دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» کاناپه هایی با تخم مرغ و پیازچه

کاناپه هایی با تخم مرغ و پیازچه

این یک پیش غذا و یا میان وعده غذایی برای کودکان و یا مهمانی های ساده است که علاوه بر راحتی آماده کردن ، خوشمزه وسرشار از پروتین وویتامین است. شما میتوانید بچه ها رو بجای فست فودها و یا تنقلات زیان آوربدین ترتیب راغب به درست غذا خوردن کنید


مواد لازم:

170 گرم پنیر خامه ای مثلثی شکل

2-3 عدد تخم مرغ آب پز رنده شده

2-3 حبه سیررنده شده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

3-4 قاشق غذا خوری قسمت سبزپیازچه و یا جعفری ریز خرد شده

2 قاشق غذاخوری سس مایونز

   1 عدد نان باگت حلقه شده 

   2 قاشق غذاخوری کره، ذوب شده


 فررا با حرارت 350 درجه فارنهایت ویا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.


طرز تهیه:

نان را حلقه حلقه برش بزنیدوسطح نان را با یک برس از کره ذوب شده پوشش دهید.در فر به مدت 5 دقیقه قرار داده تا سطح نان ها کمی برشته و گرم شود.


پنیر،سس مایونز،سیر راباهم در ظرفی بریزید وکاملا ترکیب کنید .تا نرم وصاف شود.سپس روی نان ها را با این ترکیب پوشش دهیدوبا تخم مرغ رنده شده وپیازچه ویا جعفری خرد شدهروی آن را تزیین کنید.

 

خواص و فوائد پیازچه - پنیر خامه ایی


 این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای فواید تغذیه ای زیادی نیز می باشد.قابلیت استفاده ی خام به عنوان سبزی یا یکی از اجزای سالاد را دارد که بیشتر در آمریکای شمالی می باشد، اما در آسیای شرقی بیشتر به صورت پخته یا سرخ شده مصرف می گردد ،

پیازچه کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

پیازچه مجرای تنفسی را تحریک و خلط را دفع می کند.

   روغن طبیعی آن غده عرق را تحریک می کند و باعث تعریق می شود. فشار خون را تنظیم می کند.

کی از بزرگترین مزایای پیازچه است ؛ پیازچه ،باعث تولید پروتئینی به نام ردپسین می شود و همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین A است.ردوپسین، برای شبکیه چشم برای جذب نور بیشتر ضروری است و بنابراین مانع کوری شبانه چشم میشود و همچنین بینایی را تقویت میکند.


پیازچه، برای بهبود سیستم ایمنی بسیار خوب است. بنابراین، به گفته بسیاری از متخصصان سلامت، یک نوع خاص از پیاز، از جمله پیازچه، مقدار زیادی از مواد شیمیایی مانند، فلاونوئید، آنتوسیانین و کورستین دارد.

این مواد شیمیایی گیاهی که در پیازچه موجود است، برای بهبود قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است، در واقع، با توجه به مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده، وجود فلاونوئید، برای جلوگیری از سرطان مفید است.


پیازچه برای بهبود کل سیستم ایمنی بسیار خوب است. بنابراین، مطابق نظر بسیاری از کارشناسان سلامتی، یک نوع بخصوص از پیاز، از جمله پیازچه، مقدار فراوانی مواد شیمایی گیاهی، به خصوص فلاونوئیدهایی مانند آنتوسیانین و کوئرستین در خود دارد. آن مواد شیمایی گیاهی که در پیازچه وجود دارند برای بهبود قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی خواهند بود، به واقع، مطابق مطالعاتی که در ژورنال امریکایی کلینیکال نوتریشن منتشر شد، ترکیب فلاونوئید برای جلوگیری از سرطان مفید خواهد بود.


 پیازچه همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است. ترکیب ویتامین آ و نوعی از فلاونوئیدها مانند لوتئین، کاروتن، و زآگزانتین برای حفاظت از شما در برابر سرطان ریه بسیار مفید خواهد بود.


 پیازچه از شما در برابر سرطان محافظت خواهد کرد، به نظر می‌رسد این نوع پیاز برای سلامت قلب‌تان نیز بسیار خوب باشد. همان طور که در فوق اشاره شد، این خوراک گیاهی مقدار بسیار زیادی ویتامین آ دارد. اما همه‌ی ماجرا همین نیست، پیازچه مقدار زیادی ویتامین ث نیز دارد. دو ویتامین به خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی‌شان بسیار شناخته شده هستند. آن خواص آنتی اکسیدانی برای حفظ سلامت بافت سلولی و DNA شما مفید خواهند بود چون با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. سوای این، ویتامین ث موجود در پیازچه فشار خون بالا را کاهش خواهد داد، که این به نوبه‌ی خود ریسک حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد.


پنیر خامه ای یک نوع پنیر با بافت نرم است که قوام زیادی داشته و از نظر بافت نیز یکدست است. این پنیر از طعم ملایمی برخوردار بوده و برای مصرف در کنار نان و کراکر و استفاده در شیرینی ها و دسرها بسیار مناسب می باشد.

ارزش غذایی پنیر خامه ای


انواع مختلفی از پنیر خامه ای در بازار وجود دارد. بنابراین ارزش غذایی این ماده، به نوع محصول و مارکش بستگی دارد. اما به طور کلی ۱ اونس (۲۸ گرم) پنیر خامه ای معمولی حاوی ارزش غذایی زیر است:


   کالری: 99

   پروتئین: 2 گرم

   چربی: 10 گرم

   کربوهیدرات: 2 گرم

   فیبر: 0 گرم

   ویتامین A: حدود 10 درصد از نیاز روزانه بدن

   ریبوفلاوین (ویتامین B2): حدود 10درصد از نیاز روزانه بدن


پنیر خامه ای بسیار پر چرب است و حاوی مقداری کربوهیدرات و پروتئین نیز می باشد. این نوع پنیر منبع خوبی از ویتامین A بوده و مقداری ریبوفلاوین (ویتامین B2) نیز دارد.


البته نوع همزده آن، حاوی چربی و کالری کمتری نسبت به پنیر خامه ای معمولی است.

فواید این نوع پنیر


گذشته از اینکه این نوع پنیر بسیار خوشمزه است؛ فوایدی نیز برای بدن دارد.

منبع خوبی از ویتامین A است


در کنار این فواید، ویتامین A از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی کرده و به محافظت از تمامیت بسیاری از بافت ها مانند پوست، ریه و روده کمک می کند.

آنتی اکسیدان های مهمی را برای بدن تأمین می کند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده