دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کیک شکلاتی با رویه موس شکلات

طرز تهیه کیک شکلاتی با رویه موس شکلات

این کاپ کیک های خوشمزه و ظاهری فوق العاده زیبا مناسب جشن ها و مهمانی های شماست و طرز تهیه آن در منزل بسیار راحت و سریع آماده می شود. موس شکلات از معروف ترین دسرهای دنیاست و تنوع بسیار زیادی دارد.

موس شکلاتی

موادلازم :

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن
355 میلی لیتر خامه سنگین

230 گرم شکلات تلخ و شیرین

 43 گرم (3 قاشق غذا خوری) شکرکاستور

  2 قاشق غذاخوری آب

  4 عدد زرده تخم مرغ بزرگ

طرز تهیه:

  شکلات را روی بخار آب جوش ذوب وکنار گذاشته،شکر و آب را توی یک ظرف روی حرارت به جوش آورده ، تا شکرحل شود.با همزن مایع را بزنید تا تغییررنگ دهد ،سپس از روی حرارت بردارید.


شکلات ذوب شده را به زرده تخم مرغ اضافه و هم بزنید،تا ترکیب شود. یک سوم از خامه را به مخلوط شکلات اضافه کنید. به آرامی هم زده ،سپس باقی خامه را مخلوط و خوب ترکیب کنید.

 

  موادلازم: برای 16 کیک

   113 گرم آرد کیک

   3/4 قاشق چای خوری بکینگ پودر

   1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین

  120 میلی لیترشیر

  113 گرم کره بدون نمک، درجه حرارت اتاق

  113 گرم شکر کاستور

    90 میلی لیتر (¼ پیمانه + 2 قاشق غذا خوری) تازه دم کرده اسپرسو

    50 گرم شکر قهوه ای روشن

    71 گرم شکلات تلخ و شیرین، ذوب و کمی

    59 گرم شیرین نشده پودر کاکائو

      2 عدد تخم مرغ بزرگ دمای اتاق

      1 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

      1 قاشق چای خوری پودر نسکافه فوری

          نمک به میزان نوک کارد

   فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.


طرز تهیه:

کاکائو را 3 بار الک کنید.سپس با آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک، الک و ترکیب کنید. کره را با سرعت بالای هم زن زده ، شکر کاستور ، شکر قهوه ای و تخم مرغ، رابه کره اضافه وخوب هم بزنید. آرد مخلوط شده را با شیر کم کم به ترکیب اضافه وهم بزنید.

مخلوط اسپرسو، شکلات ذوب شده و وانیل، راباهم ترکیب کنیدوهم زده تا صاف شود. وقتی که تمام مواد راباهم ترکیب کردید، 3/4 از قالب راازمخلوط پر کنید وتوی فربه مدت 18 دقیقه قرار دهید.


مونتاژ کیک :

موس شکلات را توی یک کیسه با نوک 6-میلی متر (¼ اینچ) بریزیدوکیک کوچک را در یک زاویه 90 درجه نگه دارید.شکلات رابه شکل مارپیچی روی کیک راتزیین کنید.


تاریخچه موس

شکلات در سال 1529 طی جنگ های اسپانیا و مکزیک به اروپا آورده شد. در سال 1615 با ازدواج پرنسس اسپانیایی با لوئی سیزدهم فرانسه، شکلات به فرانسه هم رسید. زمانیکه شکلات وارد فرانسه شد صرفا جنبه ی نوشیدنی داشت ولی طولی نکشید که سرآشپزهای با استعداد دربار فرانسه شروع به درست کردن دستورهای متنوع با شکلات کردن. در سال 1755 آشپز لوئی شونزدهم Charles Fazi اولین موس شکلات رو درست کرد.


در سال 1820 دستور موس شکلات توی کتاب آشپزی سلطنتی به چاپ رسید . سال 1897 پای این دسر به آمریکا باز شد و اولین رسپی موس شکلات توی نمایشگاهی در نیویورک معرفی شد و کم کم دستور این دسر وارد کشورهای مختلف شد و رسپیش تنوع گرفت.کلمه ی موس mousse در زبان شیرین فرانسه به معنی foam فومه. این نامگذاری از روی بافت این دسر آمده است.


وقتی افراد مسن به طور خاص از عصاره کاکائو استفاده می کردند که غنی از فلاونول ها بود، عملکرد شناختی آن ها به شدت بهبود یافت. تنها مشکل این است که وقتی نوبت به خوردن شکلات می رسد، شکلات به دلیل وجود میزان زیاد چربی و قند، مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گیرد.

خوردن شکلات ممکن است باعث جوش صورت و آکنه، افزایش فشار خون، بیماری‌های عروق کرونر و دیابت شود. اما این تمام حقایق در مورد شکلات نیست. در حالی که همه محققان این موضوع را تایید نکردند، شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند


میزان مناسبی از شکلات خصوصا شکلات تلخ، برای سلامت دستگاه گوارش، مغز و کاهش میزان کلسترول مفید است. خوردن شکلات حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را نیز کاهش دهد.شکلات برای قلب انجام شد، مصرف یک بار در هفته شکلات را برای کاهش بیماری‌های قلبی تا یک سوم موثر دانست. بر اساس نتایج آن‌ها افزایش میزان مصرف شکلات تلخ با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.


آنتی‌اکسیدان موجود در شکلات فواید زیادی برای سلامتی ما به ارمغان می‌آورد. هرچقدر که میزان کاکائو موجود در شکلات بیشتر باشد، یعنی شکلات خالص‌تر باشد، فواید آن برای ما بیشتر است. شکلات تلخ همچنین دارای میزان کمتری چربی و شکر نسبت به شکلات‌های دیگر است اما همچنان مهم است که شما جدول ارزش غذایی روی جعبه را بخوانید. خوردن شکلات می‌تواند فواید زیر را برای بدن داشته باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده