دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه موس عسلی

طرز تهیه موس عسلی

این دسر علاوه بر شکل زیبا بسیار راحت و ساده است و مواد اولیه آن هم در بعضی از منازل وجود دارد ، پس اگر دستور موس راحت و ساده و در عین حال خوشمزه بخواهید میتوانید آن را آماده و میل کنید و روی آن را هم با کمی عسل و شاهتوت یا تمشک و یا انواع توت ها میتوانید تزیین کنید.

زمان آماده کردن 30 دقیقه زمان طبخ 15 دقیقه


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم : برای 8 تا 10 لیوان

1/2 فنجان عسل

   4 عدد تخم مرغ ، جدا شده

   2 عدد زرده تخم مرغ

   2 فنجان خامه زده شده

   1 عدد نمک کوچر

دستور العمل:

 6 زرده تخم مرغ را با هم در ظرفی زده تا ترکیب شود وعسل را هم اضافه و بعد از کمی هم زدن برروی ظرف آبجوش به طریقه بن ماری گذاشته با یک اسپاتول 10 دقیقه هم بزنید ، یا تا زمانی که مخلوط به 185 درجه فارنهایت برسد.


از روی حرارت برداشته و ظرف ترکیب زرده را درون یک کاسه یخ بگذارید ، مخلوط زرده عسل را هم بزنید تا خنک شود. از یخ خارج کرده و کنار بگذارید.


در یک کاسه سرد ، کرم را زده تا نرم شود ، در یک کاسه جداگانه ، سفیده های تخم مرغ را با نمک بزنید تا زمانی که کرکی و سفت شود و به تدریج نیمی از مخلوط عسل را در سفیده ها اضافه و با هم مخلوط کرده ، سپس باقیمانده ترکیب زرده وعسل را هم اضافه و به آرامی هم بزنید و در آخربا دقت خامه را هم اضافه وترکیب کنید.


 موس را به آرامی داخل یک ظرف سروبزرگ یا 8 تا 10 لیوان تقریباً سه چهارم آن را پر کنید. با سلفون یا درپوش پلاستیکی در ظرف ها را بسته و به مدت یک شب یا تا زمانی که موس بسته وسفت شود، در یخچال قرار دهید.


نکات:

میتوانید بجای خامه شکلاتی یا گاناش از خامه ساده استفاده کنید و پودر قند را کمی بیشتر بریزید و کرم وانیلی داشته باشید.

میزان پودر قند دستور میتواند بسته به ذائقه کم و زیاد شود.

اگه میخواهید به رنگ تیره و روشن شود دسرتون را بعد از اینکه ترکیب کردید سریع بریزید تو قالب یا ظرف سرو تک نفره


درباره عسل

عسل طبیعی یکی از مفیدترین و شفابخش‌ترین خوراکی‌های موجود در دنیاست. اما در این میان خاصیت شفابخشی برخی از انواع آن بیشتر از بقیه شگفت‌انگیز است.

مانوکا: مانوکا که از درخت چای به دست می‌آید بهترین و مفیدترین عسل موجود در دنیا برای درمان امراض مختلف و تقویت سیستم ایمنی بدن است. نیوزلند سرزمین مادری عسل مانوکا است.

گندم سیاه:یک جایگزین بسیار عالی برای شربت ضد‌سرفه و یک ماده موثر و مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن.

 گل‌های وحشی: از انواع کمیاب و گرانقیمت است.

 یونجه: عمدتا در کشور کانادا و از شکوفه یونجه تهیه می‌شود.

اقاقیا: یک عسل مقوی و خوشبو که پایین‌ترین میزان قند را دارد و نوع طبیعی آن سبک، شفاف است و بوی گل می‌دهد.

 بلوبری

شکوفه پرتقال

شبدر: به عقیده عسل خورهای حرفه‌ای عسل شبدر لذیذترین طعم را در میان تمام انواع عسل دارد. این عسل هم بیشتر در کشور کانادا و از خالص‌ترین نوع گل‌های شبدر وحشی تهیه و تولید می‌شود.


 بیشترین فایده زنبور عسل تولید عسل یا انگبین است؛ یک ترکیب بسیار غلیظ قندی و اسیدی محلول در آب که به خاطر شیرینی حالت اسیدی آن چندان احساس نمی‌شود. این ترکیب قندی غلیظ تقریبا شامل 600 عنصر مختلف است که زنبور عسل آن‌ها را جمع کرده، شکل‌ شان را تغییر داده و در کندو نگهداری می‌کند.


مایعی شیرین است، که توسط زنبورها از شهد گلها ساخته می شود. عسل از لحاظ رنگ و شفافیت طبقه بندی می شود، مانند عسل کهربایی طلایی رنگ که اغلب مقداری قیمت بیشتری از انواع تیر طرح خود دارد. عطر و طعم خاص عسل، با توجه به نوع گل هایی که از آن شهد به دست آمده است، متفاوت است.


هر دو نوع عسل خام و پاستوریزه در دسترس همگان است. عسل خام به طور مستقیم از جدا شده و بسته بندی می شود و البته به همان میزان حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده خواهد بود. این باور وجود دارد که مصرف عسل خام به حساسیت های کمک می کند. عسل پاستوریزه شده گرما داده شده است و ناخالصی های آن گرفته شده است.


عسل حاوی مقدار زیادی موادی مانند مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز حدود 70 الی 80 درصد قند می باشد که شیرینی آن را فراهم می کند. عسل همچنین از ویژگی های ضد عفونی و ضد باکتریائی برخوردار است. علم پزشکی مدرن در صدد است تا از عسل در بهبود زخمهای مزمن و مبارزه با عفونت استفاده کند.


سرشار از فلانوئید و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و همین امر سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در زمان ابتلا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا عسل بخورید. درمان آنفولانزا و ضعف بدن و سرفه‌های ناشی از آن با عسل طبیعی از دیرباز مورد توجه پزشکان بوده است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده