دست می‌آید و به علت نوع پخت در زمان سرخ کردن روغن کمتری را به خود جذب نموده و برای سلامتی مفید‌تر و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده