خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ساندویچ گیاهی |دستور العمل ساده سویا برگر

ساندویچ گیاهی |دستور العمل ساده  سویا برگر

این بهترین دستور العمل برگر گیاهی است ، این دستور العمل برگر سبزیجات فوق العاده سالم بسیار آسان برای تهیه و کاملاً خوشمزه است. این همبرگرها می توانند به سرعت تهیه شوند - و پر از عطر و طعم دلچسب هستند.


مواد لازم :

200 گرم سویا

1 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده

1 قاشق غذا خوری سماق

1 قاشق غذا خوری آرد سوخاری

2 قاشق غذا خوری آرد

2 عدد تخم مرغ

1 پیمانه جعفری و شوید ساطوری شده

2 عدد پیاز

 نمک و فلفل به مقدار لازم

نان برگر ، کاهو ، خیار ، گوجه فرنگی ، پیاز ، آوکادوو،پنیر برای توی برگر

طرز تهیه:

 سویا را با آب ولرم شسته و بعد داخل آب در حال جوش بریزید و مقداری نمک به آن اضافه و بعد از چند دقیقه آبکش کرده و آب اضافی آن را با دست بگیرید.


پیاز ، سویا ،سماق،نمک،فلفل و سایر ادویه های دلخواه را در میکسر بریزید و خوب با هم ترکیب کرده و بعددر ظرفی بریزید و تخم مرغ ها را تک تک اضافه و خوب هم بزنید.


آرد سوخاری ، آرد سفید ، جعفری و شوید ساطوری شده و زعفران را نیز اضافه کنید و حدود 15 دقیقه کامل مخلوط را ورز داده تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند.


به اندازه یک گردو از مخلوط بردارید و آن را به ضخامت حداکثر ۱ سانتیمتر در کف دستتان صاف کنید و توی روغن و با حرارت بسیار ملایم هر دو روی آن را سرخ کنید.


 نکات

بدلیل استفاده از سویا و عدم وجود چربی بافت مینی برگر کمی شکننده است و نمیتوانید آن را مانند برگرهایی که با گوشت تهیه میشود قالب بزنید .

برای انسجام بیشتر از مخلوط مساوی گوشت چرخ کرده و سویا نیز استفاده ولی اگر اندازه ها را درست رعایت کنید و مخلوط را کاملا ورز دهید ، برای انسجام بیشتر بافت مینی برگر نیازی به گوشت چرخ کرده یا تخم مرغ اضافه نخواهد بود.

 پیاز را رنده و بعد آب آن را گرفته و بعد به مواد اضافه کرده تا مواد کمتر شکننده شود.

ابتدا1عدد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و اگر احساس کردید که نیاز به تخم مرغ بیشتر دارد ، تخم مرغ دوم یا بیشتر را نیز اضافه کنید.

در زمان سرخ کردن برگر حرارت زیر تابه بسیار ملایم باشد چون به دلیل استفاده از آرد سوخاری مینی برگرها زود میسوزند

بعد از اضافه کردن تخم مرغ به هیچ وجه برای ورز دادن مخلوط از همزن برقی یا میکسر استفاده نکنید ، اگر میترسید که مینی برگرها موقع سرخ شدن در روغن وا بروند به اندازه 1 قاشق غذا خوری شیر به مخلوط اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا شیر به داخل مواد برود ، در صورت تمایل قبل از سرخ کردن مواد ، میتوانید کمی پنیر چدار رنده شده را نیز با مواد مخلوط کنید.


درباره سویا

دانه های سویا بعنوان غذای اصلی در بعصی فرهنگها محسوب میشود.این دانه ها از طریق آسیائی ها به آمریکای شمالی معرفی شدند. اکنون آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا و محصولات مرتبط با آن است. این گیاه با موارد استفاده فراوان ، سرشار از پروتئین ،چربی غیر اشباع ، فیبر و موا معدنی است. آنچه که از ارزش غذائی این دانه ها مهم تر است این است که استفاده مکرر از سویا و محصولات آن باعث کاهش خطر ابتلا به بعضی از بیماریهای خطرناک و مهلک ،بیماری های قلبی ،عروقی، سرطان و پوکی استخوان می شود


نه نوع اسید آمینه ضروری در همه گیاهان به وفور یاقت می شود و در این میان دانه های سویا در دنیای گیاهان استثناء هستند. دانه های سویا محتوی تقریبأ %40 پروتئین هستند. صنایع غذائی می توانند دانه های سویا را طوری فرآوری کنند که پروتئین آنها حفظ شود، بنابراین دانه سویایی که خورده می شود مملو از پروتئین خواهد بود. مهمترین نتیجه حاصل از مصرف محصولات سویا کاهش بیماری های مهلک است.


دانه های سویا دارای مواد معدنی همچون کلسیم ، آهن ، و روی می باشند که میزان موادمعدنی آن در انواع متفاوت دانه های سویا، مختلف می باشد. پروتئین سویا ، آرد سویا و دانه های پخته سویا بیشتر از دیگر آن دارای مواد معدنی دارند. از دانه های خوراکی و بخشی از خانواده نخود است که امروزه از محصولات اصلی جهان محسوب میشود. سویا همچنین به شکل روغن، شیر، توفو و پروتئین تبدیل میشود و دو نوع عمده از سویا کشت میشود که زرد و سیاه هستند ؛ آنها همچنین در چین و ژاپن به عنوان ادامام نیز شناخته میشوند.

سویا کم چرب و کم کالری است و منبع غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشد. سویا در بسیاری از شرایط پزشکی و علائم نیز مفید است.

ارزش تغذیه ای 100 گرم سویا


کالری کلی 147

کالری ناشی از چربی 61

کل چربی 6.8 گرم (10%)

چربی اشباع شده 0.786 گرم (4%)

چربی غیر اشباع 3.2 گرم

چربی غیر قابل استفاده 1.284 گرم

کلسترول 0 میلی گرم (0%)

سدیم 15 میلی گرم (1%)

پتاسیم 620 میلی گرم

کل کربوهیدرات 11.05 گرم (4%)

فیبر رژیمی 4.2 گرم (17%)

پروتئین 12.95 گرم

ویتامین آ 4 درصد

ویتامین ث 48 درصد

کلسیم 20 درصد

آهن 20 درصد

مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیاز کالری بالا یا پایین باشد.

ویتامین ها و مواد معدنی

سویا منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند که عبارتند از :

مولیبدنوم سویا

سویا غنی از مولیبدنوم، یک عنصر اساسی است که همدتا در دانه ها و حبوبات یافت میشود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده