بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پاف گوشتی و شکلاتی به شکل توپ بیسبال

پاف گوشتی و شکلاتی به شکل توپ بیسبال

این دستور تهیه پاف بسیار سبک و فوق العاده خوشمزه است و شما میتوانید هم غذایی و هم بصورت دسر آن را تهیه کنیدو با تغییر مواد توی پاف اونو به یک دسر بسیار لذیذ تبدیل کنید .مثلافقط تصور کنید که یک پاف خامه شکلات کوچک را که با پودینگ شکلات پر شده را ببینید واقعا لذت بخش است و مورد علاقه افراد خانواده

موادلازم:

270 گرم سینه مرغ نگینی خرد شده

 1/4 فنجان سرکه قرمز

 1/4 فنجان خامه تغلیظ شده با سوپ مرغ

 1/2 فنجان نخود سبز

 1/2 قاشق چایخوری پودر گیاهی

   2 حبه سیر ریز خرد شده  

   1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

   2 ورق از خمیر پف دار یا هزار لا 

   1 عدد تخم مرغ

      نمک و فلفل به میزان لازم

    فررا با حرارت 400 درجه فارنهایت ویا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید.

طرز تهیه:

 

کمی روغن زیتون را در تابه بریزید وروی حرارت قرار داده تا گرم شود.سیر را به تابه اضافه وکمی تفت داده تا سبک شود. گوشت نگینی خرد شده مرغ را هم اضافه وتفت دهید .تا سرخ وطلایی شود. نمک وفلفل سیاه ، پودر گیاهی را با نخود سبز وسرکه راهم اضافه وتفت دهید. خامه تغلیظ شده در سوپ مرغ را هم بریزید وکاملا ترکیب کنید.

 

خمیر را با وردنه پهن کرده، سپس طرح توپ را روی یک کاغذ بکشید وبه عنوان قالب از آن استفاده کنید.طرح را روی خمیر قرار داده وبا چاقو دور کاغذ را برش دهید.

 

تخم مرغ و1 قاشق غذا خوری آب را در ظرفی جدا با چنگال زده واز ترکیب مرغ مقداری دروسط با فاصله از لبه هر خمیر بریزید ودور خمیر را با تخم مرغ زده شده مرطوب کنید ویک خمیر دیگر را روی ترکیب گوشتی قرار داده وبا انگشتان دور خمیر را به هم بچسبانید. با چنگال دورخمیررا طرح بزنید وبا نوک قیچی روی خمیر را چند شکاف ایجاد کنید.

 

با یک برس روی خمیرهارا با زرده تخم مرغ پوشش دهید وخمیرهای آماده شده را توی سینی بچینید ودر فربه مدت 15-20 دقیقه قراردهید،تا روی خمیرها طلایی شود.

 

شما می توانید به جای گوشت مرغ وسط خمیرها را با کرم شکلات پرکنید ودور خمیر را با تخم مرغ مرطوب کرده و یک لایه خمیرقرارداده وبا دوست دور آن را کمی فشار داده وبا چنگال فرم دهید .

 

با نوک قیچی چند شکاف ایجاد کرده وبا تخم مرغ روی خمیر راپوشش دهید، کمی شکر روی خمیر بپاشید ودرفر 15-20 دقیقه قرار داده تا روی شیرینی طلایی شود.

نکته:

خمیر هزارلا را میتوانید از قنادی ها و یا لوازم قنادی فروشی ها آماده کنید و یاخودتان در منزل آن را تهیه کنید .

خمیر هزارلا در تهیه شیرینی های زیادی استفاده می شود. خمیر هزارلا یک خمیر ورقه ای است که حاوی صدها لایه نازک از کره و خمیر بوده و پس از پخت در فر، به یک خمیر ترد تبدیل می شود.


یک خمیر ورقه ای، خمیری است که دارای لایه های زیادی می باشد. خمیر هزارلا و کروسان بهترین مثال ها از این نوع خمیر هستند. این فرآیند نسبتاً ساده است، اما نیازمند صبر و حوصله می باشد، زیرا باید مراقب باشید که در هنگام کار، کره منجمد بماند و هرگز نرم نشود چرا که باعث به روغن افتادن خمیر خواهد شد.


تهیه خمیر هزارلا دشوار نیست، اما زمان تهیه آن طولانی است، در نتیجه خمیرهای آماده فروشگاهی بسیار محبوب تر از خمیرهای خانگی بوده و هنوز هم می توانند بسیار خوشمزه باشند.خمیر هزارلا برای تهیه شیرینی های مختلفی از جمله شیرینی زبان، شیرینی ناپلونی، شیرینی دانمارکی و … به کار می رود


چگونه می توان به سادگی خمیر هزارلا تهیه کرد؟

خمیر پف دار یا هزار لا

 

موادلازم : برای 1 کیلو 250 گرم

 

1300 میلی لیترآب یخ

 454 گرم کره خیلی سرد

 354 گرم آرد همه منظوره

 142 گرم آرد کیک

1/2 قاشق چایخوری نمک

 

طرز تهیه:


هردو آرد و نمک را توی کاسه میکسر بریزید و کمی با هم ترکیب کنید، بعد آب را هم اضافه و هم زده تا خمیر یکدست و صاف شود.

خمیر را بصورت توپ گرد کرده و چند برش با کارد روی خمیر بزنیدوخمیر را در یک کیسه پلاستیکی به مدت 5 دقیقه در یخچال قراردهید.

کره را در بین دو پوشش پلاستیک قرار داده وبا وردنه کمی روی آن فشار وارد کرده تا به شکل مستطیل در آیدو بعد روی سطح آرد پاشی شده خمیر را قرار داده و با وردنه سطح خمیررا پهن کنید و سپس کره را در وسط خمیر گذاشته و اطراف خمیر را روی کره بیاورید و بعد یک بار باوردنه روی آنرا صاف کنید.

 

سپس چندین بار خمیر را مانند یک ورق کاغذ که تا می کنید.از دو طرف تا کرده ونورد کنید ومرتب خمیر را از جهات مختلف بچرخانید تا کنید وبا وردنه آن را صاف کنید.

 

تمام این کارها رابا سرعت انجام دهید چون کره نباید آب شود واز خمیر بیرون بزند واگر این اتفاق افتاد سریع خمیر را دریخچال به مدت 30 دقیقه بگذارید. نکته مهم این است که خمیر را طولی نورد کنید وعرض آن مهم نیست. وقتی کره کاملا به خورد خمیر رفت در یک پوشش پلاستیکی در یخچال به مدت30 دقیقه تا 1 ساعت قرار دهید. دو بار این کار را تکرار کنیدوهربار بعد از تاکردن خمیر را در یخچال گذاشته این خمیر را برای انواع شیرینی وغذا استفاده می شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده