خرید از سراسر دنیا


» تاکو چیپوتل مرغ با عسل

  تاکو چیپوتل مرغ با عسل

تاکو نوعی غذای سنتی مکزیکی است که از یک نان ذرت یا گندم به اندازه کوچک تشکیل شده که توی نان را میتوانید با ترکیبات دلخواه پر کنید. این تاکو با طعمی متفاوت یعنی کمی شیرین و کمی تند است! آهسته پخته شدن مرغ و داشتن ادویه و عسل طعم لذیذی به غذا میدهد.غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و تیز و خوشمزه ای که دارند طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده اند. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای مکزیکی «تاکو» است،نان ذرت مکزیکی خانگی، گوشت تازه و سس‌های خوش طعم و خوشبو با خوردن هر لقمه از تاکو مخلوطی از طعم‌های متفاوت و لذیذ را خواهید چشید.یک غذای سنتی مکزیک است. این غذا با نان ترتیلا و سس های مختلف تهیه و سرو می شود. برای تهیه تاکو باید نان را به شکل استوانه نصفه درست کنید و داخل آن را با مواد دلخواه پر کنید. 


15 دقیقه زمان برای آماده کردن مواد   


مواد لازم : برای 4 تاکو

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

950 گرم مرغ فیله شده

 1/3 فنجان عسل


موادلازم: برای ادویه


1-1/2 قاشق چایخوری نمک سیر

1-1/2 قاشق چایخوری پاپریکا

1-1/2 قاشق چایخوری پودر چیلی

  1/2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

  1/2 قاشق چایخوری پودرفلفل

    2 قاشق چایخوری چیپوتل یا پودر فلفل قرمز

    1 قاشق سوپخوری پودرزیره سبز

    1 قاشق چایخوری پودر پیاز


مواد لازم :


1/2 فنجان پنیردرصورت تمایل خرد شده

  8 دانه نان چیپس ذرت یا ساده

    کلم قرمزخلال شده به میزان لازم

    آووکادو، نازک برش خورده به میزان لازم

    کمی آب لیمو ترش 

طرز تهیه :

گوشت مرغ را در ظرفی قرار داده و ادویه ها را روی مرغ بپاشید و کمی باهم ترکیب کرده و بعد عسل را روی ترکیب بریزیدو درب ظرف را ببندید ،


ظرف را روی حرارت کم گذاشته تا مرغ پخته شود. چون این مرغ آب نداره پس برای پخت آن 3 ساعت و یا تا زمانی که گوشت پخته و به راحتی با چنگال گوشت ازهم جدا شود.

 

مرغ خرد شده را با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس به ترتیب و با سلیقه خود توی نان تاکو را با گوشت مرغ ، پنیر ، کلم قرمز،آووکادو و در آخر کمی آب لیمو پر کنید.


نکته :

نان ذرت مکزیکی خانگی، گوشت تازه و سس‌های خوش طعم و خوشبو؛ با خوردن هر لقمه از تاکو مخلوطی از طعم‌های متفاوت و لذیذ را خواهید چشید.غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و تیز و خوشمزه ای که دارند طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده اند. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای مکزیکی «تاکو» است.


تاکو معادل کلمه انگلیسی ساندویچ است و در واقع، تاکو نوعی ساندویچ یا لقمه مکزیکی است. تاک با استفاده از نان تورتیلا تهیه می شود که نوعی نان مکزیکی از آرد ذرت است. داخل تاکو را می توان با مواد مختلفی پر کرد، از گوشت چرخکرده گرفته تا میگو و سبزیجات! تنوع تاکو آنقدر زیاد است


تاکو اگرچه جایگاهی مهم در فرهنگ و غذای مکزیک و دنیا پیدا کرده، اما عمر چندانی ندارد و غذایی جدید محسوب می شود. از مزیت های این غذای خوشمزه مکزیکی این است که درست کردنش به تبحر خاصی نیاز ندارد و براحتی میتوانید یک تاکوی لذیذ و خوشمزه تهیه کنید. حتی می توانید کمی خلاقیت داشته باشید و تاکوی خاص خود را ابداع کنید. تاکوی ماهی، تاکوی گوشت، جوجه، میگو و استیک همراه با کاهو، گوجه، سالسا از جمله تاکوهایی هستند که می توانید خودتان به راحتی در منزل درست کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده