خرید از سراسر دنیا


» کیک با موس ماستی و توت فرنگی

کیک با موس ماستی و توت فرنگی

یک دسر زیبا و خوشمزه با شکلی فوق العاده زیبا و اشتها آور براحتی در منزل میتوانید آماده کنید. اقسام دسر امروزه بقدری متنوع است که تعداد آنها بسیار زیاد گردیده و ما در این قسمت سعی کرده ایم که نمونه هائی از تهیه اقسام آن را که در مواقع مختلفه مثل میهمانی رسمی ، میهمانی دوستانه ، میهمانی ناهار و یا شام و یا برای خانواده ها لازم است در دسترس شما بگذاریم ،تا با بکار بستن آنها غذای شما مطبوعتر گردد.


موادلازم :برای کف قالب


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

    75 گرم بادام، زمینی تست شده و ریز پودر شده

    162 گرم ویفر شکلاتی خوب پودر شده

    28 گرم یا 2 قاشق غذا خوری شکر ریز

    100 گرم یا 7 قاشق غذا خوری کره بدون نمک، ذوب شده

    اندازه قالب 25.4-10.16-سانتی متر یک کاغذ پوستی در آن انداخته .نوع قالب بستگی به خودشما دارد.


طرز تهیه:


شکر وبادام وویفر شکلاتی رابا هم مخلوط کنید.سپس کره ذوب شده را به مخلوط اضافه کنید.از این مخلوط در

 قالب 2 قاشق غذا خوری بریزیدوروی آن را فشار داده تا صاف ویک دست شود.سپس قالب ها را در یخچال به

مدت نیم ساعت قرار دهید.


طرز تهیه : کرم میانی

6.68 گرم پودر ژلاتین یا 4 ورق

454 گرم ماست خامه ای

 125 گرم پودر قند

 237 میلی لیتر خامه زده شده

59 میلی لیترشیر

    1 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

 

  طرز آماده سازی کرم

برای نرم کردن ورق ژلاتین، ورق در یک کاسه کوچک پر از آب سرد و خیس کردن ورق به مدت 10 دقیقه قرار دهید.

در یک قابلمه کوچک، شیر راحرارت داده تا گرم شود اما نه جوشد. از روی حرارت برداشته و ورق ژلاتین را از آب در آورید فشار داده تا آب اضافی آن گرفته شود.

ورق ژلاتین را به شیر گرم اضافه کرده و هم بزنید تا ورق ها حل شود. پودر قند را توی ماست الک کنید وخوب هم بزنید.

شیر سرد شده را توی الک بریزید ومایع را با آن صاف کنید وداخل ماست بریزید.با این عمل صاف ونرم می شود. وانیل را هم اضافه کنیدوهم بزنید.خامه را اضافه کنید وبا همزن دستی با سرعت متوسط هم بزنید.


مونتاژ کردن دسر


توت فرنگی تازه، متوسط،برش خورده

کرم شیرین شده

شکلات قلبی

قالب را از یخچال خارج کنید. توت فرنگی های برش خورده را توی قالب بچینید. از کرم داخل قالب ها را پر کنید.

با استفاده از پشت قاشق روی کرم را صاف کنید.روی قالب را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید ودر یخچال به مدت 4-6 ساعت قرار دهید.

شکلات را کمی ذوب کنید ودر یک قیف با نوک ریز سپس شکلات ذوب شده را در قیف بریزید وروی یک کاغذ پخت به شکل های مختلف دروی کاغذ بریزید وقتی که خشک وسفت شد.برای تزیین استفاده کنید.بعداز مدت سپری شده قالب را باز کنید تا دسر آماده شده را از آن خارج کنید .سپس با یک کیسه از کرم داخل آن ریخته وروی دسر ها را تزیین کنید.


نکته های ریز شیرینی و دسرها


خامه سنگین یا Heavy cream در کشور ما متداول نیست. خارج از ایران خامه انواع مختلفی دارد که بستگی به درصد چربی شیر آن دارد. می‌توانید هر وقت نام Heavy cream را دیدید به جایش از ترکیب شیر پرچرب و کره ذوب‌شده استفاده کنید.یک لیوان خامه سنگین یا غلیظ: جایگزین با دوسوم لیوان شیر پُرچرب + 75 گرم کره ذوب‌شده


در اروپا دسر یعنی میوه ای که بعنوان دسر در آخر غذا مصرف میگردد معمول است گرچه اغلب از میوه یک پودینگ یا شیرینی خمیری یا سوفله و یا تارت نیز سرو می نمایند.


بعضی ار آمریکائیها در آخر غذا شیرینی میخورند و خارجیهائی که بآن کشور مسافرت میکنند از انواع و اقسام دسرهائی که در آن کشور رائج است تعجب میکنند چون علاوه بر مجموعه دسرهای متنوع در ممالک مختلف مثل پودینگ از انگلستان ،تارتها از آلمان و اطریش ،مرنگ از فرانسه ، سوفله ها از ایتالیا ، آمریکائیها اقسام بستنی و کیکها و کیک های میوه را بجای دسر نیز سرو میکنند .


اقسام دسر امروزه بقدری متنوع است که تعداد آنها بسیار زیاد گردیده و ما در این قسمت سعی کرده ایم که نمونه هائی از تهیه اقسام آن را که در مواقع مختلفه مثل میهمانی رسمی ، میهمانی دوستانه ، میهمانی ناهار و یا شام و یا برای خانواده ها لازم است در دسترس شما بگذاریم ،تا با بکار بستن آنها غذای شما مطبوعتر گردد.


نکات لازم برای تهیه کرم و ژله


ژلاتین برای بسته شدن کرم مصرف میشود زیادتر از حد معین باعث سفت شدن کرم و کمتر از حد معین باعث بسته نشدن کرم میشود.

 برای اینکه ژلاتین کاملا حل شود بهتر است ژلاتین را خرد کنیم و در ظرف کوچکی بریزیم و کمی آب جوش روی ژلاتین بریزیم تا ژلاتین مرطوب شود، سپس ظرف ژلاتین را روی بخار آب جوش می گذاریم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود و بشکل مایع در آید.

برای بسته شدن کرم ها در صورت داشتن فرصت بهتر است ظرف کرم را داخل یخچال بگذاریم تا کرم بسته شود. در صورت داشتن عجله میتوان قالب را در جای یخ گذاشت ولی بلافاصله بعد از بسته شدن کرم را باید از جای یخ خارج نمود و میتوان ظرفی را پر از یخ نمود و ظرف را داخل یخ قرار داد تا کرم یا ژله بسته شود.

تخم مرغی که در شیر جوشیده میریزیم نباید با شیر بجوشد کافی است تخم مرغ و شیر را مخلوط و بلافاصله از روی آتش برداریم.

برای اینکه کرم را در ظرف برگردانیم باید قالب را در ظرف آب گرم که زیاد داغ نباشد یک لحظه نگاهداریم ، بعد قالب را در ظرف بر گردانیم در ضورتیکه قالب مدت زیادتری در آب داغ بماند آب میشود ، آب باید بقدری باشد که داخل ظرف کرم نریزد.

برای حل کردن هر بسته ژله حاضری بطور کلی دو پیمانه آب لازم است که بهتر است یک پیمانه آب جوش و یک پیمانه آب سرد باشد. اول ژله را در آب جوش حل میکنیم بعد آب سرد را به آن اضافه مینمائیم .

برای تهیه ژله میوه در منزل ، برای هر پیمانه آب میوه دو ورق ژلاتین و مقداری شکر که مقدار شکر را در آب میوه می ریزیم و یک جوش میدهیم تا شکر حل شود آنرا از روی آتش بر میداریم و ژلاتین حل شده را با آب میوه مخلوط و سپس مصرف میکنیم .

ژلاتین حل شده نباید در شیر جوشان ریخت چون شیر میبرد بلکه باید شیر بعد از جوشیدن کمی سرد شود آنوقت ژلاتین را با آن مخلوط کرد.ظرف کرم یا ژله باید از نوع فلز باشد ظرفهای چینی یا نشکن مناسب نمیباشند.

اندازه گیری مواد را به درستی انجام دهید

 منظور از اندازه گیری، وزن و حجمی است که برای مواد تشکیل دهنده کیک و شیرینی گفته می‌شود. از آنجایی که آرد ماده اصلی در پخت شیرینی و کیک است، در اغلب موارد منظور از اندازه گیری صحیح این است که آن را روی ترازوی آشپزخانه وزن کنید تا از مقدار درست آن مطمئن شوید. گاهی پیمانه اندازه گیری شما با آنچه مد نظر نویسنده است، فرق می‌کند. برای آنکه کارتان راحت‌تر شود، به دنبال دستور پختی باشید که مقدار مواد تشکیل دهنده را به جای حجم، به گرم ذکر کرده باشد. البته می‌توانید خودتان حجم را به گرم تبدیل کنید، ولی قطعا زمان بیشتری می‌برد و نتیجه هم ممکن است دقیق به دست نیاید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده