دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستور العمل اساسی برای تهیه مخلوط ادویه کاری خانگی

دستور العمل اساسی برای تهیه مخلوط ادویه کاری خانگی

ادویه جات ترشی جات می تواند در مورد غذاهای یک فرهنگ بسیار بگوید و در طیف گسترده ای از غذاهای خوش طعم و شیرین استفاده می شود. برای اینکه مطمئن شوید ادویه های شما تا حد امکان تازه و طعم دار باقی بمانند ، باید آنها را در جای مناسب ذخیره کنید. ادویه ها باید در تاریکی ذخیره شوند .


ادویه کاری ادویه ای است که از آن در آشپزی شرق دنیا به خصوص در افغانستان، هندوستان و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه اکثر کشور ها از این ادویه استفاده می کنند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


پودر کاری یکی از ادویه های محبوب آسیایی محسوب می شود و در بسیاری از غذاها همچون خورشت کاری مرغ، ادویه کاری طعم اصلی غذا است. پودر کاری مخلوطی عالی و بی نظیر ازادویه کاری در طرز تهیه غذاهایی همچون سوپ جو قرمز و بریانی عربی و بسیاری دیگر از غذاهای ایرانی و فرنگی به کار می رود. و باعث ایجاد طعم و مزه جالبی در غذاهای مختلف می گردد.

مواد اولیه :


1/5 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/5 قاشق چایخوری زیره سبز

1 قاشق غذاخوری  زرد چوبه

1 قاشق چایخوری خردل سیاه

5 قاشق غذاخوری تخم گشنیز

1 قاشق چایخوری جوز هندی

1 قاشق چایخوری زنجبیل

1 قاشق چایخوری زیره سیاه

1 قاشق چایخوری پودر تخم شنبلیله

1 قاشق چایخوری فلفل پاپریکا

1 قاشق چایخوری فلفل قرمز

برگ کاری خشک شده : چند عدد

طرز تهیه:

برای تهیه ادویه کاری ابتدا همه مواد را به وسیله آسیاب به صورت پودر در آورده ، آنها را در ظرفی باهم مخلوط و کمی تفت به آن دهید سپس در یک ظرف شیشه ای بریزید درب آن را محکم بسته و در جای تاریک و خنک نگهدارید.


ادویه کاری برای غذاهایی مناسب است که دوست دارید تند باشند و همچنین برای تهیه غذاهای هندی نیز مناسب است. این ادویه از ترکیبات، ادویه های مختلفی درست می شود. رنگ این ادویه کاری بستگی به مقدار ترکیبات آن دارد یکی از اصلی ترین مواد موجود در ادویه کاری فلفل قرمز است که دمای بدن را افزایش می دهد و با افزایش میزان سوخت و ساز بدن به سوختن کالری و چربی ها نیز کمک می کند.


اگر از فلفل قرمز استفاده شود پودر کاری ما تن قرمزی بیشتری دارد و اگر از زرد چوبه نسبت به باقی ادویه ها بیشتر استفاده کنید رنگ پودر کاری ما به زردی می زند. میزان مواد ادویه کاری بستگی به نظر شما همراهان گرامی دارد، بهتر است پودر کاری آماده شده را در فریزر نگه داری کنید تا رنگ و عطر خود را حفظ و زود از دست ندهد.


خواص ادویه کاری

عنصر اصلی پودر کاری در تمام کشور‌ها زردچوبه است که موجب رنگ زیبا و خاصیت فوق‌العاده آن می‌شود.

پودر کاری به دلیل وجود کورکومین که عامل ضدالتهاب و یک آنتی‌اکسیدان قوی است، موجب کاهش التهاب مفاصل می‌شود. حتی ممکن است این عنصر ژن ناقل سرطان پستان را غیرفعال کند و روند پیشرفت سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.


کورکومین تأثیر مثبت و چشمگیری در درمان سرطان لوزالمعده دارد.گروهی از پژوهشگران معتقدند که کورکومین می‌تواند با سرطان پوست نیز مبارزه و ملانوم سلول‌های سرطانی پوست را تخریب کند. به نظر می‌رسد که کورکومین موجود در پودر کاری از آلزایمر پیشگیری می‌کند؛ کاری، حافظه را بهبود می‌بخشد.


عنصر اصلی پودر کاری در تمام کشور‌ها زردچوبه است که موجب رنگ زیبا و خاصیت فوق‌العاده آن می‌شود

در تحقیقی مشخص شد مردان مسنی که پودر کاری را در رژیم غذایی روزانه خود داشتند، به نسبت سایرین در آزمون حافظه موفق‌تر عمل کردند.کاری به درمان بیماری‌های همچون سوزاک و کلامیدیا کمک می‌کند و این خاصیت نیز ناشی از کورکومین موجود در آن است. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه بر این، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کاری کلسترول را پایین می‌آورد و از انعقاد خون جلوگیری می‌کند. این ادویه تورم و درد ناشی از آن را نیز کاهش می‌دهد.


مدت‌هاست که خواص ادویه کاری شناخته شده است، اما تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده گیاهی خاص به نام فنوگرک که از آن در تهیه ادویه کاری استفاده می‌شود می‌تواند درمانگر سرماخوردگی، گریپ و حتی عفونت‌ها باشد.


اگر در هفته 2 بار نصف قاشق چای‌خوری از گیاه نامبرده را در ادویه کاری خود استفاده کنند به سرعت خوب می‌شوند و اگر بیمار نباشند مصرف این گیاه سبب می‌شود در طول زمستان از سرماخوردگی در امان بمانند.


اگر قصد دارید لاغر شوید، ادویه کاری را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این متخصصان تاکید کردند که یکی از مواد اصلی موجود در ادویه‌های کاری، فلفل قرمز است که دمای بدن را افزایش می‌دهد و به سوختن کالری‌ها کمک می‌کند. حتی نکته جالب‌تر این که این ادویه به شما کمک می‌کند که در وعده غذایی بعدی کمتر غذا بخورید.


این مطلب را از دست ندهید: ادویه هایی که شما را از مرگ نجات می دهند


به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، کارشناسان تغذیه در دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانای آمریکا تصور می‌کنند که ترکیب فعال موجود در فلفل موسوم به «کپسایسین» می‌تواند عامل این اثرگذاری قوی و آشکار باشد.


در این مطالعه تأثیر ادویه فوق روی ۲۵ زن و مرد بالغ بررسی و مشخص شد. نیمی از این افراد غذای خود را بدون ادویه و نیمی دیگر همراه با ادویه کاری مصرف کردند در ادامه معلوم شد در گروهی که از ادویه استفاده کرده بودند سوخت و ساز درونی بدنشان بیشتر شد و شاهد این امر افزایش دمای داخلی بدن آن‌ها بود.

کاری، نیاز به شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده