خرید از سراسر دنیا


» غذای سنتی ایرانی فصل سرما |خورش به آلو

غذای سنتی ایرانی فصل سرما |خورش به آلو

به یکی از میوه های فصل سرما است. میوه ای که فواید زیادی دارد و با آن غذاهای متنوع و دلپذیر در ایران تهیه می شود.

خورش در سبک های مختلفی پخته می شود. بعضی از آنها از لپه استفاده می کنند تا آن را شبیه خورش قیمه کنند. برخی این خورش شیرین و یا ملس را دوست دارند و برخی دیگر طعم طبیعی آن را دوست دارند. خورش است که به طور سنتی با گوشت یا حتی قطعات مرغ پخته می شود و طرفداران خاص خود را دارد.خورش به یکی از انواع خورش های مجلسی ایرانی است که به خاطر وجود به در آن عطر خاص و بسیار مطبوعی دارد. این خورش به دلیل اینکه به تازه فقط در فصل پاییز موجود است یکی از خورش های فصلی محسوب می شود.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

البته در صورتی که از طرفداران این خورش خوشمزه هستید می توانید میوه به را فریز کنید و در فصل های دیر سال هم از خوردن این خورش لذت ببرید. این خورش را در مناطقی از کشور با نام خورش به و آلو شناخته می شود.


بِه خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص بهره مند شوید. از مهم ترین خواص میوه بِه می توان به کمک به سلامت دستگاه گوارش ، سم زدایی کبد ، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و کنترل فشار خون اشاره کرد.

موادلازم:

400 گرم گوشت گوسفند یا سینه مرغ خرد شده

 30 گرم روغن یا کره

 15 آلو خشک

   3 عدد به خرد شده

   1 عدد پیاز خرد شده

   2 قاشق غذاخوری شکر (اختیاری)

   1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

   3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی یا رب انار

       نمک ، فلفل، زعفران و زردچوبه به اندازه نیاز

جهت ها:

 پیازرا با روغن یا کره توی تابه بریزید و تفت داده تا نرم و سبک شود و بعد تکه های گوشت یا مرغ را اضافه کنید. سپس زردچوبه و مقداری فلفل و دارچین را اضافه کنید (در صورت تمایل).

سپس ، زعفران یا شکر و آلوها و رب گوجه فرنگی و مقداری آب لیموو آب به میزانی که روی ترکیب را بگیرد بریزید و بگذارید خورش را روی حرارت متوسط بجوشد.


توجه داشته باشید اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورش بِه اختیاری است. اضافه کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود طعم و رنگ خورش بهتر شود. البته باید رب گوجه فرنگی را به طور کامل سرخ کنید تا طعم و بوی خامی اش از بین برود


در صورتی که به ها را ریز خرد کنید به دلیل اینکه به بافت نرمی دارد خیلی زود له می شود و در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایه به تابه اضافه کنید.


پس از اینکه روغن داغ شد به ها را اضافه و کمی تفت هید تا به ها طلایی شوند. تفت دادن به ها باید به حدی باشد که فقط کمی منسجم شوند و نیاز به تفت دادن زیاد نیست. به ها باید به اندازه ای تفت داده شوند که پس از اضافه کردن به خورش له نشوند.


پس از اینکه به ها آماده شدند صبر کنید تا گوشت به طور کامل پخته شود سپس به ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید. حرارت زیر خورش را ملایم کنید تا خورش به طور کامل جا بیفتد ، برای جا افتادن خورش حدود 45 دقیقه زمان نیاز است.

آلو خورشتی را به مدت 15 دقیقه در آب سرد بخیسانید سپس در 15 دقیقه پایانی پخت خورش به همراه شکر و آبلیمو به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورش به غلظت کافی برسد سپس به همراه نان یا برنج سرو کنید.


درباره میوه به

به یک میوه پاییزی است که دارای خواص متعددی است.

میوه به حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی است. میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید است.


به میوه‌ای مابین سیب و گلابی است و مجموع خاصیت هر دو آن‌ها را در خود دارد.به دارای گوشتی خشک و کرکی است که طعمی به مانند ترشی و اغلب گس دارد. با این وجود به زمانی که تبدیل به مربا با مارمالاد می‌شود طعم و عطر خوبی از خود دارد. درخت به درختی کوچک به همراه برگ‌های ریز و لاغر است که میوه‌ای ارزشمند به رنگ زرد طلایی و شبیه به گلدان به بار میارود.


به سرشار از ویتامین A، ویتامین B، املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است که در ادامه مطلب ما شاهد بررسی کامل ارزش غذایی آن خواهید بود. به مقوی قلب، معده و اعصاب است و دم نوش آن می‌تواند خاصیت آرام بخشی داشته باشد.

درخت به در میان اقوام مختلف ایرانی دارای اسامی مختلفی است از جمله هیوا، نوچ و سنگه. درخت به نیاز به خاک مرطوب برای رشد دارد با وجود اینکه میوه این درخت کاملا به نظر بی‌آب می‌رسد. گونه‌های زیادی به وجود دارد که فقط دو مورد از آن‌ها قابل توجه است.

به معطر: شکلی بیضی با انتهای مخروطی دارد. پوست آن نرم، زرد و دارای گوشت سفید است.

به آناناسی: تا حدی شبیه گلابی بر آمده است. پوست آن بعد از رسیدن زرد می‌شود و گوشت آن زرد رنگ و با طعم خفیفی از آناناس است.

خواص به بسیار زیاد است اما در مجموع سرشار از ویتامین A، ویتامین B، املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده